2020-01-17, 21:19
Medlem
Det är väldigt politiskt korrekt och jag bojkottar alla företag som gör så.
Citera
2020-01-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart det är.
(FB) Etnisk mångfald i reklamen /rubrik ändrad, Mod

Vita kvinnor ska knulla med dessa främmande. Det är andemeningen. Folk som gör dessa annonser vill detta. Vit svensk kvinna tillsammans med icke svensk mörk en. Det är regeln inom PR-branschen.

Du arbetar inte inom PR det är uppenbart. Som om dom bryr sig om vem du har sex med. Väx upp.
Citera
2020-01-17, 21:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Du arbetar inte inom PR det är uppenbart. Som om dom bryr sig om vem du har sex med. Väx upp.

Men säg varför då det som tråden jag länkade och som du måste se själv. Varför i sjutton är det i princip alltid en svart snubbe med en vit kvinna?
Citera
2020-01-17, 21:52
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Du har nog delvis rätt: att reklamen ska nå ut till fler målgrupper. Men än viktigare: tror jag i alla fall, är att den reklam vi ser visar vilket samhälle vi lever i. Sverige består av mångfald, varför ska inte reklamen återspegla det? Att rasister störs av det är deras problem.
Lägg av med att kalla alla rasister som inte gillar att se sitt land förändras till oigenkännlighet.
Sverige har aldrig haft någon folkomröstning om invandringen.
Det här vansinnesexperimentet har politikerna startat bakom ryggen på oss medborgare.
Svenskar överlag tillhör de minst rasistiska folkslagen, tack vare det har vi lyckats totalförstöra vårt eget land på ett par decennier.
Citera
2020-01-17, 21:56
Medlem
Vågskålens avatar
Har funtat ett varv till på detta. Som konstaterat finns det knappast några rationella skäl till denna överrepresentation av mörkhyade i reklamen. Särskilt inte av alla dessa kongonegrer. Det speglar inte samhällets sammansättning och de utgör inte en köpstark målgrupp. Återstår ideologi som förklaring. Jag tror reklamarna känner sig goda som inkluderar invandrarna, särskilt negrerna som det är mest synd om, och det ger poäng i reklamarnas sociala sammanhang.

Men snart känns konceptet inte fräscht längre och de med ytlighet impregnerade reklamarna går vidare till någonting annat. Får man hoppas.
Citera
2020-01-17, 22:09
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Men säg varför då det som tråden jag länkade och som du måste se själv. Varför i sjutton är det i princip alltid en svart snubbe med en vit kvinna?

Alla är inte besatta av färg. Vad är din egen konspiratoriska förklaring till den av dig påstådda könssnedfördelningen?
Citera
2020-01-17, 22:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Alla är inte besatta av färg. Vad är din egen konspiratoriska förklaring till den av dig påstådda könssnedfördelningen?

Vad annat än en agenda bland dessa som gör reklamen att svenska kvinns ska blanda sig? Ser du någon annan anledning? Kan ju inte vara så att det enbart finns svarta manliga skådisar för reklamjigg. Men dessa svarta som finns får jobben där de är tillsammans med en vit kvinna.
Citera
2020-01-17, 22:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Att ha med några procent mörkhyade i reklamen är inte PK utan bara sunt/adekvat - då samhället ser ut så - men reklam med 50-75% negrer/araber är definitivt PK - och tämligen olustigt...
Citera
2020-01-17, 22:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det handlar i huvudsak enbart om fostran.

Har inget problem med HBTQ-multikulti i sig, men när reklammakarna och deras uppdragsgivare betraktar mig som en efterbliven och förlegad och ouppfostrad, ej upplyst och icke rumsren person så reagerar jag negativt på den typen av reklam.
Citera
2020-01-17, 22:44
Medlem
Svenskar i svensk reklam? Det skulle förefalla ytterst märkligt, inte sant? Precis som det vore märkligt med ett svenskt Sverige. Har ni inte lärt er att det är fult?

När den politiske fienden internaliserat propagandan behövs ingen vidare strid.
Citera
2020-01-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Du har nog delvis rätt: att reklamen ska nå ut till fler målgrupper. Men än viktigare: tror jag i alla fall, är att den reklam vi ser visar vilket samhälle vi lever i. Sverige består av mångfald, varför ska inte reklamen återspegla det? Att rasister störs av det är deras problem.
Fast det är en falsk bild. Visst har Sverige en stor mångfald, men det är segregerat. Det är ovanligt med mångkulturella umgängen/förhållanden.
Citera
2020-01-17, 23:04
Medlem
Citat:

Kanske är så enkelt att kvinnor är mer mottagliga för reklam och att dom föredrar en svart man i sängen? 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in