2021-03-22, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg vet ikke det.

Kanskje hvis politiet hadde fått ham i varetekt noen uker, så ville han vist frem sin galskap.

Det er ingenting som tyder på at han annet enn en kynisk, gjerrigknark, som til og med kan ha problemer med å styre sinnet sitt.

Men sånne folk tar fornuften fangen og finner ut at det er mer å vinne på å betale ut noen millioner enn å risikere å få livet ødelagt av et drap.

Skal politiet få frem en troverdig tiltale, må de bevise at drapet skjedde i fylla eller i sinne natten før.

Og det er jo ikke akkurat mange ting som tyder på at det var sånn det skjedde.
Akkurat slik ser jeg også det!

Kan det være at GM har et politisk motiv?

Mulig at nyhetsfeeden forandrer seg i fremover?!
Citera
2021-03-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Akkurat slik ser jeg også det!

Kan det være at GM har et politisk motiv?

Mulig at nyhetsfeeden forandrer seg i fremover?!

hjelp ...
Citera
2021-03-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som nevnt i helgen vil fortiden innhente GM.
Involverte trodde de kunne gjemme seg bak Monero.

Politiet mener kryptosporet kan oppklare saken
Etterforskningsleder GH tror kryptovaluta-sporet kan bidra til å løse forsvinningsgåten.
https://www.nrk.no/norge/politisjef_-alt-vi-gjor-handler-om-a-finne-anne-elisabeth-1.15427461

Tja, de klarte da ikke linke bitcoin-transaksjonene til noen personer heller? fordi de satte dem inn på en kryptobørs uten id.

men kripos (exkludert den formelle lederen) har fått skryt for sin kryptovaluta-kompetanse og ble invitert til encrochat-arbeidet tidlig, mens danmark ikke fikk være med, og sverige til nød ble med som siste land pga alle drap og tull de har der.
Citera
2021-03-22, 16:26
Medlem
Skaanseths avatar
Jeg vet ikke om dette har blitt postet her tidligere, og isåfall får jeg bare bære over med meg, men her står det at mannen i 30-årene, altså Uteng¤en, sier at han frykter at han er utsatt for et komplott.
Jeg tror det er det som også man har kommet fram til her. At TH kan ha brukt han som en brikke/buffer.
Det er bak betalingsmur, så jeg får ikke sett resten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1Bvw6e/loerenskog-siktet-til-politiet-dere-er-litt-paa-villspor
Citera
2021-03-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg vet ikke om dette har blitt postet her tidligere, og isåfall får jeg bare bære over med meg, men her står det at mannen i 30-årene, altså Uteng¤en, sier at han frykter at han er utsatt for et komplott.
Jeg tror det er det som også man har kommet fram til her. At TH kan ha brukt han som en brikke/buffer.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1Bvw6e/loerenskog-siktet-til-politiet-dere-er-litt-paa-villspor

Det stemmer - har blitt postet her. Trodde den artikkelen var åpen, den var i allefall det.

Et lite utdrag:
Han (RU) ga videre uttrykk for å ha vært på feil sted til feil tid, og at han var redd for at han kunne ha blitt utsatt for et komplott, altså at noen ønsket å fremstille det som at han hadde en rolle i saken.

I avhøret fikk han også spørsmål om han var redd for TH. Mannen i 30-årene svarte da at han var bekymret for den eller de som faktisk står bak, men at han ikke kunne vite om det er TH – eller noen andre.
Citera
2021-03-22, 16:57
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
La merke til dette fra artikkelen i Nettavisen i dag.
"Nettavisen får opplyst at politiet blant annet jobber med å innhente digitale spor på bevegelsesmønsteret til en rekke vitner for dagen Anne-Elisabeth forsvant."
Henter politiet virkelig inn kun digitale spor fra selve forsvinningsdagen. Og spesielt i tidsrommene 09:15 til 10:07, og også frem til ca 13:30.

Det kan også finnes mye interessant i timene før TH dro på jobb ved ni-tiden. Men også i dager og uker forut for drapet.

