2021-03-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Samma sak har hänt en arbetskompis föräldrar, fadern hittade inte hem med bilen och han har innan vaccineringen inte haft minnesproblem, hans mor blandar ihop vilken dag det är.

Något är allvarligt fel med vaccinet.

Läskigt när det kommer från flera håll bara härinne... Tog dom också AZ? Kan det handla om småproppar i skallen?
2021-03-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youknowmehaha
Yrsel, balansproblem och tinnitus verkar också vara en ganska vanlig bieffekt som en hel del har fått.
https://vestibular.org/forum/dizziness/covid-19-vaccine-side-effects/paged/31/
Detta är ett annat forum, en hel del där som vaccinerat sig. Vissa har haft sina biverkningar i många veckor. Läskigt
2021-03-22, 19:48
Medlem
Uppmuntra era nära och kära att anmäla biverkningarna.
Låter himla olustigt med minnespåverkan..
2021-03-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelblom78
Uppmuntra era nära och kära att anmäla biverkningarna.
Låter himla olustigt med minnespåverkan..

Ett problem som jag ser är att det främst drabbar äldre, vilket också är logiskt eftersom vi vaccinerar mest äldre. Men just för att det är äldre riskerar denna biverkan att bli bortförklarad... som en naturlig demens, även om man hade haft många sinnesklara år kvar.

Ett annat problem är att få av dessa äldre kommer ha förmågan att själva göra denna koppling och rapportera in sin biverkan. Därför är det viktigt precis som du säger, att man är uppmärksam på beteendeförändringar och hjälper till om man märker att något inte står rätt till.

Jag är helt övertygad om att denna biverkan kommer bli klarlagd och kopplas till vaccinet förr eller senare, det är alldeles förmånga som rapporterar om förvirring efter vaccinet just nu, men tyvärr kommer det dröja innan det blir klarlagt.
2021-03-22, 21:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är inte heller någon vaccinskeptiker och jag har stor respekt för sjukdomen Covid19. Men bara för det ska man inte bli dum.
Vi vet ju att AZ-vaccin har både lägre skyddseffekt, är mindre verksamt mot mutationerna, samt är behäftat med både fler och allvarligare biverkningar. Kort sagt - Astras vaccin är ett av de sämre covid19-vaccinen.
Från EU och vissa andra myndigheter får man då höra att nyttan med vaccinet är större än riskerna man tar när man blir sjuk. Min poäng är att Astras vaccin inte ska jämföras med Covid19, utan astras vaccin ska jämföras med andra covid19-vaccin. Här verkar allt att döma astras vaccin vara väldigt mycket sämre. Det är skäl nog för att sluta vaccinera med det vaccinet tycker jag.
Man borde istället lägga mer krut på att skala upp produktionen av de bättre vaccinen och vaccinera med dessa istället.
Dags att uppdatera igen:

AZD1222 US Phase III trial met primary efficacy endpoint in preventing COVID-19 at interim analysis
79% vaccine efficacy at preventing symptomatic COVID-19

100% efficacy against severe or critical disease and hospitalisation

Comparable efficacy result across ethnicity and age,
with 80% efficacy in participants aged 65 years and over

Favourable reactogenicity and overall safety profile
https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2021/astrazeneca-us-vaccine-trial-met-primary-endpoint.html

Och du bör titta på detta:

Why you can't compare Covid-19 vaccines

https://youtu.be/K3odScka55A
2021-03-23, 00:42
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har du kollat där bak på henne så att det inte har växt ut något?

För din mamma hade vaccinet såklart varit ett bättre alternativ än det som nu hände, men det gör dig också lite partisk i din syn på vaccinet.
2021-03-23, 04:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag vet inte vilka kretsar du hänger i, men alla i min närhet vill ha vaccinet så fort som möjligt. Känner inte en enda person som har sagt att de tänker tacka nej. Har heller inte hört om att någon ska ha blivit hotad. Kan dock förstå om det har hänt om det gäller folk som arbetar inom vården.

