Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Okej, ja jag vet faktiskt inte vad åklagaren sagt, även om "däckad" låter som lite märkligt språkbruk för en åklagare.
Att GL och EA haft sex tror jag inte det är någon som bestrider, men frågan är om man kan säga så mycket mer om situationen så länge vi egentligen bara har EA:s anklagelser att gå på.
Visst kan det väl vara så att EA var full som ett ägg och GL struntade i det, men det kan även vara så att EA överdriver den delen för att försöka få GL fälld, att båda var ordentligt på lyset vid tillfället, eller till och med att GL var den som var så på lyset att han inte fattade galoppen.
[..]
För övrigt håller jag med Enoch om att valet blir ganska enkelt om det står mellan att bli dömd för kränkande fotografering och att bli dömd för våldtäkt.
Det först fetade:
Sitter med en tröttsam mobil, men jag tror att det i tråden redan har konstaterats och kommenterats detta med vad åkl gick ut med. Hon använde ordet "däckad" -så minns jag det absolut. Just för att det var ett så hafse-slafsigt sätt att uttrycka att en person, här alltså EA, fått i sig för mycket alkohol, så var det fler än jag som reagerade över hennes ordval.
Iofs känns det som att om det där ordet var en 'slip-of-the-tongue' från åkl:s sida, så var det antagligen en talande bild av EA hon därigenom råkade förmedla. Dvs att mä EA är en kvinna som understundom "råkar däcka". Ok, om nu EA hade varit 19 istället gör 29, så kanske det hade kunnat passera mer obemärkt, men vid strax 30 bör en person inte behöva bli "däckad".
Jag tror att åkl genom sitt ordval ville förmedla intrycket av att GL försatt den stackars intet ont anande EA i vanmakt (underförstått att han hade för avsikt att utan hennes tydliga medgivande idka könsligt umgänge med henne, det som till vardags benämns 'våldtäkt').
Det andra fetade:
Måste ge Enoch rätt. Förfärligt integritetskränkande att dokumentera allt sex, men tendensen, med såna stjärnor som EA i farten, blir ju oundvikligen att den som är kille/man gör klokt i att på så vis försöka skydda sig.