2021-03-23, 09:12
Medlem
TrolleriKontos avatar
Hur många byten är tillåtna i VM-kvalet? Tre eller fem?
Citera
2021-03-23, 09:23
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Berg har inte spelat på en månad(?) och Zlatan spelar knappast 2x90. Tippar att Isak startar båda kvalmatcherna och sen får vi se vem av Zlatan och Quaison som startar bredvid honom i första matchen till att börja med. Görs nog en del byten i elvan mellan matcherna med tanke på motståndet.

Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Jag tippar på att Berg gör en Litmanen och går in från start i första, med Isak bredvid sig. Zlatan får 20-30 minuter där och startar sedan med Isak/Quaison i andra.

"Göra en Litmanen", är det ett allmänt vedertaget uttryck?

Jari var i alla fall jävligt fin i Ajax när det begav sig: https://www.youtube.com/watch?v=Lbk7Y0TRdCs

Skapligt centrallinje i den där matchen: Seedorf - Rijkaard - Litmanen - Davids

Angående svenska landslaget tror jag nog pajazen kan komma att starta mot Georgien ändå. Isak får garanterat nån start under samlingen. Men Claesson och Kulusevski kan också spela i anfallet, så möjligt att någon av dem startar på topp i någon match, med tanke på statusen på Berg och Quaison, som inte gjort 90 min på länge, eller ens startat på länge i respektive klubblag.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2021-03-23 kl. 09:27.
Citera
2021-03-23, 12:18
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Hur många byten är tillåtna i VM-kvalet? Tre eller fem?

Verkar som det är fem byten som gäller.

Number of substitutions: in accordance with the temporary amendment to Law 3 approved by The International Football Association Board, five substitutions are permitted as follows:

Law 3 – The Players – temporary amendment

•During the match, each team:
– may use a maximum of five substitutes
– has a maximum of three substitution opportunities*
– may additionally make substitutions at half-time

https://resources.fifa.com/image/upload/fwc2022-preliminary-comp-web-en.pdf?cloudid=ytkbpnxyvcghx6bebesv
Citera
2021-03-23, 14:23
Avstängd
Ksenia74s avatar
Att Granen är med i landslaget fortfarande måste ju vara ett skämt
Citera
2021-03-23, 14:40
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Janne Andersson har förklarat att Andreas Granqvist är med i en ledarroll under denna samling och inte kommer att få speltid. Ledargestalten och alfahannen Granen är givetvis med i denna trupp för att hjälpa Andersson, hans ledarteam, och den övriga spelartruppen med att tygla den starka personligheten Zlatan Ibrahimovic.
Citera
2021-03-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Janne Andersson har förklarat att Andreas Granqvist är med i en ledarroll under denna samling och inte kommer att få speltid. Ledargestalten och alfahannen Granen är givetvis med i denna trupp för att hjälpa Andersson, hans ledarteam, och den övriga spelartruppen med att tygla den starka personligheten Zlatan Ibrahimovic.

Jag förstår att han är med på grund av sitt ledarksap, men är det möjligt att han kan hänga med utan att ta upp en plats i truppen?
Citera
2021-03-23, 15:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Med det i åtanke är de väl en stor jävla fråga om varför han ska ta upp en trupplats för då??????
Citera
2021-03-23, 15:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

Det udda är ju att han är sportchef i Helsingborg och drar på landslag när det är 10 dagar kvar av transferfönstret. Hade känts sådär om jag varit HIF:are.
Citera
2021-03-23, 16:19
Medlem
TrolleriKontos avatar
Aftonbladet livesände landslagets träning idag.

Granen hade det jobbigt i början och såg inte riktigt landslagsmässig ut, men spelade faktiskt upp sig.

Men det är ju ändå bisarrt att han är med.

Dock tar jag en halvt idrottsinvalid Granen med åtta superettanmatcher i benen över "Big Game Pontus Jansson" i en EM-premiär mot Spanien alla dagar i veckan.
Citera
2021-03-23, 16:23
Medlem
Eftersom Berg inte kunnat lira på en månad så känns det väl troligt att det kan bli Zlatan-Isak från start mot Georgien, med Berg som inhoppare för Zlatan efter runt 60 min.

Tror ni Zlatan-Isak kompletterar varandra bättre eller sämre än Berg-Zlatan? Berg-Zlatan har väl fördelen att det gör det defensiva arbetet lättare för mittfältet då Berg lär ta rätt mycket defensivt ansvar. Medan Zlatan-Isak lär göra det defensiva jobbet lite jobbigare för mittfältet. Men samtidigt mot ett lag som Georgien kan man lägga mer offensiv krydda då det är ett lag vi ska dominera mot i termer av bollinnehav.
Citera
2021-03-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Eftersom Berg inte kunnat lira på en månad så känns det väl troligt att det kan bli Zlatan-Isak från start mot Georgien, med Berg som inhoppare för Zlatan efter runt 60 min.

Tror ni Zlatan-Isak kompletterar varandra bättre eller sämre än Berg-Zlatan? Berg-Zlatan har väl fördelen att det gör det defensiva arbetet lättare för mittfältet då Berg lär ta rätt mycket defensivt ansvar. Medan Zlatan-Isak lär göra det defensiva jobbet lite jobbigare för mittfältet. Men samtidigt mot ett lag som Georgien kan man lägga mer offensiv krydda då det är ett lag vi ska dominera mot i termer av bollinnehav.

Skulle personligen säga Isak.

https://twitter.com/GoalAnalysis/status/1370774825166376963

Som man ser här har han ett väldigt bra initiativtagande vad gäller rörelse och att droppa. Tror han kan komplementera galant med Zlatan som kan ta target & hold-up rollen galant men pressandet från Berg kommer falla över på andra om man kör Zlatan/Isak mot större nationer där vi har mindre boll.

-----------

Iövrigt måste jag säga att jag gillar verkligen den nya borta tröjan: https://www.fotbollskanalen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=original&guid=ae4f918 8-a2a4-4b24-b1c5-b83d9965ee37

Kommer nog vara delade meningar om den men jag diggar den mycket
Citera
2021-03-23, 16:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Aftonbladet livesände landslagets träning idag.

Granen hade det jobbigt i början och såg inte riktigt landslagsmässig ut, men spelade faktiskt upp sig.
Låter lovande inför säsongen. Landslaget skiter jag i egentligen, men Granen är viktig. Han har också sett bra ut det jag sett av honom i HIF.

Kul detta, för jag hade nästan räknat bort honom på planen. Sen är det klart att det känns bra att vår spelare får vara kapten, även om det är i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in