2021-03-21, 21:54
Medlem
KuKluxKlans avatar
Jag bojkottar också företag som uppenbart överrepresenterar negrer och liknande folk.
Om man tittar på norsk TV så är det uppenbart. Där förekommer knappt fenomenet.
Citera
2021-03-21, 21:56
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expiravit
Hästens sängar sökte en man och en kvinna till ny reklamfilm på statist.se

Längst ner i annonsen stod "blond kvinna och mörkhyad man är de vi söker"
Det är väll idealet i Sverige, blonda kvinnor och mörka män.
För ett par år sen provade jag IPTV där ingick det ett hundratals olika tv kanaler och bland dom ett tjugotal porrkanaler. När jag bläddrade igenom porrkanalerna så var det en neger som satt på en vit kvinna på varenda jävla kanal. Man blev fan spyfärdig.
Citera
2021-03-21, 21:57
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Det senaste året tycker jag mig ha sett allt fler annonser för kläder, bilar, hemteknik och resor som illustreras med invandrare som konsumenter. Ett exempel är boozt.com där närmre 50% av modellerna är invandrare. För min del blir jag tveksam till att köpa en skjorta från Eton som bärs av en tjugoårig svart kille som ser ut som en gängkriminell.
Troligen tror reklammakarna att det gynnar försäljningen att strössla med invandrare på sina hemsidor men jag tror att det har motsatt effekt. Är det fler än jag som gjort samma iakttagelse?

Det är superenkel logik. Man har en vit modell för vita konsumenter och en svart modell för svarta konsumenter, oavsett hur fördelningen mellan dessa ser ut. Det vore ju bara onödigt att ha två vita eller två svarta modeller när en av varje räcker. Så även om över 90% av konsumenterna är vita så har man en vit, en svart, en brun, en röd och en gul modell, för då har alla en varsin, och då ser det ut som att vita är i minoritet för att det är fyra icke-vita mot en vit.
Citera
2021-03-21, 22:01
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
Det senaste året tycker jag mig ha sett allt fler annonser för kläder, bilar, hemteknik och resor som illustreras med invandrare som konsumenter. Ett exempel är boozt.com där närmre 50% av modellerna är invandrare. För min del blir jag tveksam till att köpa en skjorta från Eton som bärs av en tjugoårig svart kille som ser ut som en gängkriminell.
Troligen tror reklammakarna att det gynnar försäljningen att strössla med invandrare på sina hemsidor men jag tror att det har motsatt effekt. Är det fler än jag som gjort samma iakttagelse?
BAD GOYIM! STOP NOTICING THINGS!
Du måste vara någon sorts rasist, speciellt om du märker av hur mycket rasblandningspropaganda vi bombarderas med i reklam, typ varje gång man ser ett par.
Citera
2021-03-21, 22:01
Medlem
Nimars avatar
Kolla gärna Comviq blatten Karim. Han pratade bättre svenska när reklamen var ny, ju längre den gått ju mer bryter han.
Citera
2021-03-21, 22:05
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Varför ser man aldrig en vit nordisk man med en svart flickvän? Är det så omöjligt i PK Sverige?
Citera
2021-03-21, 22:12
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
90% av reklamen är totalt neutrala till sådant och det är bara i din extremt politiserade värld som du inbillar dig att det är viktigt. För reklam har endast ett syfte, det är att sälja mer. Några få företag antyder politiska signaler, där flest människor är vänster kommer de vrida reklamen till att verka vänster. Är majoriteten höger kommer de vrida reklamen till höger.

Kapitalet och bankmaffian bryr sig inte om höger eller vänster, de vill ta allas pengar.

Ja, precis.

Det flesta företag vill inte ta politisk ställning öht då det alltid är fullständigt idiotiskt att göra någon typ av sida upprörd. Det är ett bra sätt att tjäna mindre pengar på då ens målgrupp reduceras.

Runt 10% kan man reta upp om man nu måste, men helst är givetvis 0% uppretade människor bäst.

Folk har väldigt snurriga idéer kring reklam och marknadsföring. Det handlar primärt om att nå målgrupper, inte om politiska statements och att bli av med potentiella kunder ...
Den reklambyrå som skulle strunta i sådana fundamentala saker skulle inte bli långvariga.
Citera
2021-03-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Sett som reklam är det negativt! Titta bara i Lidl veckoreklamblad , mest krullhåriga svarta små "gulliga" barn Fyfaaan !
Nja, nu ska vi inte sänka nivån i debatten så att vi till och med exemplifierar med Lidl. Vad blir nästa steg? Skärholmens Loppis?
Citera
2021-03-21, 22:24
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Varför ser man aldrig en vit nordisk man med en svart flickvän? Är det så omöjligt i PK Sverige?
Det förstår du väl, det går inte. Man kan ju inte visa förtryck i reklam? Den svarta flickvännen kan upplevas som förtryckt av den vita medelåldersmannen.
Citera
2021-03-21, 22:34
Bannlyst
Ett bra exempel hur destruktivt detta är, SAS reklamfilm - efter den gick deras aktie i botten. Det bevisar att reklamfilmerna i denna anda inte handlar om marknaden - utan det är politruker som verkar i bakgrunden med sin agenda.
Citera
2021-03-21, 22:50
Medlem
Inte bara i reklam....

En undersökning bland svenska män som mönstrade på 50-70-talet visar att de med hög IQ och konfition fick fler barn.

Vilken illustrationsbild passar bäst....?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nA0Awx/man-med-bra-flas-och-hog-iq-far-fler-barn
Citera
2021-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expiravit
Hästens sängar sökte en man och en kvinna till ny reklamfilm på statist.se

Längst ner i annonsen stod "blond kvinna och mörkhyad man är de vi söker"
Det är väll idealet i Sverige, blonda kvinnor och mörka män.
Har du länken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in