2021-03-21, 23:23
Medlem
lasternassummas avatar
EA försöker radera spår
EA försöker bli borttagen från sajter där personuppgifter om henne finns.
Hon har också kontaktat LS för att förmå honom att ta bort information om henne på sina nätplatser.

Här är ett klipp från vad LS skrivit långt tidigare om EA (ungefär 2017).
«Nu var svartsjuka, hot, våld, utpressning, lögner, snusk, borta ur mitt liv så varför grät jag?
Svaret är att jag aldrig älskat någon så mycket i mitt liv trots alla hennes diagnoser!
Nu får jag sova på nätterna när jag ska upp några timmar senare, har blivit lugn och min mage har inte längre besvär, mitt hus är inte längre en förvaringsplats för skräp, har aldrig haft mer pengar då jag slipper försörja någon som sket i VEM som försörjde henne bara hon hade mat för dagen, mina saker "råkar" inte längre gå sönder, jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...
Hoppas för allas skull att hon finner frid i sin själ - själv har jag fått tillbaka min frid...
Tack Gud för en andra chans i livet!»
Nu nyligen skrev LS detta.
Kriget fortsätter efter så många sköna år av lugn...
«När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?
Jag har tagit bort ditt namn då jag aldrig vill förknippas med någon som du. Du är det värsta som hänt i mitt långa liv. Vi hade roliga stunder, jag tyckte du var rolig och otroligt smart, men skadorna du hela tiden skapar gör att priset blir för högt för någon kontakt med dig!
Jag hade nyss över 10000 besökare till min blogg PER DAG! Det är typ 9990 fler än vanligt, och att förknippas med all skit son du skapar i ditt liv är inte intressant!
Alla dina handlingar och alla dina val har skapat ditt liv! Är du nöjd med ditt liv? Inte! Skyll då inte hela tiden på andra utan sluta med all destruktiv skit som du tror ska inbringa pengar.
Mitt livs sämsta val var att försöka hjälpa dig! Något sänt gör jag aldrig om....
Nuf said!»

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/kriget-fortsatter.html
Hon är en intressant person EA. Hon har uppenbarligen lämnat ett antal offer efter sig, där hon dragit fram. Det som jag rödmarkerat ovan, som förre maken LS skrivit, är anmärkningsvärt.

Något felas uppenbarligen EA.

Något fel är det också med det samhälle och rättsystem som låter EA upprepa sina övergrepp mot män som hon kommer nära. Med lite variation förvisso, men ändå (minst) fyra gånger.

Just nu lutar jag åt att vad som än hände på julafton så bör GL inte omhäktas på torsdag.

Det som hände på julaftonen följde en plan. Som EA hade dragit upp riktlinjerna för i förväg. Ungefär som hon brukar göra.

Finns det något annat alternativ?

Senast redigerad av lasternassumma 2021-03-21 kl. 23:30.
Citera
2021-03-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Min misstanke är att relationerna inte är den bästa i hennes familj.
Med hennes problem av tvångsvård inom psykiatrin,orsak oklar.. möjligtvis anorexi, autism och borderline kan göra att hon varit svårhanterlig, knepig och krävande för omgivningen.
Och det behöver inte vara bara hon som är knepig, utan även övriga familjemedlemmar.
Det är dock bara en misstanke som jag har.
Den stackars missförstående EA ligger kanske inte så bra till - vare sig hos morsan eller mormorn sin?!
Vart åka då, för lite julemys???

GL.s verkliga barn lär f.ö. nu banna sig själva - för att dom inte bjöd hem farsan på lite julskinka!!
Citera
2021-03-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
EA försöker radera spår
EA försöker bli borttagen från sajter där personuppgifter om henne finns.
Hon har också kontaktat LS för att förmå honom att ta bort information om henne på sina nätplatser.

