Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Det har ju hitintills också visat sig utmärkt mot blodpropp, den vanligare dödsorsaken i Europa.
Många mediciner som kan ge blodproppar. Den vanligaste är väl p-Piller. Betydligt fler får blodproppar av p-piller än av corona vaccin. Blodproppar går att hantera till stor del.
Skulle jag ta vaccinet (har haft Corona redan) så skulle jag nog ta acetylsalicylsyra veckorna efter för att dra ner på ev. risk för blodproppar. Räcker med en halv Asperin eller liknande per dag för att avsevärt reducera risken för blodproppar.
Alla medikamenter har biverkningar och det är först när det blir 1:100 som det anses högre risk om man läser bipacksedlar för olika mediciner.
Vanliga hjärtmediciner, diabetes mediciner som mängder av människor dagligen tar har högre frekvens av allvarliga biverkningar än Corona vaccinerna Så man får se lite sunt på riskerna och sätta det i relation till andra mediciners biverkningar.
Jag är inte på något sätt ute efter att förringa Vaccinernas biverkningar men är det 1 av 100 000 som drabbas av ex. blodpropp så är riskerna väldigt små jämfört med "vardags medicinerna" folk äter dagligen för diverse åkommor.
Hade för många år sedan en flickvän som fick blodpropp i ena lungan där man misstänkte hennes p-piller och hon fick byta sort. Ren tur att proppen inte gick till hjärta eller hjärna.