2021-03-22, 13:16
Medlem
Som nevnt i helgen vil fortiden innhente GM.
Involverte trodde de kunne gjemme seg bak Monero.

Politiet mener kryptosporet kan oppklare saken
Etterforskningsleder GH tror kryptovaluta-sporet kan bidra til å løse forsvinningsgåten.
https://www.nrk.no/norge/politisjef_-alt-vi-gjor-handler-om-a-finne-anne-elisabeth-1.15427461
Citera
2021-03-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Trenger man å si så mye mer?.
var det kun utlandske drapsmenn i uløste drapssaker. Hvordan vet sandemose hvem som var gm i disse sakene når politiet ikke vet sikkert. Kan ha sneket seg inn en etnisk norsk mann i en av sakene th samlet på.
Citera
2021-03-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Sorry for at jeg maser,

men bare irrasjonelle, ekstremt skrudde personer vil tenke på drap hvis kona melder at hun vil skille seg.

Jeg har ikke sett noen bevis på at så er tilfelle med TH,

og ikke kommer politiet til å finne en eneste psykolog som våger å stille opp i en rettssal og påstå dette.

Dermed står vi igjen med at det ikke finnes et motiv.

En hvilken som helst advokat ville fortalt TH at han bare kunne bydd på noen få millioner, så ville AEH (hvis hun ville skilles, det er også bare spekulasjoner) vært overlykkelig med et rekkehus, ukelønn, feriepenger og trygghet resten av livet,

og til og med hvis hun hadde hatt Norges beste skillsmisseadvokater på sin side, så ville de feiret det som en gedigen seier om hun for eksempel fikk 100 millioner.

THs «imperium» ville ikke gått heden av den summen.
Det er mer enn pengemotiv. Th har også vist et kontrolleringsbehov gjennom atferd. Du snakker om rasjonelle grunner. Mange drapsmenn mener drap var rasjonelt. Din argumentasjon tilsier at drap bare kan skje som siste utvei i et uføre. Th tilbød rent faktisk ikke aeh en sum ved skilsmisse. Hvorfor ikke.
Citera
2021-03-22, 13:29
Medlem
Citat:
Sorry for at jeg maser,

men bare irrasjonelle, ekstremt skrudde personer vil tenke på drap hvis kona melder at hun vil skille seg.

Jeg har ikke sett noen bevis på at så er tilfelle med TH,

og ikke kommer politiet til å finne en eneste psykolog som våger å stille opp i en rettssal og påstå dette.

Dermed står vi igjen med at det ikke finnes et motiv.

En hvilken som helst advokat ville fortalt TH at han bare kunne bydd på noen få millioner, så ville AEH (hvis hun ville skilles, det er også bare spekulasjoner) vært overlykkelig med et rekkehus, ukelønn, feriepenger og trygghet resten av livet,

og til og med hvis hun hadde hatt Norges beste skillsmisseadvokater på sin side, så ville de feiret det som en gedigen seier om hun for eksempel fikk 100 millioner.

THs «imperium» ville ikke gått heden av den summen.

Han ville sikkert hatt mer i renteinntekter ila 1 år. Det som gjør det så uforståelig for meg er at en mann som skyr offentlighet og verner svært mye om sitt privatliv (noe jeg anser for å være et svært godt karaktertrekk på generelt grunnlag) skal planlegge og igangsette Norgeshistoriens største krimsak og dermed også sette seg selv i rampelyset.
Senast redigerad av Floriss 2021-03-22 kl. 13:55.
Citera
2021-03-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
En annen grunn til at politidirektøren sikkert ønsker å henlegge saken er alt maktmisbruket Haris drev med før han fikk sparken. avlytting av familiemedlemmer som ikke er siktet er vel litt tvilsomt i forhold til emk og norsk lov, samt sikkert mye annet. Hvordan kan en politidirektør gi en slik mann jobb i pst?
nå har jo du og sandemose fått nye øyne. Haris er ikke lenger på saken, men ingen henleggelse. Hvorfor er henleggelse et brennende ønske. Personlig interesse i et utfall som overskygger sakens alvorhetsgrad.
Citera
2021-03-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var det kun utlandske drapsmenn i uløste drapssaker. Hvordan vet sandemose hvem som var gm i disse sakene når politiet ikke vet sikkert. Kan ha sneket seg inn en etnisk norsk mann i en av sakene th samlet på.

