2022-01-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, att alla biverkningar kan kopplas till noceboeffekten är inte vad man säger.

Milda biverkningar är vad man talar om.

Finns det studier som visar att man inte kan få milda biverkningar av en injektion koksaltlösning i en muskel, det ska ju normalt sett inte tillföras koksaltlösning till en muskel med spruta?
Det är ju viktigt att kunna utesluta för att ge tyngd åt studien om milda biverkningar.
Ja och registret över biverkningar är alltså rapporterade biverkningar - alltså inklusive alla dessa lätta biverkningar. Det är inte sjukvården som rapporterar biverkningar - utan gemene man som rapporterar till sjukvården som vidarebefordra till läkemedelsverket.

Nej man får inte biverkningar av koksaltlösning - det är därför man använder det. hade man fått det hade man ju inte använt metoden.
Om sockerpiller gett faktiska biverkningar hade man inte använt dessa heller - men de gör de inte.
Därför är båda metoderna utmärkta för att studera både placebo och nocebo-effekter.
2022-01-21, 14:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja och registret över biverkningar är alltså rapporterade biverkningar - alltså inklusive alla dessa lätta biverkningar. Det är inte sjukvården som rapporterar biverkningar - utan gemene man som rapporterar till sjukvården som vidarebefordra till läkemedelsverket.

Nej man får inte biverkningar av koksaltlösning - det är därför man använder det. hade man fått det hade man ju inte använt metoden.
Om sockerpiller gett faktiska biverkningar hade man inte använt dessa heller - men de gör de inte.
Därför är båda metoderna utmärkta för att studera både placebo och nocebo-effekter.

Kan du länka till den studien eller berätta var den finns att läsa?
2022-01-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Sundsvalls Tidning publicerade för ett tag sedan. De hade kontaktat hennes mamma.
Men inte hela hennes beskrivning utan en "tillrättalagd" artikel.

Jag har ingen aning och jag känner mig rätt elak. Men denna 19-åriga Jennifer Melin, känns lite som att hon fejkar det hela. Hon har startat en egen insamling och menar att det är inte ''riktigt hon'' som gör det, för att hon ''inte är den som ber om hjälp''.

Vi får se om Kommunen/staten får för sig att spionera på henne och så får det väl kanske därigenom komma fram om hon fejkat det hela eller inte.

Jennifer Melin 19 år, heter exakt samma sak som en annan tjej som fick Narkosepilepsi efter vaccinet för svininfluensan. https://sverigesradio.se/artikel/4967142

Citat:
Jennifer Melin, 16, i Bottnaryd utanför Jönköping har fått diagnosen narkolepsi efter att ha tagit svininfluensavaccinet.

Om hon verkligen vart förlamad, så är det förstås oerhört sorgligt!
2022-01-21, 16:50
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har ingen aning och jag känner mig rätt elak. Men denna 19-åriga Jennifer Melin, känns lite som att hon fejkar det hela. Hon har startat en egen insamling och menar att det är inte ''riktigt hon'' som gör det, för att hon ''inte är den som ber om hjälp''.

Vi får se om Kommunen/staten får för sig att spionera på henne och så får det väl kanske därigenom komma fram om hon fejkat det hela eller inte.

Jennifer Melin 19 år, heter exakt samma sak som en annan tjej som fick Narkosepilepsi efter vaccinet för svininfluensan. https://sverigesradio.se/artikel/4967142

Om hon verkligen vart förlamad, så är det förstås oerhört sorgligt!
Klart hon ljuger, politikerna har ju sagt att det är säkert och effektivt!!!
2022-01-21, 18:06
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Om du nu tycker att detta är viktigt att hon ev. fejkar kan du väl åtminstone kolla upp det lite mer seriöst innan du postar i så fall?
Vad VET du om detta?
Jennifer Melin 19 år, heter exakt samma sak som en annan tjej som fick Narkosepilepsi...
https://sverigesradio.se/artikel/4967142[/url]
Den artikeln är från 2012 då hon var 16 år. Plus + plus vad blir det? 26!
2022-01-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Om du nu tycker att detta är viktigt att hon ev. fejkar kan du väl åtminstone kolla upp det lite mer seriöst innan du postar i så fall?
Vad VET du om detta?
Jennifer Melin 19 år, heter exakt samma sak som en annan tjej som fick Narkosepilepsi...
https://sverigesradio.se/artikel/4967142[/url]
Den artikeln är från 2012 då hon var 16 år. Plus + plus vad blir det? 26!
Jag menade aldrig att det var samma person. Min tanke var snarare att dem hade exakt samma namn. Bara en slump, jag inte kunde låta bli att dela med mig av.

Sen skrev jag också att det är beklagligt om detta är sant. Jag menar alltså att jag bara tror att det är fejk. Är det inte fejk, så är det otroligt tragiskt.
2022-01-22, 07:10
Medlem
Citat:
Så kom då nyheten idag på vetenskapsradion.
En studie i USA visar att 3/4 av alla biverkningar från första sprutan kan kopplas till noceboeffekten, och hälften vid andra.
Antalet faktiska biverkningar verkar alltså vara få.

