2021-03-22, 21:53
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Ett exempel är boozt.com där närmre 50% av modellerna är invandrare.

Har du inte sett Telias, IKEAs, och Elgigantens nya reklamfilmer?
Nästan enbart mörkhyade skådespelare.
Plus någon enstaka vit svensk kvinna.
Citera
2021-03-22, 21:54
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Tjejer gillar män som är manliga med vältränad kropp och stor penis. Dom gillar också män som har bra ekonomi, ser kvinnan som jämlik och tar sig tid för deras barn. män som inte kallar kvinnor för horor. Män som inte dödar och stjäl och sätter sitt liv i skuld för att äga en BMW. Män som kan ta ett nej utan att misshandla andra. Män som kan ta ett skämt på rätt sätt utan deras "heder" blir sårad ( med risk för blodvite av någon som råkar befinna sig i närheten. Du vet sådär typiskt stereotypt svenskt.

Vart nånstans platsar en skäggig kille fylld med testoron från MENA här?
Det här måste vara det dummaste jag läst. Mycket mera vanligt att en mena man skulle passa in här än att en svensk skulle göra det. Svenskar är inte överrepresenterade inom brottsstatistik vet du väl. Det där med heder och hederkultur existerar inte hos svenskar. Svenskar har i regel bättre ekonomi än invandrare vi går ju back som fan på invadringen

(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion

https://jennypiper.blog/2020/08/30/kriminaliteten-bland-somalier-och-icke-vastliga-invandrare-i-danmark-har-okat-de-senaste-tva-decenni erna-men-i-sverige-redovisar-vi-inte-sadant/

https://jennypiper.blog/2020/09/29/det-gar-inte-att-blunda-for-fakta-som-vissa-gor-kriminaliteten-okar-i-takt-med-hog-invandring/
Våldtog sin egen dotter under flera års tid: "Vid tre tillfällen blev hon gravid" – utvisas inte | Fria Tider

https://jennypiper.blog/2021/02/23/annu-en-rapport-som-pavisar-att-invandrare-ar-overrepresenterade-bland-valdtaktsman-i-sverige/
Citera
2021-03-23, 07:35
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Det här måste vara det dummaste jag läst. Mycket mera vanligt att en mena man skulle passa in här än att en svensk skulle göra det. Svenskar är inte överrepresenterade inom brottsstatistik vet du väl. Det där med heder och hederkultur existerar inte hos svenskar. Svenskar har i regel bättre ekonomi än invandrare vi går ju back som fan på invadringen

(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion

https://jennypiper.blog/2020/08/30/kriminaliteten-bland-somalier-och-icke-vastliga-invandrare-i-danmark-har-okat-de-senaste-tva-decenni erna-men-i-sverige-redovisar-vi-inte-sadant/

https://jennypiper.blog/2020/09/29/det-gar-inte-att-blunda-for-fakta-som-vissa-gor-kriminaliteten-okar-i-takt-med-hog-invandring/
Våldtog sin egen dotter under flera års tid: "Vid tre tillfällen blev hon gravid" – utvisas inte | Fria Tider

https://jennypiper.blog/2021/02/23/annu-en-rapport-som-pavisar-att-invandrare-ar-overrepresenterade-bland-valdtaktsman-i-sverige/

Jo men det var ju liksom det jag skrev.. Jag var ironisk.
Citera
2021-03-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Haha invandrartjejer får mer hår i ansiktet än ni svenska "män" får

Du kanske borde hålla dig ifrån Internet innan du fått hår på ballen Här diskuterar vi invandrare i reklam, dina osäkerheter får du snacka med din håriga invandrarmorsa om.
Citera
2021-03-23, 12:18
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Du kanske borde hålla dig ifrån Internet innan du fått hår på ballen Här diskuterar vi invandrare i reklam, dina osäkerheter får du snacka med din håriga invandrarmorsa om.

haha du borde dig hålla dig borta från inlägg du inte har med att göra, vi diskuterade invandrare i Gillette reklamen
Citera
2021-03-23, 12:32
Medlem
JgrpCs avatar
Word!

Absolut

Det är märkligt som vit människa boende i ett nordeuropeiskt land tvingas på alla dessa bilder på svarta människor och rasblandade par i reklamen, eller som inkvoterade fotbollslag eller i TV och film.

Jag kan inte inte påstå att det framkallar någon lust att köpa produkter eller livsstil som marknadsförs på detta sätt. Snarare så alieneras jag gentemot produkter som marknadsförs med människor som uppenbart inte är europeér.

Så länge det var en begränsad företeelse så var det lättare att acceptera men nu har överdosen blivit så stor att det funkar som ett kräkmedel.

