Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-06, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg er nysgjerrig på hvorfor HHB1 bruker over 1,5 time på å svare på sms fra sin mor, når moren i tillegg hadde prøvd å ringe. (0910-1048)
Telefonen til AEH ble lagt i ro kl 1007, brukte HHB1 41 minutter på å komme seg fra SV4 til egen bolig og svare på sms som hun hadde sendt til seg selv feks?
Kanskje hun hadde unger som skulle mates, kles på og leveres i barnehage, eller kanskje hun allerede var i ett møte?

Dere driver bare med fjas, dere glemmer alle Futurum-mennene. De er sakens kjerne her, og de er en del av laget som tok AEH. Hun er tatt ut av huset, og hva som skjedde etterpå var nok at det ikke gikk helt etter planen.
Citera
2020-12-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er dette den samme datteren som ringte til fasttelefonen i S4 kl 13.40? Og er dette det familiemedlemmet som er nevnt i sitatet fra nrk-artikkelen under?

Er dette den samme datteren som ringte til fasttelefonen i S4 kl 13.40? Og er dette det familiemedlemmet som er nevnt i sitatet fra nrk-artikkelen under?

Det hadde vært greit om både VG og Minnimus kunne hatt med denne opplysningen i tidslinjen.
rart at datter ringte fasttelefon på dette tidspunkt om det ikke var aeh hun prøvde å få tak i. Th pleide å være på jobb. Var han der kunne hun ringt til futurum om th ikke svarte på mobil. Antar hun prøvde å nå moren.
Citera
2020-12-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja. Hvis hun var i live i den tidsperioden, så er det ikke sikkert at hun sto opp i 7-tiden. Kanskje hun lagde bevegelse på mobilen kl 6.57 og deretter sov en stund til før hun sto opp?

"Jul 4, 2020 — Politiet mener at undersøkelsene av mobiltelefonen viser at Anne-Elisabeth Hagen trolig sto opp ved 7-tiden forsvinningsdagen"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

(VG spesial lørdag 5.12.2020) "6.57 Det logges bevegelse på mobiltelefonen til AEH.
Det viser politiets undersøkelser. Ett minutt senere slår skrittelleren inn. Det er uklart om hun står opp nå. Politiets undersøkelser viser at mobilen trolig ligger i ro og ikke blir brukt den neste drøye halvannen timen."

https://www.vg.no/spesial/2020/loren...content=row-20
Kan th gitt sin mobil til th fordi den registrerte bevegelser mens th trengte en gammel mindre sporbar. Tror dette bytte var en del av planleggingen. Telefonbevegelsen er iscenesatt.
Citera
2020-12-06, 11:27
Medlem
Denne lo jeg av, Milli på 0,5x hastighet

https://twitter.com/Madsgburheim/sta...85405151416320
Citera
2020-12-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som en kodebeskjed, kanskje?
avbrutt oppring kan være signalet om at åstedet er klart til staging, men passer ikke helt med tidslinjen. Har mer tro på at det er alibiringing fra mgm hvem nå enn dette er, men utelukker ikke at aeh kan ha skrevet meldingen. I så fall må th sagt noe etter samtale med mb. Møte var 1.11 men om det var kl 11 er uklart. Hvorfor ve vil ha det 31 er rart. Sliter han med alibiet.
Citera
2020-12-06, 11:35
Medlem
Citat:
Uthevet: Her er du inne på noe vesentlig tror jeg. 0906-anropet ble først besvart, men avbrutt etter 3 sekunder, så en sms 4 minutter senere med et spørsmål, og hun svarer altså ikke før sms 1048? Det også skurrer kraftig ja.

Jeg vet ikke jeg, om dette skurrer kraftig. Det er visst mye folk reagerer på, som jeg synes er helt normalt.
I mitt liv kan jeg og mannen tråkke ned i hverandres sandaler, og det er helt normalt. Hvorfor skurrer det når det skjer i Hagen huset?
I mitt liv går det fint an å ringe opp igjen på ettermiddagen, om min mor ringte meg på formiddag. Særlig om det var om ee barnepike oppdrag jeg hadde ordnet på annet vis.
Jeg kan fint også ringe to-tre ganger på rappen om familiemedlem ikke svarer straks.
Om jeg blir urolig for barn eller eldre som er alene, vet jeg det som regel er fordi de ikke hører telefonen. Ikke fordi de har fallt eller brent ned huset. Jeg ringer nok mange ganger, uten at jeg nødvendigvis stikker fra jobb på rappen.
Jeg sjekker telefonen når jeg står opp, og har den i lomma. Jeg vet derimot at det verken er slik for min far eller mor. Det er ikke merkelig at AEH ikke var aktiv på telefonen de første 90 minuttene av dagen, bortsett fra å sjekke værmelding på Kvitfjell. Noen fant det mistenkelig.

Dette er i mine øyne helt normal adferd. Mye folk, politi og journalister fremhever som mistenkelig, skurring, rart er helt normalt. Dette å ikke svare straks inkludert.
Citera
2020-12-06, 11:41
Bannlyst
Citat:
Du er inne på noe, TH må ha hatt medhjelpere uansett om drapet har skjedd på natten, morgenen før han dro på jobb, eller i tiden han var på jobb.

1. Medhjelpere til drap om natten:
MB, sønnen, muligens datteren og minst en til å betjene AE’s telefon.

2. Medhjelpere til drap etter lønnssamtalen før TH dro på jobb:
Sønnen, muligens datteren og minst en til å stage og betjene AE’s telefon.

