Citat:
Det är en besvikelse att se denna typ av material blinka förbi i tråden utan att någon utreder sanningsförhållandena. (Finns födelsemärken etc?) I denna tråd finns mängder av material – gamla domar, bildmaterial, bloggposter och mycket annat, potentiellt mycket graverande – men det drunknar i de allmänna spekulationerna och ingen samlad utredning uppstår. Trist, eftersom flashback tidigare visat sig kunna gräva, och eftersom detta är ett drömläge där en historisk konflikt med en unikt farlig kvinna och en högt uppsatt jurist spelar upp sig själv för våra (slutna) ögon. Mycket talar, i just detta läge, för att flashback + förnuft kan komma betydligt längre än tingsrätt och mediarapportering i att faktiskt gräva fram sanningen. Tråkigt.
Delar din uppfattning till stora delar. Min uppfattning är att Flashback ofta kan reda ut många saker snabbare och fullständigare än myndigheterna. Det är många som bidrar en liten bit och de små bitarna bildar tillsammans en helhet som är ofta är heltäckande.
Men, det hela bygger på att de olika inläggen har hög kvalitet och att falsk information och ”troll” inlägg rensas bort av moderatorer. One-liners och trams bör också tas bort.
I denna tråd tycker jag Flashbacks medlemmar snabbt fått fram vem GL bjöd hem på julafton och lite om hennes förvånande bakgrund.
Vad gäller p-rullen så är det som jag skrev inte klarlagt att EA är en av personerna. Men likheter finns och några vill därför själva avgöra vad de tycker.
Inte att någon annan, journalist eller liknande, avgör vad det är för personer som medverkar och vad vi skall se. Det är denna respekt för fri information jag gillar mest på Flashback. Men jag tycker att man skall påpeka som jag gjorde i mitt inlägg att det inte är 100% klart vem det är i filmen.