Man får försöka att avlägsna sig från dessa företag och aktörer så långt som det är möjligt.

Jag har väldigt svårt att se något positivt i detta eller att budskapen skulle vara ämnade för mig eller för andra nordbor.[/quote]
Citera
2021-03-23, 18:23
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Hur länge är man invandrare enligt dig? Kom man till sverige på 70 talet. Är man fortfarande invandrare 40 år senare? Och är ens barn invandrare oxå för att båda föräldrarna är födda utomlands? Kanske barn barnen också är invandrare?

Skumt att sätta folk i såna fack. Dessutom är cirka 1 miljon av dom där 25% vita väst europeer så ändå märkligt att det ska vara en över representation, det kan jag hålla mig dig om.
Svar: ja och nej. Men det är helt ointressant vad jag tycker personligen. Byt sen ut ordet invandrare mot "medborgare med utländsk bakgrund".

Andelen medborgare med utländsk bakgrund är 25,5 procent av hela Sveriges befolkning.

Reklammakarna tar naturligtvis detta i beaktande när de skapar reklam. Allt annat är vansinne.
Citera
2021-03-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Svar: ja och nej. Men det är helt ointressant vad jag tycker personligen. Byt sen ut ordet invandrare mot "medborgare med utländsk bakgrund".

Andelen medborgare med utländsk bakgrund är 25,5 procent av hela Sveriges befolkning.

Reklammakarna tar naturligtvis detta i beaktande när de skapar reklam. Allt annat är vansinne.

Svarta är en extrem liten minoritet i sverige. Varför ska dom få mer än son ”procentsats” i media? Lär inte finnas mer än ett par hundra tusen - max.

Jag tänker om procenten nu är så viktiga.

Själv bryr jag mig inte om hur folk ser ut. Utan jag värdesätter utifrån deras värderingar och handlingar.
Citera
2021-03-23, 20:59
Medlem
Alvids avatar
Finns en stor tråd om detta:
(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod

Själv tycker jag att det gått över styr med alla negrer och blattar i reklamen, det är ju nästan obligatoriskt numera. Skulle en reklamfilm inte innehålla en neger så får företaget förmodligen en påringning från någon vänsterliberal organisation som åberopar "rasism".

Titta bara på Arlas reklam, mitt ute på den idylliska landsbygden vid en liten gård så sitter bonden med familj och fikar på en filt! Givetvis sitter en neger mitt bland dem, hur fan kom han dit liksom?

Se också Volvos nyare reklam, inte ens en vit är med. Ikea är nog värst, dom verkar nästan svenskfientlig, precis som SAS.
Citera
2021-03-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JgrpC
Word!

Absolut

Det är märkligt som vit människa boende i ett nordeuropeiskt land tvingas på alla dessa bilder på svarta människor och rasblandade par i reklamen, eller som inkvoterade fotbollslag eller i TV och film.

Jag kan inte inte påstå att det framkallar någon lust att köpa produkter eller livsstil som marknadsförs på detta sätt. Snarare så alieneras jag gentemot produkter som marknadsförs med människor som uppenbart inte är europeér.

Så länge det var en begränsad företeelse så var det lättare att acceptera men nu har överdosen blivit så stor att det funkar som ett kräkmedel.

Man får försöka att avlägsna sig från dessa företag och aktörer så långt som det är möjligt.

Jag har väldigt svårt att se något positivt i detta eller att budskapen skulle vara ämnade för mig eller för andra nordbor.
[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Svarta är en extrem liten minoritet i sverige. Varför ska dom få mer än son ”procentsats” i media? Lär inte finnas mer än ett par hundra tusen - max.

Jag tänker om procenten nu är så viktiga.

Själv bryr jag mig inte om hur folk ser ut. Utan jag värdesätter utifrån deras värderingar och handlingar.

Handlar inte endast om hur många svarta det bor i Sverige. Lika viktigt ör hur många som vill se en blandnjng och hur många som stöder BLM. Då, vips, får su en större procentsats och då blir det genast ” money talks”
Citera
2021-03-24, 00:39
Medlem
Alvids avatar
Nu kan vi sälla Alcro målarfärg till skaran också. I deras nya reklamfilm så står en vit kvinna och målar en vägg, bredvid står hennes "pojkvän" som givetvis är en... *Ta-da* Neger!

Trodde att denna motbjudande form av reklam skulle börja klinga av, men tji fick man. Snarare lär den väl öka i takt med att valkampanjen drar igång, nu när "dödsknarksrasisterna" M, SD och KD verkar slå sina påsar ihop.
Citera
2021-03-24, 21:28
Medlem
BlackBookss avatar
Helsvenska märket ICANIWILL senaste första sida på nätet....https://imgur.com/a/bapJIBv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in