2021-03-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilket även passar in med denna händelse / beskrivning:

Han tycker att han är en idiot som inte sa nej till kvinnan som ville ha sex med honom.

Citat:
Jag har skickat in en stämningsansökan till Stockholms tingsrätt, för jag tycker vi behöver få rätt hur polis och åklagare jobbar.

– Jag är arg och besviken på vårt rättssystem. Det har varit på tok för dåligt.

Vidare säger Lambertz att han skrivit en bok, 150 handskrivna sidor, under tiden i häktet. Boken handlar om rättsfallet, säger han. Den ska heta ”Sanningen räcker inte”.

Vem stämmer du?

Staten. Staten stämmer jag för att jag har rätt att få ersättning som oskyldigt frihetsberövad. Jag vill ha det här ordentligt genomgånget, hur får polis och åklagare jobba? Då försöker jag stämma staten i stället, det är inte säkert att det går.

Så i sin egen våldtäktsanmälan är Lambertz väldigt besviken på systemet.
Men när det gäller andra oskyldigt anklagade för det här vidriga brottet är det en annan visa. Dem ska kvinnor som E.A. kunna förtala utan straff. Men Lambertz goda min..

Citat:
”Det bör höra till en våldtagen kvinnas yttrandefrihet att berätta öppet om vem som har utsatt henne för våldtäkten. I målet torde det kunna visas att de uppgifter som XX lämnade om målsäganden är sanna. Det är därför försvarligt att hon lämnade uppgifterna”, skrev Lambertz.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur kan du säga så när inte en jävel vet vem kvinnan är?

"Inte en jävel" är väl att ta i ...och mer känd kommer hon att bli framöver!
Citera
Medlem
trngws avatar
Finns hela presskonferensen någonstans? Jag hittar bara klippta. SVT's verkar klippa innan den är slut.
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jo, finns ju alltid en FUP i och med att förundersöknings har inletts. Däremot kommer den i och med detta inte bli offentlig eftersom åtal inte väckts.

Oklart vad det är för slags stämningsansökan Göran lämnat in, det kan ju bli så att han lyckas få ut vissa delar av förundersökningen som kan tänkas utgöra bevis i det målet.

Mea culpa. Det finns ingen FUP för allmänheten att ta del av.
Citera
2021-03-23, 19:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Göran Lambertz har makt, han är smart och kan kontrollera Sveriges rättssystem. Då allt är klart har många i domstolen blivit avskedade, rätta mig om jag har fel.

Göran will fuck them up bokstavligen

Man kan alltid hoppas, även om han är ett 70-årigt gubbslem som knullar med 30-åringar.
Citera
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur kan du säga så när inte en jävel vet vem kvinnan är?

De som följt tråden från början vet mycket väl vem hon är, hur hon ser ut, hur hennes "våldtäkts och anmälningshistorik" ser ut osv.
Det finns över 600 sidor med intressanta spekulationer, länkar osv. Börja läs - helgen är räddad
Citera
Medlem
Att media fortfarande skyddar hennes identitet är totalt befängt. Hon får väl stå för vad hon sagt och anklagat GL för? Är väldigt allvarliga anklaganden och hon har ljugit i 3 andra fall. (Varav minst i ett av dem även manipulerat bevisning).

Totalt skamligt.

Sveriges rättsystem behöver en TOTAL makeover. Speciellt i sexualmål.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Men tänk det kunde varit du det här. Tänk skit om Lambertz men se hur lätt det är att bli häktad livet förstörd för ett psyko (bevisat sådant) hävdar en lögn! och hon kommer helt undan efter. Fritt fram att hon kommer hävda samma sak nästa gång hon får för sig att hon blivit våldtagen. En man till i häkte.
Citera
2021-03-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Den här kvinnan kommer nog aldrig mer att bli knullad av en normalintelligent man utan att samtidigt bli filmad från alla håll och kanter (som bevismaterial då förstås). Såpass kan man nog garantera.

Lyckas hon slippa att bli filmad under knullakten framöver, innebär det således att hon endast har fått bli påsatt av idioter. Dvs. inte en enda kuk från en intelligent man i hennes fitta, eller anal för den delen.
Du överskattar hur mycket folk vet om henne. Det är glömt om ett halvår. Hon kommer inte bli rikskänd med namn och bild.

Man får hoppas skammen den här gången får henne att avstå från att göra det igen.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du får påminna mig om jag missminner mig, men det där utlåtandet GL ska ha skrivit enligt dig i ett förtalsmål, gällde vad jag har kunnat läsa mig till i tråden att hon anmält en man för våldtäkt, som friades helt, men hon ändå efter den friande domen spred ut i sociala medier att han våldtagit henne.
Eller menar du med "historiken" något annat.

Det handlade om underläge, eller känslan därav, och hur det påverkar beteendet. GL hade inga misstankar kring att kvinnan kunde vara icke sanningsenlig. Följaktligen så kände han sig inte i underläge gentemot henne. Tvärtom så såg han sig som en extrapappa (fast det tror jag personligen inte på). Hur som så tyder det inte på underläge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tror att GL är oskyldig, att det han säger stämmer. Men det jag saknar är ett uttalande från honom själv att han trots att förundersökningen läggs ner mycket väl kan vara skydlig. Jag utgår ifrån att det är det hans bok handlar om, att han trots förundersökningens nedläggning mycket väl kan vara skyldig. Varför påpekar han inte detta med eftertryck?

Det skulle ju försvaga hans position och därmed riskera att få sitta ett par år på kåken? Dom går ju efter trovärdighet i berättelser snarare bevisning.

En kvinna pekar med hela handen, en man får 2 år på kåken. Det är inte läge att spela hjälte och bokstavstrogen besserwisser.
Citera
2021-03-23, 19:52
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Juriststudent. Tänk dig henne som blivande jurist.
Finns jurister överallt, behöver inte betyda att hon utövar domstolsjuridik.

Hon kan bli skatteexpert eller vad ffff som helst , helt ovidkommande.

Hon är ett mongo, inget snack om den saken dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in