2021-03-20, 13:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Finns det någon sanning i pedofilryktena?
Nej, inte än så länge!
Citera
2021-03-20, 14:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Finns det någon sanning i pedofilryktena?
Det finns inga pedofilrykten,
Citera
2021-03-20, 14:05
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
En situation jag själv varit i minst en gång är den där det finns en uttalad överenskommelse om vilka aktiviteter som ingå vid ... um, samvaro. "Du får inte sätta på mig ens om jag står på alla fyra, svankar och tigger om det" vill jag minnas på ett ungefär var kontentan.
Det blir givetvis inget påsättande för mig i ett sånt läge. Under några omständigheter.

Men frågan jag ställer mig, delvis utifrån spekulationen att något liknande teoretiskt kan har var på plats här ("Vi kan äta och dricka och skratta men du får inte ha sex med mig ens om ..."). Dels av rent intresse.

Hur fungerar lagen här? Det är ju ytterst klarlagt att ett ja till sex med omedelbar verkan kan dras tillbaka och att om aktiviteterna inte rätt omgående avbryts så har man hamnat i läget våldtäkt.

Om vi istället har ett tydligt uttalat och bekräftat nej på plats a priori. Som byts till att tigga om sex exakt som förvarnats om. Varvid påsättning följer. Följt av ett (enligt mig) fullständigt rimligt "hur fan kunde du?".
Är det i lagens mening då en våldtäkt eller ej?

Du tänker på "eskort som sällskap" plus eventuell posering/strippande?

Det är självklart våldtäkt i det fallet du beskriver, men det är självklart att många upprepade "nej" skulle sägas under själva "påsättandet".

Det är inte olagligt (ännu) med köp av posering samt strippande så vitt jag vet.
Citera
2021-03-20, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns inga pedofilrykten,

Vore tråkigt om pedofilryktena var sanna men nu verkar pedofilryktena inte existera?

Jag har hört om dom tidigare iaf men det kanske mer platsar i skvallertråden.
Citera
2021-03-20, 14:08
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det kan nog tolkas som ett ett visst medgivande om han bad om ursäkt för att hon inte var med på det. Det är sannolikt det som avgjort häktning på sannolika skäl.

Det är nog en övertolkning du gör där, jag har inte sett att han skulle ha sagt att hon inte var med på det eller att han bad om ursäkt för det.
Citera
2021-03-20, 14:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Vore tråkigt om pedofilryktena var sanna men nu verkar pedofilryktena inte existera?

Vad handlade de ryktena om?
Citera
2021-03-20, 14:09
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Du tänker på "eskort som sällskap" plus eventuell posering/strippande?

Det är självklart våldtäkt i det fallet du beskriver, men det är självklart att många upprepade "nej" skulle sägas under själva "påsättandet".

Det är inte olagligt (ännu) med köp av posering samt strippande så vitt jag vet.
Nej, jag tänker på helt andra saker inom BDSM. Jag är helt övertygad om att det under tiden snarare hade uttryckts ett stort antal entusiastiska "Ja!". Vilket var bakgrunden till frågan.

Samtycke, tydligt och entusiastiskt, under tiden.
Tydligt tvärnej både före och efter.
Citera
2021-03-20, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad handlade de ryktena om?

Ett en inblandad är pedofil, men jag tror det är oseriös att sprida pedofilrykten i denna tråd då det inte är speciellt välgrundat.

Hemskt är det oavsett.
Citera
2021-03-20, 14:10
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
En situation jag själv varit i minst en gång är den där det finns en uttalad överenskommelse om vilka aktiviteter som ingå vid ... um, samvaro. "Du får inte sätta på mig ens om jag står på alla fyra, svankar och tigger om det" vill jag minnas på ett ungefär var kontentan.
Det blir givetvis inget påsättande för mig i ett sånt läge. Under några omständigheter.

Men frågan jag ställer mig, delvis utifrån spekulationen att något liknande teoretiskt kan har var på plats här ("Vi kan äta och dricka och skratta men du får inte ha sex med mig ens om ..."). Dels av rent intresse.

Hur fungerar lagen här? Det är ju ytterst klarlagt att ett ja till sex med omedelbar verkan kan dras tillbaka och att om aktiviteterna inte rätt omgående avbryts så har man hamnat i läget våldtäkt.

Om vi istället har ett tydligt uttalat och bekräftat nej på plats a priori. Som byts till att tigga om sex exakt som förvarnats om. Varvid påsättning följer. Följt av ett (enligt mig) fullständigt rimligt "hur fan kunde du?".
Är det i lagens mening då en våldtäkt eller ej?

Nej.

En person har rätt att ändra sig åt båda hållen. Om personen plötsligt ger tillstånd till sex så gäller det. Är man tveksam om att personen kommer ihåg det, spela in det med mobil! Då har du datum och klockstämpel också!

Misstänker att du anar att det är fallet i denna historia, att EA ändrat sig och gett GL tillstånd till besök i hallongrottan och kanske i 2:an. Men att hon dagen efter fick ångest och måste gå bredbent och därför ångrade sig. Därav denna rättsaffär.
Citera
2021-03-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Fick hon kalla fötter och började ångra sig? "Hellre ett offer än en hora"
Tror inte det. Den bevisning som är offentligt nu tyder på att hon utsattes för övergrepp av Lambertz.
Citera
2021-03-20, 14:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Rykten har postats i denna tråd, men inget som går att verifiera.
Citera
2021-03-20, 14:15
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Nej, jag tänker på helt andra saker inom BDSM. Jag är helt övertygad om att det under tiden snarare hade uttryckts ett stort antal entusiastiska "Ja!". Vilket var bakgrunden till frågan.

Samtycke, tydligt och entusiastiskt, under tiden.
Tydligt tvärnej både före och efter.

Det är mycket oklart hur rättsväsendet skulle hantera ett sådant fall.
De som håller på med sådana saker bör nog hålla sig till skrivna kontrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in