2021-03-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SD till LW: -Hoppas du får en utdragen och smärtsam död. (Kanske ej ordagrant men helt i linje med hans avsikter).

Kan rättsläkaren ha gjort en bedömning av hur utdragen misshandeln var fram till hennes död? Eller är det omöjligt att tidsuppskatta?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
UWs hus en liten väg mellan hemmet Vivallaskogen.
SDs hus har samma väg samt ett hus till Vivallaskogen.
LW och HD 1.5 kvarter till Vivallaskogen.

Alla ovan är ihopklottrade med varandra på liten yta. Alla ex samt barn har nära "hem".

Skogen kan inte vara annan än den specifika delen av Vivallaskogen (omedelbara närhet till LWs bostadsområde). LW har även haft en cache där, men trädet har kapats ner efter att ha brutits av i en storm).

... Och det var i det av blixten splittrade trädet som Lena placerade sin cache "my real six string", som tros- och sextanten smooky i tråden trodde handlade om stringtrosor
Citera
2021-03-22, 22:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men det var först lördagen 19/5 de visste att det var ett mord att ”spana” på? Dessförinnan försvunnen person och misstänkt människorov.

Det är värst vad jag ska lägga ner idag. Först i jakt på sanningen om PS och nu med korrekt info vem som leder vid EFP?

Vilken sökmetod vid spaningsmord är det du menar jag inte var medveten om? Den som jag hänvisade till när jag frågade dig om vem som var räddningsledare?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

För övrigt så är det här med MSO och EFP inga news du kommer med här. Remark var inne på det redan vid lucia 2019:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Nämen fortsätt för all del. Det var skitbra styrning av Springare fast LW låg där hon låg.

Jag skrev till dig om MSO.
Oavsett tidigare uppgifter i tråden.

Sensmoralen är fortsatt som förut.

1. Sökmetod är MSO.
2. Ser väldigt tunt ut på den fronten.
3. Chef på hundenheten ifrågasatte Springares insatser relaterat till spaningsledare.
4. Jag har hittat två hundar hittills i Fup.
5. Jag håller med på punkt 4.
Senast redigerad av develi 2021-03-22 kl. 22:57.
Citera
2021-03-22, 22:33
Medlem
Citat:
Rättsläkaren uppskattade att LW kan ha levt 1 timme. Det var ju inte pistolskott direkt. Medvetslös tror jag. Polis, ambulans hade hunnit dit om de agerat på "skrikvittnet"!!!
Möjligen överlevt. Men med svår hjärnskada, med allt vad det innebär, pga våldet mot huvudet.
Citera
2021-03-22, 22:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
... Och det var i det av blixten splittrade trädet som Lena placerade sin cache "my real six string", som tros- och sextanten smooky i tråden trodde handlade om stringtrosor
Hahaha, det har jag missat.
Men orka.
Citera
2021-03-22, 22:37
Medlem
Citat:
TOTALT MOTSATT BROTTSPLATSEN

Precis. Den var ju inte känd då.
Citera
2021-03-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Lägg därtill SDs uttalande under förhör att han inte sparkat på henne och haft sex med henne som en nekrofil

Jafyfan. Man kan ju nästan tro att det var vad han hade velat. Bara att säga nåt sånt..... Han ligger hela tiden nära nåt slags erkännande, på gränsen, men tror ärligt talat att han faktiskt gillar det. Han är bergsäker på att klara sig.

Det han däremot inte har tagit med i beräkningen är hur hans omgivning ser på saken.
Citera
2021-03-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Möjligen överlevt. Men med svår hjärnskada, med allt vad det innebär, pga våldet mot huvudet.

Det må va. MEN man agerar direkt på ett LARMsamtal om gällt kvinnoskrik!
Citera
2021-03-22, 22:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag skiter i om förundersökningen så inleddes år 1845.

Vilka fel gjorde PS och JR? Det var min fråga igår och är mitt tema fortfarande idag. Du drog iväg ”zick zack i skogen” med MSO osv. ”Rakare” svar är att föredra tycker jag.

Eller är det bra att det fortfarande är lite luddigt kring den biten?

Nu blandar jag mej i och kommer med ett fel som förmodligen inte platsar i det ni resonerar om. Det är ändå grundläggande och kanske till stor del avgörande för utgången. Felet var att anmälan under natten om skrik ej kopplades ihop med anmälan på morgonen om försvunnen kvinna. Det var ju trots allt i samma område rent geografiskt och kunde matcha tidsmässigt.

Inte vet jag om det är nåt stationsbefäl som ska ha koll. Även där borde det finnas finmaskiga rutiner, till exempel om överlämning när nattpersonalen går hem och dagskiftet tar vid.

Det borde i all sin dar åtminstone finnas en notering om att skrik-samtal kommit in, även om ingen patrull åkte på det larmet.

Inte vet jag vem som svarade på larmsamtalet, om det är nån i Korpilombolo, men då är det ju bara ännu viktigare att det finns nån på plats i Örebro som är samordnare.

”Lex Lena” har kommit på förslag här i tråden, för att liknande misstag inte ska kunna ske fler gånger.

Ok att man kanske inte åker på vartenda larm, ok.
Men det är inte ok att larmet och anmälan inte kopplas ihop.

För övrigt borde man ha åkt på just detta larm, eftersom inringaren var så orolig att hon och sambon gav sej ut mitt i natten för att kolla vad som hände. Det var ju ingen biltur för nöjes skull direkt.
Citera
2021-03-22, 22:41
Medlem
Citat:
UWs hus en liten väg mellan hemmet Vivallaskogen.
SDs hus har samma väg samt ett hus till Vivallaskogen.
LW och HD 1.5 kvarter till Vivallaskogen.

Alla ovan är ihopklottrade med varandra på liten yta. Alla ex samt barn har nära "hem".

Skogen kan inte vara annan än den specifika delen av Vivallaskogen (omedelbara närhet till LWs bostadsområde). LW har även haft en cache där, men trädet har kapats ner efter att ha brutits av i en storm).
Är det den skog som grannen Ju**th ser H*nna smyga innan hon ser henne komma smygande från skogen in på S*efans tomt? För att lämna någonting?
Citera
2021-03-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är en hon som tipsat. Det får vi väl hoppas är mer uppgifter tagna/kontrollerade?

Jag vet knappt vad ni talar om, men via av de två voffsingarna, så stod det att enl en H*elena ska LW ha placerat ut el sett en cache i ett skogsområde väster om Baronbacken.
Noll fynd efter 1.5 timmes sök. Varken LW (givetvis) el cacher.

Visst finns det en sk rewiever som heter H*lena Å?
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-22 kl. 22:57.
Citera
2021-03-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Det må va. MEN man agerar direkt på ett LARMsamtal som gällt kvinnoskrik! Dödsskrik! Enligt uppringaren.
Citera
2021-03-22, 22:44
Medlem
Citat:
Det må va. MEN man agerar direkt på ett LARMsamtal om gällt kvinnoskrik!
Håller heeelt med. Många missar i utredningen, men den var nog värst. Tryggt för våldtäktsmän i Örebro med poliser som inte rycker ut när vittnen ringer om kvinnoskrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in