Här är ett klipp från vad LS skrivit långt tidigare om EA (ungefär 2017).
«Nu var svartsjuka, hot, våld, utpressning, lögner, snusk, borta ur mitt liv så varför grät jag?
Svaret är att jag aldrig älskat någon så mycket i mitt liv trots alla hennes diagnoser!
Nu får jag sova på nätterna när jag ska upp några timmar senare, har blivit lugn och min mage har inte längre besvär, mitt hus är inte längre en förvaringsplats för skräp, har aldrig haft mer pengar då jag slipper försörja någon som sket i VEM som försörjde henne bara hon hade mat för dagen, mina saker "råkar" inte längre gå sönder, jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...
Hoppas för allas skull att hon finner frid i sin själ - själv har jag fått tillbaka min frid...
Tack Gud för en andra chans i livet!»
Nu nyligen skrev LS detta.
Kriget fortsätter efter så många sköna år av lugn...
«När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?
Jag har tagit bort ditt namn då jag aldrig vill förknippas med någon som du. Du är det värsta som hänt i mitt långa liv. Vi hade roliga stunder, jag tyckte du var rolig och otroligt smart, men skadorna du hela tiden skapar gör att priset blir för högt för någon kontakt med dig!
Jag hade nyss över 10000 besökare till min blogg PER DAG! Det är typ 9990 fler än vanligt, och att förknippas med all skit son du skapar i ditt liv är inte intressant!
Alla dina handlingar och alla dina val har skapat ditt liv! Är du nöjd med ditt liv? Inte! Skyll då inte hela tiden på andra utan sluta med all destruktiv skit som du tror ska inbringa pengar.
Mitt livs sämsta val var att försöka hjälpa dig! Något sänt gör jag aldrig om....
Nuf said!»

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/kriget-fortsatter.html
Hon är en intressant person EA. Hon har uppenbarligen lämnat ett antal offer efter sig, där hon dragit fram. Det som jag rödmarkerat ovan, som förre maken LS skrivit, är anmärkningsvärt.

Något felas uppenbarligen EA.

Något fel är det också med det samhälle och rättsystem som låter EA upprepa sina övergrepp mot män som hon kommer nära. Med lite variation förvisso, men ändå (minst) fyra gånger.

Just nu lutar jag åt att vad som än hände på julafton så bör GL inte omhäktas på torsdag.

Det som hände på julaftonen följde en plan. Som EA hade dragit upp riktlinjerna för i förväg. Ungefär som hon brukar göra.

Finns det något annat alternativ?

Just! Vad har vi för ett samhälle? rättsväsende? Samt Folk?

Förut, då psykpatienten Sture Bergwall medelst Benzo "hjälptes" att klara ut åtta (eller trettio) mord. Samt bli dömd för åtta mord.

Nu, när en uppenbart sinnesförvirrad EA far från främlingsberg till uppsala i syfte "att fira jul".
Och nån vecka senare "tackar för undfägnaden" gnm en märklig våldtäktsanmälan, via Ombud.
Citera
2021-03-22, 00:01
Medlem
Sammanfattningsvis: GL såg chansen att doppa en en brud minst 5-6 poäng över sin egen nivå. Det ringde kanske varningsklockor men han kunde inte låta tillfället gå om intet. Det visade sig att om något verkar för bra för att vara sant så är det det.
Citera
2021-03-22, 00:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Den stackars missförstående EA ligger kanske inte så bra till - vare sig hos morsan eller mormorn sin?!
Vart åka då, för lite julemys???

GL.s verkliga barn lär f.ö. nu banna sig själva - för att dom inte bjöd hem farsan på lite julskinka!!

Jag har lite blandade känslor inför att rannsaka målsägare i kriminalfall. Generellt bör man undvika det. EA är ett undantag. Därför att hon förefaller ha ett MO som går ut på att försätta män i situationer som ska resultera i att hon får ett skadestånd på ca 100-125'.

Det vore en rättsskandal av stora mått om det lyckas. Det är nog illa att flera personer (minst fyra) redan skadats allvarligt av EAs framfart.

Jag tror att EAs relation till sin far är mer intressant än relationen till moder eller mormoder. Hon lockar män. Hon snärjer dom. För att sedan "hugga kniven i ryggen" på dom. Trots att det ser ut som, och är, ett vedervärdigt beteende, så har det en bakgrund. Där min gissning är att fadern eller någon annan närstående manlig person i EAs omgivning under hennes uppväxt har behandlat henne väldigt illa. Tyvärr tror jag inte att EA själv förstår vad det är hon egentligen håller på med och varför...

Citera
2021-03-22, 00:09
Medlem
Citat:
Jag har lite blandade känslor inför att rannsaka målsägare i kriminalfall. Generellt bör man undvika det. EA är ett undantag. Därför att hon förefaller ha ett MO som går ut på att försätta män i situationer som ska resultera i att hon får ett skadestånd på ca 100-125'.

Det vore en rättsskandal av stora mått om det lyckas. Det är nog illa att flera personer (minst fyra) redan skadats allvarligt av EAs framfart.

Jag tror att EAs relation till sin far är mer intressant än relationen till moder eller mormoder. Hon lockar män. Hon snärjer dom. För att sedan "hugga kniven i ryggen" på dom. Trots att det ser ut som, och är, ett vedervärdigt beteende, så har det en bakgrund. Där min gissning är att fadern eller någon annan närstående manlig person i EAs omgivning under hennes uppväxt har behandlat henne väldigt illa. Tyvärr tror jag inte att EA själv förstår vad det är hon egentligen håller på med och varför...

