Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Bra och ytterst berättigade frågor!
Vi (jag) skall inte onödigtvis kasta sten på en just nu i dubbla bemärkelser sittande fågel.
GL kan inte nu själv försvara sig och hans ombud har yppandeförbud. Så lite fel av mig att springa med obelagt skvaller.
Men det verkar som att det förekommit sex mellan EA och GL.
Det var väl(?) åkl som använde ordet "däckad" om EA och om det var på det viset bör ingen gentleman, oavsett ålder eller ställning, då passa på att idka könsligt umgänge med den däckade personen.
Det är ofint.
Det kan tom vara brottsligt.
På torsdag lär vi få en liten vink om vart det här ärendet är på väg. Då blir det nästa häktningsförhandling.
Försatt på fri fot?
Två veckor till?
Fyra veckor till?
Vad säger vadhållningsbolagen, nån som vet?
Okej, ja jag vet faktiskt inte vad åklagaren sagt, även om "däckad" låter som lite märkligt språkbruk för en åklagare.
Att GL och EA haft sex tror jag inte det är någon som bestrider, men frågan är om man kan säga så mycket mer om situationen så länge vi egentligen bara har EA:s anklagelser att gå på.
Visst kan det väl vara så att EA var full som ett ägg och GL struntade i det, men det kan även vara så att EA överdriver den delen för att försöka få GL fälld, att båda var ordentligt på lyset vid tillfället, eller till och med att GL var den som var så på lyset att han inte fattade galoppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
diseuse
Om du filmar när du knullar med en person utan att de vet om det kan du åka dit för brottet "kränkande fotografering". Se
Brottsbalken (4 kap. 6 a §) och Brå:s rapport
Kränkande fotografering (2019:17).
...
Visst, det stämmer att kränkande fotografering kan bli aktuellt, men frågan är dels vem som ska anmäla dig för det om ingen förutom du själv vet att materialet existerar och dels även om det inte anses försvarligt om man i efterhand kan visa att syftet är just eventuell bevisning.
För övrigt håller jag med Enoch om att valet blir ganska enkelt om det står mellan att bli dömd för kränkande fotografering och att bli dömd för våldtäkt.