Även GP skriver om det:
https://www.gp.se/nyheter/världen/studie-noceboeffekt-bakom-majoritet-av-vaccinbiverkningar-1.64031066

Tja det var väl inte oväntat. Man blir sjuk för man vill bli sjuk.

Säg detta till dem som fått myokardit eller avlidit utav dessa experimentella mRNA injektioner. De inbillade sig att de skulle dö så de dog, inget och se här så ta vaccinen gott folk!!

Garanterar att dessa studier är antingen direkt utav tillverkare eller har samband med dem på ett eller annat sätt. Hur kan man vara så naiv och tro på något sådant....
Känner allt för många som fått allvarliga biverkningar, varav flera som avled och flera som vårdats långa tider på sjukhus.

Citat:
Ursprungligen postat av dadden66
Vaccinerade löper betydligt högre risk att få covid än alla andra:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf+html

Jag har definitivt inte någon psykos, och följer noggrant vetenskapliga studier i ämnet.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#contactInformation

Detta är med en okänd inrapporteringsnivå och en handläggningsnivå på 5 - 11% per vecka. Vi från den statistiken att 9 personer dör varje vecka som ett direkt resultat av att ha blivit vaxade med gift. I realiteten bör det vara omkring 10 gånger fler, minst.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v3

Du är väldigt påläst, knappast. Börjar yra om TV-shop. Du är ett praktexempel på en människa som lever i fullständig förnekelse och i grupp-psykos.

God läsning, om du ens förstår engelska. Bääääh.
Det är tyvärr svårt att öppna vissas ögon, när de redan bestämt sig för att veta att ha rätt(de vägrar erkänna att de var helt fel ute helt enkelt och stoppat huvudet i sanden).

Jag har följt forskningen, vetenskap, statistik, både pro och kritisk sådan och jag anser samma sak som dig. Jag är inte ens antivaxxer, tror på vetenskap men covid19 sprutorna är inget vaccin samt är inte alls säkert enligt allt jag sett irl (och enligt en del forskning och vetenskapsmän som censureras tyvärr) således valde jag att vara kritisk och inte låta mig kuvas av deras(läkemedeljättarnas) sponsorer samt kampanjer till att sprida desinformation för att få igenom sin agenda med massvaccinationer, reformer och facistiska pass som don't make sense om man har över 50 i IQ.

Lycka till att skriva något kritiskt på Youtube t.ex. Antingen tar de mutor ifrån läkemdelsjättarna eller är sponsrade på något sätt och således inte oberoende som vissa extremvaxxister vill få dem till (gäller en del MSM, men även här har det börja vända då de nog inser att det är ingen idé att fortsätta med lögnerna och vinklad vaccinvurm).
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-22 kl. 07:23.
2022-01-22, 08:28
Bannlyst
Citat:
Men nu är vi där inge... jag dricker en flask vin -två dagar senare får jag ett cancerbesked.
Jag rapporterar att jag fått cancer av vinet - detta noteras. Men betyder det att jag verkligen fått cancer av vinet.
Det man rapporterar är fall där man MISSTÄNKER att det kan finnas ett samband med vaccinet - men det är inte klarlagt, de kan mycket väl bero på något helt annat, till och med vara psykosomatiska och självsuggererade. Visst kan det finns uppenbara fall, men de är få... Det är inte så att ALLA andra sjukdomar och syndrom upphört och att vaccinet är det enda som kan göra oss sjuka.
Fundera på det en stund.

Räcker med att läsa rubriken på Läkemdelsverkets hemsida: (min fetning)

Fast det där är ett uselt exempel att jämföra med! Du sitter väl inte med en kanyl full av något ”nytt” experimentellt vin och skjuter in det i musklen, eller hur?

Sen är två dagar k ske för kort stund för att ställa ett samband, men det lämnar jag till de som kan sånt här att avgöra. Men vissa verkar juh ha en ”överkänslighet” mot covid vaccinen och vad är det som är så oerhört jobbigt för er att ni inte vill se det?

Är det en rädsla för att ni själva tagit det och vill leva i någon form av förnekelse och projicerar det på alla andra. Det är inte fruktsamt för någon.

Jag skiter fullständigt i om folk väljer att ta det eller inte men ska vi komma någonvart måste folk börja se det nyktert och rationellt. Och det är inte rationellt att inte ifrågasätta saker, det är så vi lär oss.

Den för det andra trodde jag att detta var en biverkningstråd, dock har den spårat ut till att folk hoppar på varandra om vem som har rätt i vad.
2022-01-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Skidskytt tackar nej till tredje dos p.g.a osäkerhet kring biverkningar. Vad som avses diskuteras naturligtvis inte som vanligt.

Själv har jag efter dos 1 fått skenande puls som efter att ha avstått träning i 3 veckor blev normal igen. Normal puls vid låg aktivitet 100-130 bpm, 72h efter dos ett 131-154bpm under 2h vardagscykling (ej andfådd).
Tveksam till dos två men förmodligen tvingad för att kunna resa.

