2021-03-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Ja det stämmer och till den andra som du svara på så har frivården givetvis begärt ett yttrande från frivården. Det görs alltid när fängelse finns på skalan.

Självklart ökar sannolikheten för att åkl väcker åtal ju grövre brottet bedöms vara men är du alldeles säker på att åkl är absolut förhindrad att väcka åtal utifrån normalgraden av förtal?

Sedan är det nog inte alls så självklart att Frivården har begärt yttrande från Frivården.🤔
Citera
2021-03-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Har du sett hur karln set ut? En galen blick och fula drag, är ingen tjejmagnet. Ser man ut som Lambertz är det inte enkelt. Det krävs alkohol, list och ofrivilligt sex för att komma till.

Han lockar med det han har, och det kan vara en frestelse för en tjej med dåligt omdöme. Pengar och makt köper korkade tjejer. Att ens orka lyssna på hans skitsnack visar att hon verkligen är dum, och den perfekta tjejen för "pappa" att göra vad han vill med. När han hittat det perfekta offret att leka doktor med. Och det perfekta offret har Lambertz hittat, när man läser gubbsens kommentarer i denna diskussion.

Att ens komma på tanken att ha sex med en kvinna man tycker är en hora är så lågt en äcklig karl kan sjunka. Att framföra hennes vandel i media visar vilken snuskgubbe han är, när han tar till våldtäkt för att få sex av en kvinna han föraktar, och inte inser hur perverst det är. Snart ser vi inom bada i en kloak, när han behöver svalka ner sig.

I övrigt tycker jag inte synd om någon. Tjejen behövde denna läxa för att lära sig hålla sig borta från karlar som hon känner sig våldtagen av. Det roliga i denna sedelärande historia är att för att ha sex nu för tiden måste man ha samtycke i lagens mening. Tji fick Lambertz och Ola.

Fantastiskt. Ett helt inlägg, fyra paragrafer, med enkom förutfattade meningar och inte något substantiellt över huvudtaget.
Citera
2021-03-22, 14:43
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Självklart ökar sannolikheten för att åkl väcker åtal ju grövre brottet bedöms vara men är du alldeles säker på att åkl är absolut förhindrad att väcka åtal utifrån normalgraden av förtal?

Sedan är det nog inte alls så självklart att Frivården har begärt yttrande från Frivården.🤔

Åklagare ska INTE väcka åtal vid enbart förtal. Och ja, jag är 100% säker på att yttrande från frivården hämtas in. Det görs ALLTID när fängelse är i straffskalan och det blir även offentligt direkt när det når domstolen, så finns en stor chans att det redan ligger där då man brukar hämta in yttrandet relativt fort.
Citera
2021-03-22, 14:45
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijes
Här har vi trådens koppling till kungahuset också: Lektyrfotografens avklädda bilder på HKH Prinsessan Sofia...

https://web.archive.org/web/20100813203509/https://lennartmsjoberg.se/htm.php?img=Models%2F6.htm
Snyggt funnet! Jag förutsätter att du sparat bilderna.

Själv har jag problem att se bilderna, sidan visas olika beroende på vilken webbläsare jag använder och oavsett så ser jag inga avklädda bilder.

Betyder detta att EAs ex är buksvåger med plagieringsprinsen? Eller att EA är kuksvåger med henne som är tillsammans med en medlem av det pinsamma svenska kungahuset?

Varför spenderade GL julafton ensam? Jag köper inte coronaisolering fullt ut, hur ser hans familjerelationer ut till avkommorna?
Citera
2021-03-22, 14:46
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon vill inte prata i telefon (vill ha skriftligt, han vill inte det), men han skriver ändå "förlåt" och att han är en "idiot", sen frågor hon om han lovar att aldrig mer ha sex med henne, han svarar: "lovar". Här snackar vi honey-trap, big time. Att han kallar henne "dotter" har ingen som helst juridisk betydelse, men vi får en snaskig inblick i hur deras relation var konstruerad
Man skriver inte " lovar du att inte ha sex med mig igen " om man känner sig våldtagen . Det där låter som en sexlek .
Citera
2021-03-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Så Göran Lambertz är inte unik skulle när det gäller att dras till psyko-tjejer med bra utseende.

Krävs väl mer än EN tjej för att fastställa att han dras till en viss typ?
Citera
2021-03-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vad vet vi om Lambertz förhållanden?
Citera
2021-03-22, 14:50
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Hur gammal kan hon tänkas vara där?

Hon är sexton på bilderna, har jag för mig att Lektyrfotografen skrivit.
Citera
2021-03-22, 14:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Han var dessutom gift i nästan hela sitt liv med en jämnårig kvinna. Så att han skulle "dras" till den typ som "Lambertz-kvinnnan" representerar känns inte relevant. Han var single, hade börjat komma över fruns död & då dyker denna kvinnan upp helt enkelt.
Citera
2021-03-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Man skriver inte " lovar du att inte ha sex med mig igen " om man känner sig våldtagen . Det där låter som en sexlek .

Men det är nästan ännu konstigare skrivet om man vänder på det och tänker att det skrevs för att få fast honom för våldtäkt....

Men vi har ju bara fått fragment, inget sammanhang i konversationerna.. svårt att dra någon slutsats alls egentligen.
Citera
2021-03-22, 14:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Denna historien har verkligen allt. Nu behövs bara koppling till nån partiledare.

Fast det finns väl, han med järnrören kallades väl politiker en gång i världen....
Citera
2021-03-22, 14:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Har du sett hur karln set ut? En galen blick och fula drag, är ingen tjejmagnet. Ser man ut som Lambertz är det inte enkelt. Det krävs alkohol, list och ofrivilligt sex för att komma till.

Han lockar med det han har, och det kan vara en frestelse för en tjej med dåligt omdöme. Pengar och makt köper korkade tjejer. Att ens orka lyssna på hans skitsnack visar att hon verkligen är dum, och den perfekta tjejen för "pappa" att göra vad han vill med. När han hittat det perfekta offret att leka doktor med. Och det perfekta offret har Lambertz hittat, när man läser gubbsens kommentarer i denna diskussion.

Att ens komma på tanken att ha sex med en kvinna man tycker är en hora är så lågt en äcklig karl kan sjunka. Att framföra hennes vandel i media visar vilken snuskgubbe han är, när han tar till våldtäkt för att få sex av en kvinna han föraktar, och inte inser hur perverst det är. Snart ser vi inom bada i en kloak, när han behöver svalka ner sig.

I övrigt tycker jag inte synd om någon. Tjejen behövde denna läxa för att lära sig hålla sig borta från karlar som hon känner sig våldtagen av. Det roliga i denna sedelärande historia är att för att ha sex nu för tiden måste man ha samtycke i lagens mening. Tji fick Lambertz och Ola.
"Det perfekta offret"? En galen borderlinehäxa som falskanmäler på löpande band, mordhotar & lever jävel. Det är nog svårt att tänka sig ett sämre "offer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in