3. Medhjelpere til drap etter at TH dro på jobb:
Minst en til å drepe AE og stage.

Jeg tror fortsatt på hypotese 2 som den mest sannsynlige og at alle barna deltok. SMS’n virket upersonlig, omstendelig som mye annet i saken, bl.a. trusselbrevet og klageskrivet.

Det skulle ikke forundre meg om alle tre tekster har samme forfatter.

Ja, det er en stygg tanke at barna kan ha vært med på å få drept sin egen mor, eller ha dekt over et slikt drap. Utenkelig for de fleste. Men man kan jo begynne å lure. Ihvertfall på om de kan ha vært med på å dekke over uten å helt ha skjønt hva de har vært med på. Kanskje at TH har lurt dem til å tro at det har skjedd en ulykke, og at de måtte hjelpe han. De fleste av oss har ikke en far som er psykopat, så det er vanskelig å tenke seg hvordan ting kan ha skjedd.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-06 kl. 11:50.
Citera
2020-12-06, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dragkrok på picasson?

Picassoen eller innleide folk. Picassoen hadde vel bare en 1.6 liters bensinmotor med 100 hester fant jeg ut i fordonsregisteret, men den har dragkrok.
https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...e-bil/72418378
Citera
2020-12-06, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg er nysgjerrig på hvorfor HHB1 bruker over 1,5 time på å svare på sms fra sin mor, når moren i tillegg hadde prøvd å ringe. (0910-1048)
Telefonen til AEH ble lagt i ro kl 1007, brukte HHB1 41 minutter på å komme seg fra SV4 til egen bolig og svare på sms som hun hadde sendt til seg selv feks?

Ja, det er rart. Hun skal ha vært hjemme denne dagen, og ikke på jobb. Hvorfor ble samtalen brutt etter 3 sekunder?
Citera
2020-12-06, 12:15
Medlem
Visst kan AE blivit kidnappad med tanke på att TH är känd i Norge för hans egendom och företagande. Den möjligheten finns trots allt.
Det finns dock uppgifter och omständigheter i utredningen som pekar mot andra alternativ till hennes försvinnande.

Har ett alternativ som säkert redan diskuterats i tråden, kan ha missat detta.

Efter teater kom paret hem relativt sent och var/blev osams om någonting. Handgemäng utbröt och AE föll ned i trappen och skadade sig så pass illa att hon avled.
TH planerar en kidnappning och tror själv att han inte kommer bli misstänkt i ärendet.

TH hade inte något annat val än att organisera en kidnappning, då han genom detta distanserar sig för AE död/försvinnande. Detta skadar inte heller hans anseende i Norge och världen.

Jag tror att TH har missbedömt polisens arbete i fallet och han trodde från början att han inte skulle bli misstänkt.
Hade han larmat SOS den natten skulle det framkommit i utredningen att han är skyldig till AE död genom knuff och/eller annat våld i samband med hennes död. Detta ville han undvika till varje pris.

Min spekulation som jag ser det.
Citera
2020-12-06, 12:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Visst kan AE blivit kidnappad med tanke på att TH är känd i Norge för hans egendom och företagande. Den möjligheten finns trots allt.
Det finns dock uppgifter och omständigheter i utredningen som pekar mot andra alternativ till hennes försvinnande.

Har ett alternativ som säkert redan diskuterats i tråden, kan ha missat detta.

Efter teater kom paret hem relativt sent och var/blev osams om någonting. Handgemäng utbröt och AE föll ned i trappen och skadade sig så pass illa att hon avled.
TH planerar en kidnappning och tror själv att han inte kommer bli misstänkt i ärendet.

TH hade inte något annat val än att organisera en kidnappning, då han genom detta distanserar sig för AE död/försvinnande. Detta skadar inte heller hans anseende i Norge och världen.

Jag tror att TH har missbedömt polisens arbete i fallet och han trodde från början att han inte skulle bli misstänkt.
Hade han larmat SOS den natten skulle det framkommit i utredningen att han är skyldig till AE död genom knuff och/eller annat våld i samband med hennes död. Detta ville han undvika till varje pris.

Min spekulation som jag ser det.

Det är en telefonsamtale som inte stemmer med denna teorien, MB - AEH...
men ellers är jag enig i mycket av det fetade..
och TH kan delvis ha planerat detta om en plan behövdes en gång, eller om han lyckades slutföra planen..
Citera
2020-12-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dragkrok på picasson?

Ingen vettuge mennesker prøver å flytte en stein på denne størrelsen med en vanlig bil. Det må i tilfelle ha vært en bil med 4wd. Vi vet at det var kommet litt snø i løpet av natta, så det var nok isete. Med en vanlig bil, kanskje med sommerdekk, ville dette ført til mye støy og uønsket oppmerksomhet.
Men den grå SUVen, som drev med ureglement kjøring ved lavblokkene, ville nok ha greid det. Vitnet som i rb.no, hadde hørt bråk i S4, bor i en av blokkene. Samme vitnet uttalte seg samme dag til nrk.no. Da uttalte han at det hadde vært veldig stille, så stille at han lurte på om beboerne i S4 var bortreist. Noen som vet om han disponerte en SUV i dette tidsrommet? Fyren flyr fortsatt rundt i hettegenser. Drar man den til rundt ansiktet, og kanskje i tillegg bruker solbriller, er du nærmest uidentifiserbar. Og bor du i disse lavblokkene, har du god oversikt over naboene, og noen har i tillegg kjent AEH og hennes familie i flere tiår.
Jeg kan legge til at jeg har en kilde som sier at både vitnet og en eldre bror, har en viss tilknytning til rusmiljøet Lørenskog. Faren deres døde i feb 2020. Kilden sier også at de begge har bodd i F8, i alle fall i perioder, etter at de ble voksne. Alt dette er ubekreftede rykter.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-06 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in