Att vi inte har någon riktig pandemi får du gärna berätta för föräldrarna till min vältränade vän i 40-årsåldern som dog i Covid förra året. Eller till någon av mina vänner som jobbar i vården som har haft en extremt ansträngd jobbsituation det senaste året.

Bill Gates har jobbat hårt med bland annat vaccin i många år. Hans recept för att minska befolkningen är att minska barnadödligheten, höja livslängden och öka levnadsstandarden i världens fattiga länder.

Förstår om detta inte går ihop i din hjärna, men undersök gärna vilka länder det föds flest barn i och se om du kan hitta ett samband.

Ja det är verkligen fantastiskt hur många här på Flashback som känner någon ung som har dött, trots att nästan ingen ung har dött. Jag tror er...
Bra förresten att du vet Bill Gates egentliga syfte, du känner honom också antar jag?
2021-03-23, 05:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag vet inte vilka kretsar du hänger i, men alla i min närhet vill ha vaccinet så fort som möjligt. Känner inte en enda person som har sagt att de tänker tacka nej. Har heller inte hört om att någon ska ha blivit hotad. Kan dock förstå om det har hänt om det gäller folk som arbetar inom vården.

Att vi inte har någon riktig pandemi får du gärna berätta för föräldrarna till min vältränade vän i 40-årsåldern som dog i Covid förra året. Eller till någon av mina vänner som jobbar i vården som har haft en extremt ansträngd jobbsituation det senaste året.

Bill Gates har jobbat hårt med bland annat vaccin i många år. Hans recept för att minska befolkningen är att minska barnadödligheten, höja livslängden och öka levnadsstandarden i världens fattiga länder.

Förstår om detta inte går ihop i din hjärna, men undersök gärna vilka länder det föds flest barn i och se om du kan hitta ett samband.

Att du känner en person som dog är inte definitionen av en pandemi. Inte heller att det är en ansträngd situation i vården.

Bill Gates har steriliserat tusentals barn i Indien samt givit polio till tusentals barn i Afrika. Men visst, det är ju också ett sätt att minska befolkningen...
2021-03-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Till alla er som tror på covid och er som tror att man dör om man får covid.

Jag hade covid förra året och jag mådde hur bra som helst. INGA SYMTOM ALLS!!!!

Med andra ord är covid inget att oroa sig för....

Ha ha ha bra allt klart. Inget att oroa sig för. Lilla du i Lilla sverige hade covid 19 och inga symtom alls. Ring alla världens ledare och experter och säg detta. Allt är över. Låt oss besöka alla intensiv avdelningar i hela världen och informera dom.
2021-03-23, 12:47
Medlem
Är det sant att människor som vägrat ta AZ utan vill ha annat "ofarligare" vaccin har hotats med att de isf aldrig skulle få vaccinera sig? Nån som hört?
2021-03-23, 15:34
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Är det sant att människor som vägrat ta AZ utan vill ha annat "ofarligare" vaccin har hotats med att de isf aldrig skulle få vaccinera sig? Nån som hört?

Det är inte sant men däremot får du inte välja vaccin.

Blir du erbjuden AZ kan du välja att tacka nej, men du blir inte erbjuden något annat vaccin för tillfället.

Däremot om något år kanske det har ändrat sig helt så att man blir erbjuden ett annat vaccin. Man är då självklart inte blockerad från alla vaccin bara för att man tackat nej till AZ just nu.
2021-03-23, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Det är inte sant men däremot får du inte välja vaccin.

Blir du erbjuden AZ kan du välja att tacka nej, men du blir inte erbjuden något annat vaccin för tillfället.

Däremot om något år kanske det har ändrat sig helt så att man blir erbjuden ett annat vaccin. Man är då självklart inte blockerad från alla vaccin bara för att man tackat nej till AZ just nu.

Vet du vad som hände med Tiffany Dover? Dog hon av vaccinet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in