2021-03-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det verkar det ju vara fler som gjort. Hon verkar inte lida brist på beundrare. Kan tycka att män över 25 inte borde låta lilla huvudet sköta tänkandet.

Det vissa män har svårt att tro är att det finns riktig störda kvinnor. En hel del män fungerar som kvinnor som vill rädda psykomän och göra dem normala. Vissa män får faderliga känslor för utsatta kvinnor och tror att de kan göra dem friska på samma sätt som kvinnor tror de kan göra psykomän friska. Hos männen dock finns alltid den lilla hjärnan med i bakgrunden på något sätt.

Ett exempel från mitt liv för några år sedan:
Väntar i Slussen på T-bana mot Farsta. En tjej kommer och sätter sig vid bänken väldigt nära mig. På sekunden känner jag att något är fel på henne, då hon inte sätter sig på det avstånd som är brukligt i T-banan. .Hon börjar prata om olika saker och frågar ett och annat och är rätt så komisk och rolig. Hon ser välvårdad ut och rätt så snygg och fin kropp. Hon säger att hon kan känna i min auran att energin som jag frigör är godhet och att hon därför känner en närhet till mig. (Jag har tråkigt och tänker att det alltid är kul att lyssna på en ny männniska). Med vetenskapen att hon är lite knäpp går jag med på att gå ut och fika med henne. Vi fikar och promenerar och är tillsammans i ca 2 timmar. Vi går längs Götgatan och stannar vid en port och öppnar dörren och säger att hon bor här uppe. Jag sade ok. Hon tog min hand och bjöd upp mig. Men jag sade att jag måste gå. Plötsligt började hon vid porten skrika och skälla på mig att jag misshandlat henne psykiskt etc etc. Det var många som såg oss och jag kände sig utpekad.

I ovanstående fall hade nog 9 av 10 män följt med henne upp och säkert ångrat sig rejält. Detta i synnerhet om alkohol är inblandat. Så Göran Lambertz är inte unik skulle när det gäller att dras till psyko-tjejer med bra utseende.
Citera
2021-03-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Kan man inte skapa en ny tråd om förtals målet? Då har man väl rätt att outs namnet på en person som e åtalad?

Borde rimligtvis vara fullt tillåtet.

Bara för att någon är MÄ i ett mål borde inte leda till att man inte får outa samma person ifall hen begår brott.
Citera
2021-03-22, 14:06
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan också vara så att Lambertz är listig när han väljer ut sitt offer.
Var ju hon som hörde av sig till honom så den linjen hade du fått svårt att driva inför en domstol.
Citera
2021-03-22, 14:10
Medlem
Ksenia74s avatar
Det går väl inte att bevisa vilken promillehalt EA hade i blodet? Jag menar om, hon nu var så aspackad och väck som hon medgett i förhör. Var GL också aspackad?
Citera
2021-03-22, 14:14
Avslutad
Varför kallar han henne för min dotter?
Citera
2021-03-22, 14:18
Medlem
Med tanke på att båda de inblandade parterna ger intryck av att ha allvarliga psykiska problem så är jag inte avundsjuk på rättsväsendet som ska försöka få ordning på detta.
Citera
2021-03-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Förmodligen därför att "Eulalia II" hade föreslagit GL just detta. Antingen via telefon eller vid något av hennes hemfridsbrott, hemma hos GL i uppsala!
Citera
2021-03-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
När det gäller EA är det troligen i så fall om det rör sig om anorexia nervosa en kombination med något annat. Enbart LPT för det borde innebära att hon var ett benrangel och att det var allvarlig fara för hennes hälsa och liv. Har någon sett bilder på EA från den här tiden? I vart fall måste omgivningen ha reagerat.
Senast hon skrevs ut från tvångsvård var, enligt Stoppa pressarna, i maj 2013. Om jag förstår saken rätt var EA gift med flickfotografen under åren 2012 till 2015, så hans bilder på EA borde vara från den perioden. Låter mycket osannolikt att hon skulle ha haft en så allvarlig form av anorexia att det föranlett tvångsvård under den perioden. På bilderna är hon smal men ser välmående ut. Långt ifrån utmärglad.
Citera
2021-03-22, 14:28
Medlem
Frijess avatar
Här har vi trådens koppling till kungahuset också: Lektyrfotografens avklädda bilder på HKH Prinsessan Sofia...

https://web.archive.org/web/20100813203509/https://lennartmsjoberg.se/htm.php?img=Models%2F6.htm
Citera
2021-03-22, 14:30
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Vi har inte sett hela sms-et, bara utdragna ord. Det kan vara meningar som: "Du är nästan i samma ålder som min dotter!"

För övrigt så tycker jag att även om GL har agerat fel i TQ fallet, så är det lite väl överdrivet att kalla honom "äcklig gubbe".

Om GL är en "äcklig gubbe" vad är då en kvinna som gång på gång lockar män med sex och därefter anmäler dem våldtäkt, som om hon vore en mänsklig variant av spindeln svarta änkan?
Citera
2021-03-22, 14:32
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijes
Här har vi trådens koppling till kungahuset också: Lektyrfotografens avklädda bilder på HKH Prinsessan Sofia...

https://web.archive.org/web/20100813203509/https://lennartmsjoberg.se/htm.php?img=Models%2F6.htm

Denna historien har verkligen allt. Nu behövs bara koppling till nån partiledare.
Citera
2021-03-22, 14:33
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag tror att åklagare endast har rätt att väcka åtal vid grovt förtal.

Ja det stämmer och till den andra som du svara på så har frivården givetvis begärt ett yttrande från frivården. Det görs alltid när fängelse finns på skalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in