Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vem fan skulle ens komma på tanken på att klandra HÅ?
Det ÄR spaningsarbete som är miserabelt och inte tipsen.
Det är ännu mer miserabelt om de har mycket kött på benen i tidigt skede.
För övrigt är det väldigt lång tid hon är engagerad, hon verkar gå all-in ända sen årsskiftet.
Det följer SD/HDs separation tidsmässigt fram till drömresan med drömkvinnan:
Vintern 17/18:
"Under vintern -17/-18 berättade Lena för H om sina planer att placera en geocache på platsen vid planket där hon senare hittades död." (HW)
Våren - 18:
"Hon sa att hon inte visste om platsen var för nära andra cacher i området men att hon hoppades att det skulle gå. (..) berättade Lena för H att cachen vid planket snart var klar."
"H fick uppfattningen att Lena köpt saker och fixat med cachen så att den var klar."
Om avstånd till andra cacher som LW tidigare funderat kring:
"Lena sa då, "jag tror inte det, jag och Stefan har mätt upp". H förstod det som att Stefan och Lena mätt avståndet från platsen till de andra cacherna." (HW)
Tre veckor innan mord:
Sista tillfället C träffade Lena var tre veckor innan försvinnande,[ de åt middag hos B*ert. [b]Lena ville låna Cs verkstad för att bygga en cache."
En vecka innan mord:
Hon beskrev det som att de två cacherna hon arbetade på var [b]de två mest avancerade som hon hittills skapat."
"De skulle bli "något extra".
"Lena beskrev det verkade cacherna nästan vara klara och att de var något hon planerade göra klart under maj månad.
Lena sa att en av cacherna låg väldigt nära hennes bostad."
"Lena sa att hon skulle hem och räkna ut något kopplat till cachen" (LSI)
Suck, kan du tagga ner dig lite!
Varje inlägg är inte en kamp om som ska vinnas/förloras!!
Du snackar om högt i tak, men det är exakt tvärtom!
Jag skrev ENBART utifrån HÅs egen text, där hon grämer sig. NATURLIGTVIS är det inte tipsen som är miserabla! Du
väljer att tolka galet.
Jag vet inte ens varför jag ska behöva sitta här och försvara mig, precis som att jag varje gång har gjort något fel.
Eftersom jag har följt det här fallet länge, läst mycket i FUP, så förstår jag absolut att HÅ är en person som har gjort mycket för att bidra med det hon (och hennes man) kan.
Angående H*anna W,
kan jag tänka mig att det Lena pratat om har handlat om den cache, My Real Six String, som hon fått förstörd och var på väg att flytta.
Den publicerades 28/2- 18, förstördes och flyttades den 10 mars- 18. Den var då pausad mellan 6- 10 mars medan Lena lagade och fixade med den. Påsken var i slutet av mars. Och HW snackade om att:
A150/646
"
Under våren -18, innan påsk men efter det att Ester gjort en polisanmälan berättade Lena för Hanna att cachen vid planket snart var klar."
Och enligt HÅ var den nya Home Sweet Home inte färdig, vid har inte heller hört/sett att Lena snackat med någon om den. Vd det verkar finns koordinater, men ingen text.
A 150/713
Förhör HÅ:
"
Idag på morgonen upptäckte vi att Lena W även hade planer på att lägga ut en geocache på den plats där hon hittades. Cachen var enbart på planeringsstadiet och absolut inte lika långt kommen som den andra cachen. Vi grämer oss väldigt naturligtvis att vi inte tittade även på denna.[...]"
Observera, att jag flera gånger tidigare skrivit om det; att det betyder förstås INTE att Lena inte hade både tankar och något på gång. Som sagt, på platsen har det hittats flera olika garn i olika färger; vitt, rött, brandgult.
Tvärtom, har jag länge (långt innan du kom in i tråden) trott att det kunde vara något med en cache som fick Lena att följa med dit.
Och som jag ser det finns det olika saker i hemmet som man kanske inte kollat så noga på, bl a lådor. Sent omsider kollade UW i en bag i hennes bil, där man hittade olika grejor. Polisen hade bara fotat bagen från utsidan. Jag tror inte att man hade "rätt" glasögon på sig vid de olika husrannsakningarna.
Enligt HÅ har det verkat som att SD velat störa för Lena att lägga ut cacher nära hemmet. Det kan därför ha varit av den anledningen det har behövts mätas. Jag har väl alltid misstänkt att det är SD som förstör Lenas cacher och också försöker sabba för henne genom att placera egna cacher så att det blir svårt för henne.
Snickeriet hos Bert; kan det ha varit holken till Blixten Mc Queen? Kan inte hitta det om att hon var där just tre veckor före mordet för att snickra, men det skulle i så fall passa in med den holken. B*ert var ju duktig på att snickra och hjälpte henne med lådan till My Real Six String ex.
Edit: Ser att det var hos någon C snickeriet gällde.
De två cacherna som Lena beskriver för LSI kan vara Katt åt racerbil och Home Soft Home. Men eftersom det det inte går att se vad hon pysslade med, skulle det även kunna vara den sista; Katt Åt Klocka.
Förhör HÅ:
"
Den 13:e maj skapade Lena tre cacher som aldrig blev klara och aldrig publicerats offentligt.
Jonas är den reviewern som godkänt de reservationerna "
-
Cachnamn: "Katt åt racerbil"
-
Cachnamn: "Home, Soft Home"
- Cachnamn: "My real six string"-Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen.
Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen.[...]
"Utifrån det Helena kan se verkar det som att Lena höll på med "My real six string" som redan
var publicerad samtidigt som hon skapade den nya cachen på platsen. Det går inte att få fram
den sista aktiviteten som Lena hade kopplad till "My real six string"."
- Cachnamn: "Katt åt klocka"
Cachen skapades: 13:e maj -18.
Den är helt tom och endast koordinaten är utställd.
Tyvärr vet jag inte vilka koordintaen är.