2021-03-22, 12:48
Medlem
Jag tycker att det är konstigt att en kollega vågar gör så här emot honom, att hålla honom menar jag.
Det blir ju urknepigt detta.
Att de har vattentäta bevis emot honom krävs väll nästan för att åklagaren ska våga tycker man.
Jag tror att detta är en slampa som tagit chansen att anmäla ett vanligt ligg och att hon har mäktiga kontakter som hjälpt henne.
Han har hållits ett tag nu så nog finns det bevis alltid.
Citera
2021-03-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Och planterat 10 år gamla blogginlägg för att stärka sin sak.

Vad syftar du på här?
Citera
2021-03-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Drogutlösta psykiska störningar kan såklart försvinna
Anorexia kan försvinna
Depression kan försvinna
Suicidtankar kan försvinna

För att ta några exempel

Drogutlösa psykoser kan försvinna.
Anorexi kan inte försvinna
Depression kan inte försvinna
Suicidtankar KAN försvinna

Har man allt ovan... Då är det sannolikt det måste hållas i schack med rigorös medicinering livet ut.
I synnerhet om det gäller personer som varit instabila sedan tidig ålder.
Om hon växt upp i olika hem som vissa säger, så kan man ju undra vad hennes föräldrar haft för roll i hennes liv. Troligen har hennes föräldrar själva varit upptagna med singa egna Psyk/drog sjukdomar och därför försummat henne. Likväl skulle hon då inte heller ärvt de bästa generna precis.
Senast redigerad av Zem1 2021-03-22 kl. 13:08.
Citera
2021-03-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag vet inte hur åklagaren har uttryckt sig, men den som jag i media har hört använda ordet "däckad" - med ett tydligt besvärat minspel och kroppspråk - är målsägandebiträdet. Min slutsats är att "däckad" är det ord som MÄ har använt för att beskriva sin situation.
Ok, då har jag i en replik till Vintergrisen falskeligen anklagat åkl för att ha använt uttrycket "däckad" och då förtjänanar jag en sån här:

Men inte blir ju saken ett dugg bättre om det istället var mä-biträdet CS som valde att utpeka sin klient EA som en som "däckade" av alltför mycket egenintagen alkohol.
Vid 29 års ålder bör ingen behöva "däcka" om det inte är nåt fel på personen ifråga. Särskilt inte om man är hembjuden till ett äkta justitieråd. Då borde man välja att inte uppträda höggradigt berusad, även om den märklige värden ifråga trugar. Särskilt inte där och då.
Citera
2021-03-22, 13:16
Medlem
När är förhandling i förtalsmålet?

Kriminalvården kommer mest sannolikt göra en personutredning i det målet. Inte nödvändigtvis så att den utredningen kommer vara särskilt upplysande men kanske.
Citera
2021-03-22, 13:23
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det vet du ju naturligtvis inte. Han kan ha tänkt med kuken från första stund av deras bekantskap.
Det verkar det ju vara fler som gjort. Hon verkar inte lida brist på beundrare. Kan tycka att män över 25 inte borde låta lilla huvudet sköta tänkandet.
Citera
2021-03-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork

Kriminalvården kommer mest sannolikt göra en personutredning i det målet. Inte nödvändigtvis så att den utredningen kommer vara särskilt upplysande men kanske.

Kan man inte skapa en ny tråd om förtals målet? Då har man väl rätt att outs namnet på en person som e åtalad?
Citera
2021-03-22, 13:30
Medlem
Citat:

Kanske inte så säkert att domstolen har begärt ett yttrande från Frivården: det är väl endast vid grovt förtal som fängelse kan bli aktuellt, och det har väl inte åklagaren yrkat på?
Citera
2021-03-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske inte så säkert att domstolen har begärt ett yttrande från Frivården: det är väl endast vid grovt förtal som fängelse kan bli aktuellt, och det har väl inte åklagaren yrkat på?

Jag tror att åklagare endast har rätt att väcka åtal vid grovt förtal.
Citera
2021-03-22, 13:41
Medlem
Citat:

8 april
Citera
2021-03-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festlig teori. Men om Lambertz verkligen hade känt till hela hennes historisk så hade han givetvis överhuvudtaget inte beblandat sig med henne. Det finns enklare sätt att få knulla än med en hämndlysten borderlinehäxa.

Har du sett hur karln set ut? En galen blick och fula drag, är ingen tjejmagnet. Ser man ut som Lambertz är det inte enkelt. Det krävs alkohol, list och ofrivilligt sex för att komma till.

Han lockar med det han har, och det kan vara en frestelse för en tjej med dåligt omdöme. Pengar och makt köper korkade tjejer. Att ens orka lyssna på hans skitsnack visar att hon verkligen är dum, och den perfekta tjejen för "pappa" att göra vad han vill med. När han hittat det perfekta offret att leka doktor med. Och det perfekta offret har Lambertz hittat, när man läser gubbsens kommentarer i denna diskussion.

Att ens komma på tanken att ha sex med en kvinna man tycker är en hora är så lågt en äcklig karl kan sjunka. Att framföra hennes vandel i media visar vilken snuskgubbe han är, när han tar till våldtäkt för att få sex av en kvinna han föraktar, och inte inser hur perverst det är. Snart ser vi inom bada i en kloak, när han behöver svalka ner sig.

I övrigt tycker jag inte synd om någon. Tjejen behövde denna läxa för att lära sig hålla sig borta från karlar som hon känner sig våldtagen av. Det roliga i denna sedelärande historia är att för att ha sex nu för tiden måste man ha samtycke i lagens mening. Tji fick Lambertz och Ola.
Citera
2021-03-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Kan man inte skapa en ny tråd om förtals målet? Då har man väl rätt att outs namnet på en person som e åtalad?
Det vore bedömt att (otillåtet) kringgå admins uttalande om 1.12 i det här målet. Logiken torde väl vara att ingen brydde sig om eller ens kände till det målet förrän MGM i det målet var MÄ i det här målet, och då utsträcker sig "beskyddet" härifrån till det målet/ev. annan tråd också. Om förtalsmålet hade varit föremål för diskussion och allmänintresse innan så hade troligen tolkningen varit annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in