Hade covid i april -21, 4 dagar med feber och trötthet, helt återställd efter 15 dagar och tillbaka i träning.

Ringt skämtet 1177 där jag kommer till ngn sorts call center där man i bakgrunden hör unga män föra ett jäkla liv, låter som dom har party.
Blir efter en inledande monolog kopplad till sjuksköterska. Kvinnan har ingen aning om biverkningar eller liknande och vill att jag kontaktar vården vid besvär?

Jag vet inte vem man ska fråga, ingen vet och i massmedia diskuteras inga frågor kring vaccinets biverkningar.

Och nu sägs det att dessa symtom skulle kunna vara inbillning.
Varför skulle personer som frivilligt vaccinerat sig hitta på biverkningar?

Kan nån förklara hur det gått till när människor som gått för att vaccinera sig, istället för vaccin då får en spruta koksalt? Informeras det efter en tid för denne person att ”vaccinet” egentligen var koksalt och att personen måste komma tillbaka för att få den riktiga sprutan?

Jag köper inte det.
Men som sagt, någon kanske kan förklara?
2022-01-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker

Kan nån förklara hur det gått till när människor som gått för att vaccinera sig, istället för vaccin då får en spruta koksalt? Informeras det efter en tid för denne person att ”vaccinet” egentligen var koksalt och att personen måste komma tillbaka för att få den riktiga sprutan?

Jag köper inte det.

Det här kommer antagligen från testerna i fas 3 där man delar testpersonerna i två grupper - en får vaccin och en får placebo (koksalt). Även de i placebogruppen får då en hel del upplevda biverkningar som uppenbarligen inte kan bero på vaccinet. Man kan då konstatera att en hel del av de upplevda biverkningar antingen är nocebo (där man får symptom på något som inte finns) eller att det är saker som normalt förekommer i befolkningen utan att vaccinet är inblandat. Båda dessa fenomen existerar även när man vaccinerar med riktigt vaccin, dvs en hel del av de upplevda biverkningarna är nocebo eller inträffar i närtid av vaccineringen av en slump och beror på något annat än vaccinet.
2022-01-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker

Jag köper inte det.
Därför att människan fungerar så.. Det är inget vi styr över. Vi har en väldigt förmåga till bias.
Vi upplever ofta det vi förväntar oss. Om man läst på internet att man kommer få huvudvärk från vaccinet så kommer många att upplev att man får det- även om man inte faktist fått det av vaccinet. Om man inte förväntar sig några biverkningar så kommer många heller inte uppelva några.
På samma sätt fungerar vi i en massa sammanhang. Vi tror vi hör en sak under ett samtal därför att vi förväntar oss att höra det - men i själva verket sades något helt annat. osv.

Begreppen har varit kända länge och går under namnen PLACEBO och NOCEBO.
Googla så kommer ud hitta väldigt mycket intressant.
2022-01-22, 17:02
Bannlyst
Citat:
Därför att människan fungerar så.. Det är inget vi styr över. Vi har en väldigt förmåga till bias.
Vi upplever ofta det vi förväntar oss. Om man läst på internet att man kommer få huvudvärk från vaccinet så kommer många att upplev att man får det- även om man inte faktist fått det av vaccinet. Om man inte förväntar sig några biverkningar så kommer många heller inte uppelva några.
På samma sätt fungerar vi i en massa sammanhang. Vi tror vi hör en sak under ett samtal därför att vi förväntar oss att höra det - men i själva verket sades något helt annat. osv.

Begreppen har varit kända länge och går under namnen PLACEBO och NOCEBO.
Googla så kommer ud hitta väldigt mycket intressant.

Jag behöver inte Google det, jag är helt införstådd med vad du menar!

Det gör även läkare då de också vet att all läkning börjar inifrån, därav finns placebo för att på så sätt stimulera en negativ attityd till det bättre.

Men precis som du säger så är människor bias, just därför är det oerhört svårt för en människa att titta sig själv i spegeln och kritisera sitt eget val att ta en spruta som är högst sannolikt ett dåligt beprövat vaccin och inse att skit kan hända.

Det går liksom på två håll det där, inte åt bara den ena eller det andra.

Men att jämföra det med vin är en dålig jämförelse. Och eftersom covid vaccinet uppenbarligen skapar problem med förändrade menstruations mönster och andra saker så in du inte lägga det på det viset du gör. Det visar högst på arrogans!

Sen är det inte alla människor som ljuger för sig själva. Jag valde att inte ta detta vaccinet för jag är rädd om mig själv och för att jag helt ärligt inte bryr mig ett skit om vad andra gör med sina kroppar. Vill folk ta det så varsågod , men om det uppstår komplikationer kring det så ska det inte hyschas, det ska utforskas så vi vet vad det är och hur vi svarar på det och om det mot förmodan skulle vara hypokondri så är det vad det är

Hur ska vi annars kunna lita på de som vill ordinera det till oss?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in