2021-03-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
De var vänner på Facebook. EA har även sovit över hos Marianne efter sena kvällsbesök

Kan inte hitta MÖ på facebook el insta - om du kan så lägg gärna upp en länk, vore spännande att om möjligt få se hennes vänner.
Citera
2021-03-19, 19:46
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Varför ska fotografen anses trovärdig?
Många här som hänvisar till honom
Finns inget som talar för att han är trovärdig, tvärtom verkar han ha ett rätt dåligt omdöme.
Citera
2021-03-19, 19:49
Medlem
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.

Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?
Citera
2021-03-19, 19:56
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Inte fälld ännu ska tilläggas, han som är MÄ i förtalsmålet har aviserat att han vid fällande dom i förtalsmålet avser följa upp med en anmälan gällande falsk tillvitelse.

/Provokatör
Förtalsmålet åker hon på. Det är en slam dunk.
Citera
2021-03-19, 19:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.

Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?

Nej... men trovärdigheten. Du blir rånad en gång per år mörk kväll på ICA. Du slutar gå till ICA mörka kvällar.

Du blir våldtagen i vissa situationer med ensam ma. Du fortsätter?!

Så kasta osannolikt att det finns en teori i mitt huvud. Hon vill bli sedd ( och hon har lite sår och hämnd och diagnos och hybris )

Oj... hade nån typ av auto SV-Eng? Märkligt blev det
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-03-19 kl. 20:00.
Citera
2021-03-19, 19:57
Medlem
”Efter händelsen hade Lambertz och kvinnan sms-kontakt, enligt Expressens uppgifter – där kallar han henne ”min dotter” och sig själv för ”idiot” – och skriver att han förbannar sig själv för att han ”inte kunde låta bli dig.”

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/
Citera
2021-03-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Nej... men trovärdigheten. Du blir rånad en gång per år mörk kväll på ICA. Du slutar gå till ICA mörka kvällar.

Du blir våldtagen i vissa situationer med ensam ma. Du fortsätter?!

Så kasta osannolikt att det finns en teori i mitt huvud. Hon vill bli sedd ( och hon har lite sår och hämnd och diagnos och hybris )

Så hon måste sluta umgås med män helt och hållet för att undvika att bli våldtagen?
Inte så att hon hängde med nån halvkriminell gangster med dålig kvinnosyn, utan en toppjurist utan kriminellt förflutet.
Citera
2021-03-19, 20:02
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Efter händelsen hade Lambertz och kvinnan sms-kontakt, enligt Expressens uppgifter – där kallar han henne ”min dotter” och sig själv för ”idiot” – och skriver att han förbannar sig själv för att han ”inte kunde låta bli dig.”

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/
Graverande
Citera
2021-03-19, 20:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Så hon måste sluta umgås med män helt och hållet för att undvika att bli våldtagen?
Inte så att hon hängde med nån halvkriminell gangster med dålig kvinnosyn, utan en toppjurist utan kriminellt förflutet.
Nej.... hur tolkar du in detta i min text. Svara inte.
Citera
2021-03-19, 20:08
Medlem
Citat:

”I ett sms tillbaka skrev kvinnan att hon var inlagd på sjukhus efter händelserna och att hon hade kommit in akut med ambulans på annandagen. Hon skrev också att hon inte mådde bra av det som inträffat.”

Ja åker man ambulans akut till sjukhus så mår man väl inte helt bra?
Stämmer detta så kan det ju indikera att det finns teknisk bevisning (skador etc).
Om det nu stämmer.
Citera
2021-03-19, 20:09
Medlem
Först var Lambertz busen i dramat, sedan offret (eller ”offret”?) och nu är det Lambertz igen. Undrar hur många akter det blir innan det är klart. Personligen tror jag båda är både offer och förövare i ett.
Citera
2021-03-19, 20:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Hon vill inte prata i telefon (vill ha skriftligt, han vill inte det), men han skriver ändå "förlåt" och att han är en "idiot", sen frågor hon om han lovar att aldrig mer ha sex med henne, han svarar: "lovar". Här snackar vi honey-trap, big time. Att han kallar henne "dotter" har ingen som helst juridisk betydelse, men vi får en snaskig inblick i hur deras relation var konstruerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in