Citat:
Citat:
Jag har skickat in en stämningsansökan till Stockholms tingsrätt, för jag tycker vi behöver få rätt hur polis och åklagare jobbar.
– Jag är arg och besviken på vårt rättssystem. Det har varit på tok för dåligt.
Vidare säger Lambertz att han skrivit en bok, 150 handskrivna sidor, under tiden i häktet. Boken handlar om rättsfallet, säger han. Den ska heta ”Sanningen räcker inte”.
Vem stämmer du?
– Staten. Staten stämmer jag för att jag har rätt att få ersättning som oskyldigt frihetsberövad. Jag vill ha det här ordentligt genomgånget, hur får polis och åklagare jobba? Då försöker jag stämma staten i stället, det är inte säkert att det går.
– Jag är arg och besviken på vårt rättssystem. Det har varit på tok för dåligt.
Vidare säger Lambertz att han skrivit en bok, 150 handskrivna sidor, under tiden i häktet. Boken handlar om rättsfallet, säger han. Den ska heta ”Sanningen räcker inte”.
Vem stämmer du?
– Staten. Staten stämmer jag för att jag har rätt att få ersättning som oskyldigt frihetsberövad. Jag vill ha det här ordentligt genomgånget, hur får polis och åklagare jobba? Då försöker jag stämma staten i stället, det är inte säkert att det går.
Så i sin egen våldtäktsanmälan är Lambertz väldigt besviken på systemet.
Men när det gäller andra oskyldigt anklagade för det här vidriga brottet är det en annan visa. Dem ska kvinnor som E.A. kunna förtala utan straff. Men Lambertz goda min..
Citat:
”Det bör höra till en våldtagen kvinnas yttrandefrihet att berätta öppet om vem som har utsatt henne för våldtäkten. I målet torde det kunna visas att de uppgifter som XX lämnade om målsäganden är sanna. Det är därför försvarligt att hon lämnade uppgifterna”, skrev Lambertz.

...och mer känd kommer hon att bli framöver!