2021-03-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Problemet med påläggskalvarna i landslaget är att de fortfarande är alltför ojämna och opålitliga.
Helander och Svanberg är de enda jag skrivit om och jag håller verkligen inte med om att Svanberg är ojämn. Att spela Olsson före honom tycker jag är fel, men att spela Larsson före honom ser jag nästan som ett skämt. Ekdal är en given spelare som han inte konkurrerar med. Jag håller med om att Claesson går före Kulusevski. Gällande Isak kontra Berg så är det nog något som kommer avgöras nu i upprinnelsen till EM.
Senast redigerad av apropos 2021-03-22 kl. 18:30.
Citera
2021-03-22, 18:51
Medlem
BarryHeros avatar
Zlatan gjorde en bra presskonferens idag och förklarade hur han endast har återvänt till landslaget för att hjälpa laget och att det inte handlar om att han ska synas. Han betonade att det är Janne som är chefen, att han är redo att sitta på bänken, att han inte har begärt något specifikt tröjnummer, och att det är Andreas Granqvist som är lagkapten tills Janne säger något annat.

Med sin nya ödmjuka framtoning så kan nog Zlatan fungera under Janne trots allt.
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad falls? Kommer du med skällsord om Gagliolo? Du om någon var ju helt såld på att han skulle in i landslaget och att han inte kunde svenska särskilt väl var ingen skräll.
Jag blev lurad av Gagliolos blonda vikingalockar. Sedan fick Bicerin-drickarens undermåliga landslagsprestation och knaggliga svenska hösten 2019 mig att inse att det finns bättre alternativ på vänsterbacken.
Citera
2021-03-22, 19:04
Medlem
karlsoons avatar
Att Emil Forsberg var en sån kuksugare visste jag inte. Skäms tamefan

"Det här numret får Zlatan i Blågult

Vid dagens presskonferens avslöjade
Zlatan Ibrahimovic vilket nummer han
kommer att ha på ryggen när han spelar
för Blågult framöver.

-Jag frågade snällt om jag kunde få
elva, då sa Alexander Isak till mig "du
kan få den, men jag vill ha den
tillbaka om sex-sju år när du slutar",
säger Zlatan och skrattar.

Emil Forsberg erbjöd honom nummer tio.

-Jag sa "nej, du ska ha tian, det här
är ett nytt kapitel för mig och jag är
glad om jag får elvan. Jag kände att
det var gamla Zlatan, det här är nya. "
Citera
2021-03-22, 19:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan gjorde en bra presskonferens

Med sin nya ödmjuka framtoning så kan nog Zlatan fungera under Janne trots allt.

Det är för fan inte ödmjukhet.
Det är för fan självklarheter, har du hört någon annan spelare sitta och mynta sådana självklarheter nångång? Nej precis.
Citera
2021-03-22, 19:36
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Helander och Svanberg är de enda jag skrivit om och jag håller verkligen inte med om att Svanberg är ojämn. Att spela Olsson före honom tycker jag är fel, men att spela Larsson före honom ser jag nästan som ett skämt. Ekdal är en given spelare som han inte konkurrerar med. Jag håller med om att Claesson går före Kulusevski. Gällande Isak kontra Berg så är det nog något som kommer avgöras nu i upprinnelsen till EM.

Svanberg har genomgående varit ojämn i sina prestationer i Bologna sen han kom dit, så också de senaste två matcherna: först glödhet matchhjälte; sen iskall och utbytt i paus. Då har det ändå blivit bättre den här säsongen, men generellt har avsaknaden av en jämn nivå varit hans problem i Italien. Man har aldrig riktigt vetat vad man ska få när han snörar på sig dojorna. Vilket är synd, för han har ett stort spel i sig, och när han är som bäst är han riktigt bra.

