Citat:
På vilka premisser de blivit värvade är svårt att uttala sig om då vi inte var med. Att Neuding och Arpi påstår saker, framförallt den senare är en sak. Att både Neuding och Arpi inte gjort något lysande arbete som chefredaktörer är väl heller ingen hemlighet.Jag har inte påstått något om krönikor, utan tänker på produkten hela produkten Bulletin. Är du ansvarig utgivare eller annars högt upsatt redaktör så står ju ditt namn på tidningen som helhet, både bildligt och bokstavligt talat. Då har du rätt att bestämma innehållet så att det blir en produkt du kan skriva under på. Jag har läst artikeln det gäller och den duger knappt på Flashback eller Facebook.
Självklart är den juridisk ofarlig, men biten om juridiskt ansvar är ett stickspår i den här debatten. Andra stickspår inkluderar hur arbete delegeras på andra redaktioner, och påpekanden om lagar och seder kring utgivarskap.
Kruxet är att redaktionen blev värvade under falska premisser. Begrunda vad Neuding skrev här. Märk att Tino verkar varit med på dessa noter under uppstarten. Förstå att det man beskriver här är inte är annat än en liberalkonservativ MSM outlet. Ville ägarna ha något annat borde man ha värvat medarbetare på den premissen, istället för att försöka ändra spelreglerna när folk redan sagt upp sig från tidigare jobb.
Självklart är den juridisk ofarlig, men biten om juridiskt ansvar är ett stickspår i den här debatten. Andra stickspår inkluderar hur arbete delegeras på andra redaktioner, och påpekanden om lagar och seder kring utgivarskap.
Kruxet är att redaktionen blev värvade under falska premisser. Begrunda vad Neuding skrev här. Märk att Tino verkar varit med på dessa noter under uppstarten. Förstå att det man beskriver här är inte är annat än en liberalkonservativ MSM outlet. Ville ägarna ha något annat borde man ha värvat medarbetare på den premissen, istället för att försöka ändra spelreglerna när folk redan sagt upp sig från tidigare jobb.
Kvaliteterna på det som publicerats är allt från god till pekoral, så att just den här artikeln var så kass att den inte kunde publiceras håller jag inte med om.