2021-03-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det den skog som grannen Ju**th ser H*nna smyga innan hon ser henne komma smygande från skogen in på S*efans tomt? För att lämna någonting?

Japp.
Citera
2021-03-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Madsen är psykopat enligt mentalerklæring.

Jag hoppas det förordas RPU på SD, det indikerar fällande dom.
Lär knappast komma en begäran om RPU innan dom, en begäran som skulle kunna fungera som en "indikator" (och som du hoppas på) visande att han kommer att dömas.

Varför i all sin dar inte?
För det första är det redan gjort en P7:a på honom och den var blank.
För det andra nekar han till brottet.
För det tredje lär det inte ha seglat upp några indikationer på att han nu innan förhandlingen i HR drabbats av psykos (motsv) så att han skulle vara oförmögen att delta i den juridiska processen, dvs inte ens förstå vad det är som händer omkring honom.

Så mitt -symboliska- Krùgerrand sätter jag på att det INTE kommer att bli nån RPU innan dom.
Plus att mina 5 symboliska cent sätter jag på att det INTE blir nån RPU ens efter avslutad förhandling..
Då vet du hur jag tänker mig utgången, väl?
Citera
2021-03-22, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst finns det en sk rewiever som heter H*Lena Å?
Ja. Men hon kan väl ge koordinater?
Citera
2021-03-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lär knappast komma en begäran om RPU innan dom, en begäran som skulle kunna fungera som en "indikator" (och som du hoppas på) visande att han kommer att dömas.

För det tredje lär det inte ha seglat upp några indikationer på att han nu innan förhandlingen i HR drabbats av psykos (motsv) så att han skulle vara oförmögen att delta i den juridiska processen, dvs inte ens förstå vad det är som händer omkring honom.

Så mitt -symboliska- Krùgerrand sätter jag på att det INTE kommer att bli nån RPU innan dom.
Plus att mina 5 symboliska cent sätter jag på att det INTE blir nån RPU ens efter avslutad förhandling..
I p7:an så är det fullt av faktafel. Ingen som lagt märke till det?
Davidsson är fullt frisk, har aldrig haft kontakt med psykiatrin, varken som barn, ungdom, vuxen. Äter inga mediciner. Har haft ett förhållande i två år med den avlidna kvinnan
Citera
2021-03-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vilket fruktansvärt mörker...

Just de där små (och större) klassiska psykovibbarna;

1) Humörsvängningar och problem med affektkontroll (sönderslagna bordet på apoteket, näven i väggen framför dottern, attacken mot Lena i bilen som hon polisanmälde, hot om att LW och en av hennes söner borde dö osv),

2) Fascinerad eller road av att vara elak/ äckla/ oroa andra (luras om hästkött, fota barn vid klippkant edit: göra udda grejer på arbetsplatsen osv.)

3) Grandiosa och ganska barnsliga fantasier (SD: ”hoppas piloterna dör så jag får landa planet och bli hjälte” , ”hoppas jag fångar en bov eller gäng i bostadsområdet när jag smyger runt” vs dansken PM: ”hoppas jag blir jagad av polis i luftballong när jag gjort nåt brottsligt”)

4) Alla andra konstigheter, empatistörda beteendet i förhör och detta kontrollbehov; filma genom LWs fönster etc.

Vore det inte för att SD verkar ha nära till vrede så hade jag trott att HD var gm iom det osande hat hon byggt upp mot LW iom SDs upprepade svek och psykningar.

Lyssnade på Sillen vittnesmål idag igen. Han säger att HD hade blivit både psykad och slagen - såna där snärtande slag som gör mkt ont. På ställen där inga andra kan se.

Snärtar av tex en virad blöt handduk gör vääääldigt ont men ger knappast märken. Det vet JAG!
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-22 kl. 23:02.
Citera
2021-03-22, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

KL for iväg på lite semester fr cellen.
Inför den kommande domen.

Den P7an var intressant på SD, de får nog ta omtag där.
Citera
2021-03-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Alltså MSO är sökmetoden och har inget med vem som leder EFP.
Avgränsningar, spårfällor, regndans, riktkarl, attraktioner, genomspringning, ljudkedja är MSO.

Metoderna från MSO ingår i EFP. Och vem ledde nu Efterforskning av förvunnenperson i detta fall undrar jag.
En EFP har en räddningsledare. Vem var det innan LW hittades?

Edit: ser att jag verkar vara lite sen på det. Håller på att läsa i kapp.

Vet inte om det här är svar på din fråga...

