Citat:
Det vissa män har svårt att tro är att det finns riktig störda kvinnor. En hel del män fungerar som kvinnor som vill rädda psykomän och göra dem normala. Vissa män får faderliga känslor för utsatta kvinnor och tror att de kan göra dem friska på samma sätt som kvinnor tror de kan göra psykomän friska. Hos männen dock finns alltid den lilla hjärnan med i bakgrunden på något sätt.
Ett exempel från mitt liv för några år sedan:
Väntar i Slussen på T-bana mot Farsta. En tjej kommer och sätter sig vid bänken väldigt nära mig. På sekunden känner jag att något är fel på henne, då hon inte sätter sig på det avstånd som är brukligt i T-banan. .Hon börjar prata om olika saker och frågar ett och annat och är rätt så komisk och rolig. Hon ser välvårdad ut och rätt så snygg och fin kropp. Hon säger att hon kan känna i min auran att energin som jag frigör är godhet och att hon därför känner en närhet till mig. (Jag har tråkigt och tänker att det alltid är kul att lyssna på en ny männniska). Med vetenskapen att hon är lite knäpp går jag med på att gå ut och fika med henne. Vi fikar och promenerar och är tillsammans i ca 2 timmar. Vi går längs Götgatan och stannar vid en port och öppnar dörren och säger att hon bor här uppe. Jag sade ok. Hon tog min hand och bjöd upp mig. Men jag sade att jag måste gå. Plötsligt började hon vid porten skrika och skälla på mig att jag misshandlat henne psykiskt etc etc. Det var många som såg oss och jag kände sig utpekad.
I ovanstående fall hade nog 9 av 10 män följt med henne upp och säkert ångrat sig rejält. Detta i synnerhet om alkohol är inblandat. Så Göran Lambertz är inte unik skulle när det gäller att dras till psyko-tjejer med bra utseende.