Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nu handlar det inte om vad jag tycker (emotionellt), utan frågor om vad som verkligen hände. Handlade det verkligen om timmar, vet vi det?
Så den 15:e på kvällen när husrannsakan avbröts, då hade redan PS tagit över?
Även om lagar styr mycket, blir det ändå överväganden som människor gör.
Det gäller husrannsakan och det gäller domar.
Vad jag menar är också att till synes "överflödig information", dvs det du tyckte att Litenensam citerade ur boken, kan ibland ses med andra perspektiv om man har annan fakta.
Man kan skala av efter hand.
Oavsett om man tycker PA och JR är Sveriges sämsta poliser eller ej så är det intressant att läsa lite kronologiskt hur ärendet hanterades. Ihop med fupen så är det just nu de enda vettiga källorna som finns.
Med Litenensams del 1-3 så vet vi nu att den operativa avdelningen har/hade ansvar för det ”praktiska” sökandet.
Att recensera PS eller hans bok är sekundärt.
Det viktiga är att veta om vad som gick fel i början och om nån ska/blr klandras för det.
Jag tror det var du som var inne på att i efterhand så har ledningen där i Örebro varit inne på att det var andra konflikter som låg bakom omplaceringarna mer än att JR och PS inte tog på sig stövlarna och sprang runt och letade innan ärendet ens hamnat på deras bord.
Även den operativa avdelningens sök med hund verkar ju ha en förklaring i att man (räddningsledaren?) prioriterade området där hennes mobil senast var aktiv?
Igår fm ställde jag frågan om vad exakt som gick fel första dygnen och än så länge så kan jag inte räkna upp några kardinalfel som begåtts av de av vissa ”bespottade” PS och JR.
PS blev beviljad semester och tog den. Kanske välbehövlig vem vet.
160 meter från bostaden får klandras operativa avdelningen då.
Och semestern får väl klandras både chefen och PS själv som inte var ”lojal” mot ja vem då?
Så de som nu fortsätter kritisera PS och JR, vad finns det mer för fel de gjorde efter att SD och HD började förhöras undrar jag?
Tekniska avdelningens brister i början har jag koll på redan så deras engagemang kan uteslutas i listan.