Larsson är inte riktigt en man för det centrala landslagsmittfältet längre, det håller jag med om. Men han var väldigt bra till höger i NL. Stänger igen sin kant, går in centralt och gör skitjobb, grym i presspelet, ger stadga och håller ihop laget, kan även hota offensivt med sin fina högerfot och uppoffrande löningar. Mot bättre lag behövs han där till höger, eftersom Ekdal-Olsson (eller en Svanberg för den delen) blir för sprött och offensivt. När Kulusevski spelade till höger till exempel, med Ekdal-Olsson centralt, så var det bara att lira rakt igenom mittfältet för Portugal.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
En annan som måste göra en riktigt bra samling för att ha chans på EM är Jesper Karlsson. Drömmål och en spektakulär insats på det stora hela kommer krävas. Det måste till en debut i paritet med när Mikael Nilsson gick in och gjorde två mål på Tjeckien i sin första landskamp.

Jespers mål mot PSV var i alla fall väldigt stiligt: https://streamable.com/32inm8

Vid närmare eftertanke: Tomas Brolins två mål på Wales i landslagsdebuten inför VM 1990 är en ännu relevantare jämförelse. Det är något sådant Jesper måste leverera denna samling för att få en EM-biljett.
Citera
2021-03-22, 19:44
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Zlatan gjorde en bra presskonferens idag och förklarade hur han endast har återvänt till landslaget för att hjälpa laget och att det inte handlar om att han ska synas. Han betonade att det är Janne som är chefen, att han är redo att sitta på bänken, att han inte har begärt något specifikt tröjnummer, och att det är Andreas Granqvist som är lagkapten tills Janne säger något annat.

.
Måste vara bra naiv om man tror detta är äkta. Är väl detta man brukar kalla krokodiltårar. Men så är väl den svenska befolkning några av de mest naiva i världen, därför zlatan kommer undan med all skit. Allt är ett spel och marknadsföring för hans eget ego. Jag menar bara se hur han betedde sig innan comebacken och nu denna konferens. Uppenbart planerat hela skådespelet hela vägen från inann comebacken till hur han ska agera efter densamma.

Blir nog första mästerskapet att skita i och se Sveriges matcher. Får hoppas det går åt skogen så kan zlatanrunkarna glädja sig oavsett.
Citera
2021-03-22, 19:45
Medlem
Citat:

Jag blev lurad av Gagliolos blonda vikingalockar. Sedan fick Bicerin-drickarens undermåliga landslagsprestation och knaggliga svenska hösten 2019 mig att inse att det finns bättre alternativ på vänsterbacken.

Zlatan har nog större respekt för Janne som tar allt på allvar än Eric "HEJ, TITTA JAG KAN DANSA I TV" Hamrén.
Citera
2021-03-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Sjukt sen kan Forsberg komma dit och vara E
en medelmåtta som vanligt och ändå ha säker plats.
Forsberg har haft en ganska bra säsong när han varit frisk hittils så att kalla honom medelmåtta säger ju bara att du inte följer honom särskilt bra.

Om Forsberg är en medelmåtta som inte bör starta så har vi ingen 11a.
Citera
2021-03-22, 22:16
Medlem
Berg har inte spelat på en månad(?) och Zlatan spelar knappast 2x90. Tippar att Isak startar båda kvalmatcherna och sen får vi se vem av Zlatan och Quaison som startar bredvid honom i första matchen till att börja med. Görs nog en del byten i elvan mellan matcherna med tanke på motståndet.
Citera
2021-03-22, 22:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Forsberg har haft en ganska bra säsong när han varit frisk hittils så att kalla honom medelmåtta säger ju bara att du inte följer honom särskilt bra.

Om Forsberg är en medelmåtta som inte bör starta så har vi ingen 11a.
I landslaget syftar jag på.
Citera
2021-03-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
I landslaget syftar jag på.
Jaha då förstår jag dig lite mer iaf.

Vad jag minns så var han väl endå bra senaste samlingen dock va? Han är tillbaka mer i slag nu med vilket är kul.
Citera
2021-03-23, 08:34
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Berg har inte spelat på en månad(?) och Zlatan spelar knappast 2x90. Tippar att Isak startar båda kvalmatcherna och sen får vi se vem av Zlatan och Quaison som startar bredvid honom i första matchen till att börja med. Görs nog en del byten i elvan mellan matcherna med tanke på motståndet.
Jag tippar på att Berg gör en Litmanen och går in från start i första, med Isak bredvid sig. Zlatan får 20-30 minuter där och startar sedan med Isak/Quaison i andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in