Citat:
Ursprungligen postat av
HeyWired
QAnon,
Måste redan från start ha varit en psy-op.
Som sagt, det har lönndom sprutats chemtrails över civilbefolkningar både hemma och borta sedan bröderna Wright uppfann flygplanet.
Frågan är inte OM. Frågan är hur mycket, av vilka och i vilka syften.
Samma här. Dvs, att just den tyska frimurarordern Illuminati skulle ha någon sorts monopol på världsherravälde är ytterst osannolikt. Men att frimureriet inte ska ha haft och har ett extremt stort inflytande över västerländsk politik och ekonomi och därmed en enorm osynlig makt globalt och lokalt, är bara trams.
Frågan är inte OM. Frågan är hur mycket, vilka och i vilka syften.
Likadant här. Frågan är inte OM 5G kan vara skadligt. Frågan är HUR skadligt, under vilka förutsättningar och viktigast, om teknologin är demokratiskt förankrad.
Citat:
judarna styr världen...
Det här är en mycket delikat fråga. Jag anser att det är menligt för varje demokrati när en mycket liten del av befolkningen får ett mycket stort inflytande och då i synnerhet om den lilla delen har andra lojaliteter än den överväldigande majoriteten av sagda befolkning.
Ca 40% av alla amerikanska miljardärer tillhör den judiska etniciteten. En etnicitet som utgör ca 5% av befolkningen. En etnicitet som ofta är minst lika lojal till ett annat land, Israel (helt förståeligt), som till det egna landet.
Lägg därtill att individer av judisk etnicitet dominerar totalt inom MSM, Hollywood, akademin, rättsväsendet, Wall Street och du har ett massivt inflytande från 5% av befolkningen som överstiger samtliga övriga etniciteter tillsammans.
Lägg därtill att USA är världens enda kvarvarande supermakt, med mer vapen och militär än övriga världen tillsammans och du har ett massivt demokratiproblem inte bara för USA, utan även för världen i stort.
Som sagt, det här måste sägas. Precis som antisemitism i alla dess skepnader måste fördömmas, måste det här sägas och diskuteras.
Om du är för demokrati.
Citat:
Listan kan göras lång med alla dessa... kreativa påfund.
Som sagt, lite självrannsakan och översyn av dina försanthållanden är nog på sin plats.
Citat:
Gällande vad som finns i huvudet på dessa individer så tror jag att bristen på samhörighet är den största bidragande orsaken.
Och jag vet att det är bristen på demokrati och därmed bristen på socioekonomisk rättvisa som är den i allt väsentligt bidragande orsaken. Jag tror att du likt SnakePlisssken angriper symtomen istället för sjukdomen.
Citat:
På samma sätt som att vissa söker sig till sekter så söker sig andra till konspirationsteorier.
Trams. Du vet inte vad du svamlar om.
Citat:
För sekt-världen har de av omvärlden kommit att kallas för "sökare". För konspirationsteorier finns inget liknande samlingsbegrepp.
En liten pH-test. Tror du på att Lee Harvey Oswald mördade president Kennedy?
Citat:
Orsaken är däremot densamme, nämligen att de finner ett syfte med livet och framförallt en gemenskap.
Jag kan bara tala för mig själv. Helt anonym. Ingen vet att det är jag som skriver här. Just för att jag inte ska riskera att hamna i en vänskapskorruption eller att inte kunna erkänna att jag har fel när jag bevisligen har fel. Dvs, det är inte JAG som behöver skylta med det, det är mitt anonyma nick. Inga lojaliteter utom en, sanningen.
Citat:
Tycker detta blir framträdande när dessa ses i grupp
Precis som hos olika s.k. skeptiker-föreningar världen över?
Citat:
- ofta kommer de väldigt bra överens trots att de tror på olika konspirationsteorier som går stick i stäv med varandra. Ideal och tro är med andra ord inte särskilt viktigt, det väsentliga är gemenskapen. Jag vill tro att detta kan vara en konsekvens av att ensamheten ökar i samhället varpå människor måste söka sig till olika extremer bara för att få närhet och bekräftelse. Det ser i vart fall ut som att de behandlar varandra väl och att saker som samhället överlag anser vara "kufiskt" respekteras.
Är det ofta så med dig att du uttalar dig i vaga termer utan konkreta exempel i frågor du definitivt inte visar att du är insatt i?
Om så, vilken är då i så fall DIN drivkraft?
Citat:
Det tragiska är snarare att det ska krävas en uppsättning galenskaper för att människor äntligen ska få denna bekräftelse och känna gemenskap.
Ecce homo?