Anm.upptagande p-mynd: POLISMYNDIGHETEN Dnr: 5000-K574218-18
Enhet: 5702UTUJ2 Myndighetskod: 5000 Dnr annan p-mynd:
Anmälningsdatum: 2018-05-15 kl: 16.15 Anmälningssätt: Polisanställd i tjänst
Upptagen av: Inspektör Yv*nne Er*ksson
Inskriven av: Inspektör Yv*nne Er*ksson
Inskriven: 2018-05-15 kl: 16.15 Handl. p-mynd: POLISMYNDIGHETEN
Enhet: 5702UTUJ2

BESLUT OM FÖRUNDERSÖKNING
Datum: 2018-05-15 Beslut av: Inspektör And*rs W*hlberg
Förundersökning inleds
Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats.
Citera
2021-03-22, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Vet inte om det här är svar på din fråga...

Anm.upptagande p-mynd: POLISMYNDIGHETEN Dnr: 5000-K574218-18
Enhet: 5702UTUJ2 Myndighetskod: 5000 Dnr annan p-mynd:
Anmälningsdatum: 2018-05-15 kl: 16.15 Anmälningssätt: Polisanställd i tjänst
Upptagen av: Inspektör Yv*nne Er*ksson
Inskriven av: Inspektör Yv*nne Er*ksson
Inskriven: 2018-05-15 kl: 16.15 Handl. p-mynd: POLISMYNDIGHETEN
Enhet: 5702UTUJ2

BESLUT OM FÖRUNDERSÖKNING
Datum: 2018-05-15 Beslut av: Inspektör And*rs W*hlberg
Förundersökning inleds
Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats.
Finns redan citerat om när Fu inleddes.
Citera
2021-03-22, 22:56
Medlem
Citat:
Finns redan citerat om när Fu inleddes.

Såg det efter jag postat... läser ikapp och då kan det bli så här.
Citera
2021-03-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Den var ju inte känd då.

Man söker av HELA området runt epicentrum dvs Lenas bostad. Då har man åtminstone ökad chans att hitta försvunnen person el ev BP.

NEJ, man lyckades inte hitta vare sig LW eller BP, det gjorde ett par barn. Polisledningen lyfte ölglas i Tyskland, efter man avlyst eftersöket och missat ett larmsamtal som man dessutom nonchalerade ytterligare en gång vid extra påringning. Snyggt jobbat!
Citera
2021-03-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
I p7:an så är det fullt av faktafel. Ingen som lagt märke till det?
Davidsson är fullt frisk, har aldrig haft kontakt med psykiatrin, varken som barn, ungdom, vuxen. Äter inga mediciner. Har haft ett förhållande i två år med den avlidna kvinnan

P7an är enbart ett ca 1 timmes samtal med en psykiater. Så mkt kan gå fel av många olika orsaker.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-22 kl. 23:05.
Citera
2021-03-22, 23:01
Medlem
Citat:
Nämen fortsätt för all del. Det var skitbra styrning av Springare fast LW låg där hon låg.

Jag skrev till dig om MSO.
Oavsett tidigare uppgifter i tråden.

Sensmoralen är fortsatt som förut.

1. Sökmetod är MSO.
2. Ser väldigt tunnt ut på den fronten.
3. Chef på hundenheten ifrågasatte Springares insatser relaterat till spaningsledare.
4. Jag har hittat två hundar hittills i Fup.
5. Jag håller med på punkt 4.

Du skrev till mig om MSO och förutsatte att bara du visste vad det betyder ja.

Trean där. Har du nån källa på det?

”Mats R*, processledare för polisens hundverksamhet i regionen, är självkritisk.
– Hon borde ha hittats tidigare – det tycker jag också, säger Mats R*upla till Nerikes Allehanda.Han uppger att han själv inte deltog i sökinsatsen under de dagar den var som mest intensiv.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2xqw5/bekraftat-lena-wesstrom-hittad-dod

Vidare då:

”Enligt Mats R*upla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.

– Det är jag övertygad om, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Så när hon då var ”försvunnen person” har jag alltså ännu inte fått svar på vilka fel som gjordes av PS. Och jag har inte fått svar på vem som var räddningsledare vid försvunnen person.

Och jag ser heller inte att han nämns vid namn PS som du menar under punkt 3 där ”relaterat till spaningsledare” som du skriver att hundmänniskan är kritisk mot.

Om jag tolkar det rätt ska räddningsledaren försvunnen person hängas istället då när hunden inte hittade LW? Eller nån annan hundrelaterad person?

För det har ju nåt med hundar att göra eftersom den här hundchefen är så självkritisk. Eller skulle PS ha kutat runt med sin egen hund eftersom det är hundrelaterat?

Jag vet att jag är jobbig men det är viktigt att vara enträgen när sanningen ska fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in