Absolut rättsskandal, men det är jag övertygad om att det inte sker. GL släpps fri.
Citera
2021-03-22, 00:14
Medlem
Citat:

Jo!! där närmar du dig Pudelns Kärna - i expresstågsfart!
Frågan är, huruvida landets msm pk-slaskmedia någonsin senare kommer att skildra detta "ärende" på något seriöst sätt?
Citera
2021-03-22, 00:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Så kan det vara, eller så kan det vara så att EA helt enkelt lider av någon personlighetsstörning. Jag har ingen som helst aning om EA:s familjeförhållanden eller barndom, men det måste inte alltid finnas någon annan förövare i bakgrunden för att folk ska bete sig "knepigt".

Med det sagt skulle det dock vara intressant att höra lite mer om EA:s historia. Var hon redan under uppväxten "lite speciell" eller är det något som kommit senare, osv.
Citera
2021-03-22, 01:05
Medlem
Den 28 år äldre ex-maken som nämns här https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-maken-talar-ut-om-lambertz-kvinnans-terror är det LS, fotografen som tagit massa bilder på sina flickvänner och på modeller? Om det är han tyckte jag han ser yngre ut än 57 år. Orkar inte läsa igenom alla sidor.
Citera
2021-03-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo!! där närmar du dig Pudelns Kärna - i expresstågsfart!
Frågan är, huruvida landets msm pk-slaskmedia någonsin senare kommer att skildra detta "ärende" på något seriöst sätt?

Den fonden finns nog kvar sedan förra gånger " Fula Gubbarna " köpte fruntimmer

Det visade sig snart att DN:s artikel var felaktig på avgörande punkter. Tidningen tvingades be om ursäkt och betala ett skadestånd till Lennart Geijer, som omedelbart avsatte det till en fond för höjandet av kvaliteten i den undersökande journalistiken.

Var det inte en krona -- den kan " Rövslickare Media " + " Pravda TV " kvittera ut med dumstruten på Knutson + Hedenmo resten av Året Tidningar sköta jobbet innan dom tar emot Presstödet..

Men jag tror fortfarande ni hamnat snett i att placera Svartepetter
Vad ni säger är att en mer än halvsnurrig flicksnärta ( som det hörs Psykvårdad ) skulle ha fintat ner Sveriges Högsta Jurist i källaren häktet --- " Outsmarted a Con Man "

Bjudit sig själv på Julfest och Krökat ner sig och fått den Pilske gubben tappa det ..Inklusive Byxorna för att kliva på. Kallar ni det Brottsprovokation eller har det bara inte hänt .. ???? ???
Så hon har också fintat Åklagaren och Häktningsdomaren --Fler Dumstrutar behövs... 5 st

För att formulera sig försiktigt med viss reservation för Fakta Kollen
SÅ BRUKAR DET INTE VARA MED 40 års Åldersskillnad

Tjejen Stark kandidat för JK jobbet .. en skrivning kan hon väl klara tycker man ... blir ngt gjort
Ner med apparatjik buset i Källaren vem är nästa 100 000 a pop det är väl felräkningspengar.
En Månadslön för Eliasson.. knappt

Bara bjuda sig på fest casha in --Jä ar anamma städa av bland slappsvansarna
Centerpartiets Eskil vore ju enklare tycker man .. Han har ju svårt tygla sig på Konferenser vad det hörs.
Citera
2021-03-22, 01:31
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Vi är helt överens om att det inte är ok att anmäla någon för att skada om man är medveten om att ingen våldtäkt har begåtts.
Absolut, men det finns inget ansvarstagande för det, när det sker.
Citera
2021-03-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så kan det vara, eller så kan det vara så att EA helt enkelt lider av någon personlighetsstörning. Jag har ingen som helst aning om EA:s familjeförhållanden eller barndom, men det måste inte alltid finnas någon annan förövare i bakgrunden för att folk ska bete sig "knepigt".

Med det sagt skulle det dock vara intressant att höra lite mer om EA:s historia. Var hon redan under uppväxten "lite speciell" eller är det något som kommit senare, osv.

Ja, både du och lasternassumma resonerar klokt. EA har en barndom, uppväxt, skolgång mm bakom sig. Det är ofta av avgörande eller åtminstone stor betydelse för vem du utvecklas till som vuxen person.

Finns känd bakgrund?
Hon verkar ju upprepa tillvägagångssättet och ha ett utvald målgrupp av förmögna äldre män, kända och lättutpressade på pengar så hon är kanske bara en simpel lite förfinad bedragerska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in