2021-03-23, 23:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
du ljuger som vanligt vart är din källa på det fetade?
Jag orkar inte med dig. Jag har sagt att han med största sannolikhet går igenom en demensutredning och att 99 av 100 som har hans diagnos utvecklar en demens.

Så att jag beskriver situationer utifrån att jag tänker att han är dement är ingen lögn.

Du använder förövrigt argumentet ’ Du Ljuger’ så ofta att det snart blir för dig som för pojken som ropade på vargen, ingen tror dig.
2021-03-23, 23:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har förvisso aldrig påstått att Marielund är hetast i Sverige. Det var du som tolkade det så. Jag har skrivet att renoverings objekt är heta. Något som bevisas av Ruklet som såldes på Österlen i sommras. För mer än dubbelt vad det var värderat till och hade 34 budgivare.
Det är du som missar vad demens är. Jag som trodde jag var så tydlig när jag förklarade. I slutskedet på en demens det vill säga innan du dör, så kan du inte göra något av det du säger. Men demens kan vara en långvarig sjukdom och med mediciner och hjälpmedel kan du skjuta upp förloppet.
Att gammal kunskap sitter kvar längs går inte att ifrågasätta det om något är ett faktum. Läs gärna lite om ämnet.
självklart är det inte mig du ska lita på. Varför i herrans namn skulle något jag kände påverka hur man kan lite på Esbjörn.

Men kanske det skulle kunna vara någon demensläkare med som vittne. Som kan säga vad hos Esbjörn som beror på demensen. Demens är ju en mätbar förändring i hjärnan, så att en sjukdom påverkar och utvecklas på ett visst sätt är ju verkligen inget konstigt.

Läs lite om demens så ska du se att det klarnar.

Har någon demensläkare med som vittne deklarerat gubben om dement? Eller är det mest desperata rop från ditt håll?
2021-03-23, 23:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har någon demensläkare med som vittne deklarerat gubben om dement? Eller är det mest desperata rop från ditt håll?
Man kanske skulle skrev jag.
Om du tolkade det som att jag menade att en demensläkare var kallad som vittne ber jag om ursäkt.
Jag menade att det kanske vore bra. För många verkar ju ha ruskigt svårt att förstå den sjukdomen.
2021-03-23, 23:07
Medlem
trngws avatar
Då tar vi det ännu en gång, för de nötter som har betydligt sämre kognitiva förmågor än Esbjörn.

Esbjörn har genomgått flertalet utredningar, nu senaste hos en privat psykolog.

Samtliga utredningar har slagit fast att Esbjörn inte är dement. Den diagnos han fått utesluter demens.

Konstigare än så är det inte.

Den som påstår något annat, den ljuger.
Och lögnare finns det gott om i Esbjörn-ligan och hans anhang.
2021-03-23, 23:31
Medlem
Citat:
Det är allt en välsignad kväll 😉😂
På vilket sätt är det samma sak? Österlens rucklet kar värderat av en mäklare. Han säger :

’Huset låg 13 dagar på nätet, hade 171 357 besök på Hemnet, och jag hade 478 anmälda spekulanter samt 34 bud’
Du skojar. Titta vad roligt det är när mottagaren förstår skoj och inte brusar upp i ett härsket svar.

Det har väl varit lite tyst om det i media ett tag överhuvudtaget. Men det kommer att skrivas ingen nu runt den 30/3 det är jag tämligen säker på.

Men jag hoppas du skojar när du säger att en kolumnist spalt står för vad Aftonbladet som tidning tycker.
Så Brännström vässar geniknölarna
Inte lika säker på att Expressen är så glad över Brännströms pedofiltipsare längre
2021-03-24, 00:06
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Enligt Binninges intervju med tv 4 innefattar Esbjörns bud Ebbas SAMTLIGA kostnader, samt extra pengar bara hon låter honom behålla sin gård.

https://www.tv4.se/artikel/38WZNKsyRJ1Wsz2r09WO8D/just-nu-esbjoern-tackar-nej-till-partiledarens-hoegre-bud
Samma Binninge som säger att han inte alls har avslöjat för media vad de olika buden har inneburit. Han ljuger så han tror sig själv.
2021-03-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det var ju inte så frikostigt i det du citerade.

Det var mer källa än du någonsin kommit med. Kolla videon jag länkade, Esbjörns bud är att betala Ebbas samtliga omkostnader samt lite mer pengar för att droppa köpet hon flera gånger lovat att inte driva igenom.
2021-03-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Samma Binninge som säger att han inte alls har avslöjat för media vad de olika buden har inneburit. Han ljuger så han tror sig själv.

Dags för någon ur Ebbas skränande hejarklack att ge källa på åtminstone ett av sina påståenden, var säger han detta?
2021-03-24, 01:38
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Dags för någon ur Ebbas skränande hejarklack att ge källa på åtminstone ett av sina påståenden, var säger han detta?
Bolins juridiska ombud Johann Binninge förnekar dock att han läckt uppgifter om senaste budet från Busch.

https://www.expressen.se/dinapengar/ett-daligt-alternativ-om--man-vill-hitta-en-losning/
2021-03-24, 03:28
Medlem
Citat:
Jag orkar inte med dig. Jag har sagt att han med största sannolikhet går igenom en demensutredning och att 99 av 100 som har hans diagnos utvecklar en demens.

Så att jag beskriver situationer utifrån att jag tänker att han är dement är ingen lögn.

Du använder förövrigt argumentet ’ Du Ljuger’ så ofta att det snart blir för dig som för pojken som ropade på vargen, ingen tror dig.
Binninge ljuger i allt han säger. Han glappar gränslöst i alla möjliga kanaler tills lögnerna slår knut på sig självt.
2021-03-24, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Bolins juridiska ombud Johann Binninge förnekar dock att han läckt uppgifter om senaste budet från Busch.

https://www.expressen.se/dinapengar/ett-daligt-alternativ-om--man-vill-hitta-en-losning/

Han förnekar att han läckt Ebbas bud till media, vad är lögn i detta?

Varför är Ebbas skräniga hejarklack så dålig på att ge källor till sina grova anklagelser dom kastar omkring sig?
2021-03-24, 04:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Jag beskriver siturationen utifrån det som är sant inte ett antagande.
flera utredningar pekar på samma sak. Han är ej dement.
Så då frågar jag dig varför du inte skriver sanningen i stället.
Om du nu inte orkar med att höra sanningen utan måste tillskriva honom att han är dement. så får du räkna med att bli ifrågasatt. eller kanske du ska byta forum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in