Citat:
Ursprungligen postat av
ceyifam2
Har inget emot hudfärgsvariation i rutan, det TV visar bör återspegla samhället. Däremot stör jag mig rejält på nyhetsuppläsare och journalister i radio/tv som antingen bryter eller snackar en rotvälsk dialekt. Ok, det är ok att snacka skånska på Radio Malmö antar jag, men man ska inte behöva gissa vad de säger när de läser nyheterna på riks-tv. Det är inte bara hörselsvaga, eller lomhörda äldre, det kan också vara invandrare som har _extra svårt_ att förstå om någon bryter eller talar grötig. Det finns en konstig tanke om att invandrare X automatiskt förstår vad invandrare Y säger, då de ju båda bryter lika mycket. Nej. Så är det inte, möjligen om de råkar komma från samma språkområde ursprungligen.
De ylar om integration och så placerar de in idioter som knappt kan svenska och hoppas att de andra babbarna ska lära sig språket, så jävla idiotiskt att det blir idiotiskt i kubik.
Men jag som vill kasta ut majoriteten av utlänningarna uppmuntrar till mer av det här, det är bra för min position, snacka om att göra bort sig.
Här ett kul exempel på fenomenet:
Sveriges radio informerar
https://www.youtube.com/watch?v=AlCpkzLQx88
kan vara ett av de roligaste lyteskomiska inslagen någonsin.