Og det er merkelig med dette vitnet, som mener det er ubehagelig å gi politiet informasjon og kanskje bidra til å løse saken.

Det opplevdes ubehagelig å bistå politiet med ren faktainformasjon.

Jeg bare rister på hodet.

Kilde:
https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen-vitner-matte-levere-telefonlogger-kvitteringer-og-fullmakter-til- politiet/s/12-95-3424103515

Jeg deltar også i hoderistingen. Nekter å tro at politiet har slukt agnet og alibisamtalene rått. Det er sikkert taktiske årsaker til at det ikke sies noe om det.
Citera
2021-03-22, 17:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth

Enig, hadde han hatt en rolle ville aldri kontakten vært så åpenlys, og TH ville heller aldri «satt politiet på sporet» av RU fra første dag. Hele dette kryptorigget faller inn i rekken av villedning for å flytte fokus vekk fra konedrapet.
Citera
2021-03-22, 17:09
Medlem
Rart man ikke hører noe om det er beslaglagt mobiler pcer hos de siktede, virker som politiet er lurt der og, null spor
Citera
2021-03-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Han ville sikkert hatt mer i renteinntekter ila 1 år. Det som gjør det så uforståelig for meg er at en mann som skyr offentlighet og verner svært mye om sitt privatliv (noe jeg anser for å være et svært godt karaktertrekk på generelt grunnlag) skal planlegge og igangsette Norgeshistoriens største krimsak og dermed også sette seg selv i rampelyset.

At TH skyr offentligheten er nok bare en myte, jeg har lest flere avisartikler som han deltar i.

Jeg vil påstå at han ikke er PR-kåt men ikke mediesky i det som menes med det begrepet.
Han var til og med på NRK for å fortelle at han er uskyldig men det ble litt pinlig hele greia, en mediesky person ville ikke stillt opp i det intervjuet,
Citera
2021-03-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg vet ikke det.

Kanskje hvis politiet hadde fått ham i varetekt noen uker, så ville han vist frem sin galskap.

Det er ingenting som tyder på at han annet enn en kynisk, gjerrigknark, som til og med kan ha problemer med å styre sinnet sitt.

Men sånne folk tar fornuften fangen og finner ut at det er mer å vinne på å betale ut noen millioner enn å risikere å få livet ødelagt av et drap.

Skal politiet få frem en troverdig tiltale, må de bevise at drapet skjedde i fylla eller i sinne natten før.

Og det er jo ikke akkurat mange ting som tyder på at det var sånn det skjedde.

Du viser iallefall at du ikke vet noe som helst om psykopati.
Citera
2021-03-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, man kan undre på om rutinen med å legge igjen mobilen på jobb var en gammel eller ny rutine, eller kanskje en del av forberedelsene. For hvorfor fulgte TH den rutinen med å legge igjen mobilen hvis han fryktet det verste, prøvde å få tak i AE og kanskje kunne bli ringt opp igjen. Hvorfor bruke fasttelefonen da han kom hjem og ringte AEs mobil når han bare kunne gått bort og sjekket det lille bordet hvor mobilen pleide å ligge.

Han har nå begynt å ta med mobilen nå, han ble filmet i mobilen dagen han var pjusk så det med at han legger igjen mobilen på jobb er ingen rutine.
Citera
2021-03-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han har nå begynt å ta med mobilen nå, han ble filmet i mobilen dagen han var pjusk så det med at han legger igjen mobilen på jobb er ingen rutine.

Virker å være en ny mobil han hadde med seg den dagen avhøret ble brutt. Kanskje en ny rutine med ny mobil. Rutinen med den gamle mobilen med å legge den fra seg på jobb gjaldt kanskje bare en periode før forsvinningen.

Ellers enig med det du skriver om myten om THs medieskyhet. Har sett det samme selv.
Det har vært en rekke avisartikler hvor han har fremmet sine saker i mediene opp gjennom årene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in