Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nämen fortsätt för all del. Det var skitbra styrning av Springare fast LW låg där hon låg.
Jag skrev till dig om MSO.
Oavsett tidigare uppgifter i tråden.
Sensmoralen är fortsatt som förut.
1. Sökmetod är MSO.
2. Ser väldigt tunnt ut på den fronten.
3. Chef på hundenheten ifrågasatte Springares insatser relaterat till spaningsledare.
4. Jag har hittat två hundar hittills i Fup.
5. Jag håller med på punkt 4.
Du skrev till mig om MSO och förutsatte att bara du visste vad det betyder ja.
Trean där. Har du nån källa på det?
”Mats R*, processledare för polisens hundverksamhet i regionen,
är självkritisk.
– Hon borde ha hittats tidigare – det tycker jag också, säger Mats R*upla till Nerikes Allehanda.
Han uppger att han själv inte deltog i sökinsatsen under de dagar den var som mest intensiv.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2xqw5/bekraftat-lena-wesstrom-hittad-dod
Vidare då:
”Enligt Mats R*upla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”
försvunnen person”.
– Det är jag övertygad om, säger han.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
Så när hon då var ”försvunnen person” har jag alltså ännu inte fått svar på vilka fel som gjordes av PS. Och jag har inte fått svar på vem som var räddningsledare vid försvunnen person.
Och jag ser heller inte att han nämns vid namn PS som du menar under punkt 3 där ”relaterat till spaningsledare” som du skriver att hundmänniskan är kritisk mot.
Om jag tolkar det rätt ska räddningsledaren försvunnen person hängas istället då när hunden inte hittade LW? Eller nån annan hundrelaterad person?
För det har ju nåt med hundar att göra eftersom den här hundchefen är så
självkritisk. Eller skulle PS ha kutat runt med sin egen hund eftersom det är hundrelaterat?
Jag vet att jag är jobbig men det är viktigt att vara enträgen när sanningen ska fram.