Selvfølgelig var det usaklig av meg,

det eneste grunnlaget jeg har for å si noe om THs forhold til innvandrere var noe han sa i et politiavhør om drosjesjåfører med innvandrerbakgrunn.

Poenget var bare å si at folk som samler på avisutklipp ikke er drapsmenn.

Og at sakene som politiet har fortalt pressen om ikke kunne lært TH noe som helst om hvordan arrangere drapet på sin egen kone.
Citera
2021-03-22, 13:33
Medlem
Citat:
Det er mer enn pengemotiv. Th har også vist et kontrolleringsbehov gjennom atferd. Du snakker om rasjonelle grunner. Mange drapsmenn mener drap var rasjonelt. Din argumentasjon tilsier at drap bare kan skje som siste utvei i et uføre. Th tilbød rent faktisk ikke aeh en sum ved skilsmisse. Hvorfor ikke.

Jeg snakker om planlagte drap.

De begås av skrudde personer.
Citera
2021-03-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som nevnt i helgen vil fortiden innhente GM.
Involverte trodde de kunne gjemme seg bak Monero.

Politiet mener kryptosporet kan oppklare saken
Etterforskningsleder GH tror kryptovaluta-sporet kan bidra til å løse forsvinningsgåten.
https://www.nrk.no/norge/politisjef_-alt-vi-gjor-handler-om-a-finne-anne-elisabeth-1.15427461
gammel mobil som legges igjen på jobb under letingen av aeh, bruk av fasttelefon og analog kmmunikasjon for deretter å kommunisere videre digitalt er naivt. Tror medhjelper er i den yngre digitalalderen, ala ru.
Citera
2021-03-22, 13:34
Medlem
Citat:
nå har jo du og sandemose fått nye øyne. Haris er ikke lenger på saken, men ingen henleggelse. Hvorfor er henleggelse et brennende ønske. Personlig interesse i et utfall som overskygger sakens alvorhetsgrad.

Jeg brenner ikke etter henleggelse.

Jeg vil bare at politiet skal oppklare saken.
Citera
2021-03-22, 13:35
Medlem
Citat:
Jeg snakker om planlagte drap.

De begås av skrudde personer.
hvordan vet du han ikke er skrudd.
Citera
2021-03-22, 13:59
Medlem
Citat:
hvordan vet du han ikke er skrudd.

Jeg vet ikke det.

Kanskje hvis politiet hadde fått ham i varetekt noen uker, så ville han vist frem sin galskap.

Det er ingenting som tyder på at han annet enn en kynisk, gjerrigknark, som til og med kan ha problemer med å styre sinnet sitt.

Men sånne folk tar fornuften fangen og finner ut at det er mer å vinne på å betale ut noen millioner enn å risikere å få livet ødelagt av et drap.

Skal politiet få frem en troverdig tiltale, må de bevise at drapet skjedde i fylla eller i sinne natten før.

Og det er jo ikke akkurat mange ting som tyder på at det var sånn det skjedde.
Citera
2021-03-22, 14:05
Medlem
Citat:
gammel mobil som legges igjen på jobb under letingen av aeh, bruk av fasttelefon og analog kmmunikasjon for deretter å kommunisere videre digitalt er naivt. Tror medhjelper er i den yngre digitalalderen, ala ru.

Ja, man kan undre på om rutinen med å legge igjen mobilen på jobb var en gammel eller ny rutine, eller kanskje en del av forberedelsene. For hvorfor fulgte TH den rutinen med å legge igjen mobilen hvis han fryktet det verste, prøvde å få tak i AE og kanskje kunne bli ringt opp igjen. Hvorfor bruke fasttelefonen da han kom hjem og ringte AEs mobil når han bare kunne gått bort og sjekket det lille bordet hvor mobilen pleide å ligge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in