2021-03-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag funderar runt den mer pekuniära sidan av historien. Vad kan EA få ut av det här? Ett skadestånd kan väl knappast bli mer än ett års fritt vivre, och då pratar vi inte om Dubai eller St Tropez utan Huddinge eller Sollentuna.

Kan hon fortsätta att sätta våldtäktsfällor efter det här? Ett mer normalt sol- och vårande är väl snarare mer lönsamt än att fälla en tiotaggare som GL. Vem ska hon liksom gå på nästa gång? Hon får då i så fall byta namn. Men det är nog svårt ändå.

Gissar att hon försöker sälja historien till diverse veckotidningar och feminazistiska organisationer inom ett par års tid. Sedan blir det till att sätta sig i förorten med ett par skrikiga ungar, eller att försöka snärja någon blåst lagerförman eller åkeriägare och sätta sig i ett radhus i Jordbro.
Någonstans i tråden nämndes det att de hittat spår av kokain i henne vid någon provtagning. Om GL har samlat på sig mäktiga fiender under sin långa karriär inom rättsväsendet är det väl tänkbart att någon av dem gav henne lite knarkpengar för att sätta dit honom.
Citera
2021-03-20, 10:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det behöver inte alls betyda att han erkänner våldtäkt.

Men att han erkänner att det var olämpligt med sex tillsammans även om det skedde med ömsesidig vilja kan det ändå ha varit olämpligt.

Om GL nu begått en våldtäkt borde han veta bättre än att lämna "bevis" på sms osv.
Hon har sannolikt lagt upp det så att hon sagt sig vara attraherad av honom, men att det var olämpligt då han var hennes "mentor". Så hon har lagt över ansvaret på honom, samtidigt som hon gjort inviter & sagt att hon "inte kan låta bli honom".

Till slut faller gubben för frestelsen & som den äldre mer livserfarna personen så är det plötsligt hans ansvar att det blev som det blev. Vilket ger uttryck i att han kallar sig själv "idiot". Jag är ganska säker på att dom haft sex mer än en gång & att hon sedan spelat på hans skuldkänslor, för att få mer gratis juridikhjälp.

Därefter har han velat avbryta relationen eller sagt att han inte kan/vill hjälpa henne med förtalsmålet.
Då bryter hela helvetet lös.

Det är 100% enligt borderline-handboken.

Därmed inte sagt att man aldrig skall ligga med borderline-tjejer, för det kan ibland vara värt det. Men uppge alltid fel identitet & visa dom ALDRIG var du bor. Samt filma självklart allt, men det får väl sägas vara obligatoriskt i dagens läge.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-03-20 kl. 10:07.
Citera
2021-03-20, 10:05
Medlem
Provokatörs avatar
Jag har nu pratat med två män som båda träffat på damen ifråga på Stureplan, herrarna närmar sig 60 och ser väl inte ut att vara några hunkar längre men dom klär sig snyggt, kan föra sig är framgångsrika och har makt. På nån förortskrog skulle inte ens en frånskild trebarnsmorsa prata med dom.

Men makt är sexigt, Henry Kissinger sa:
Makt är den starkaste kärleksstimulansen. Maktmedvetenhet är nästan en sexuell känsla
Och Henry kan väl ingen anklaga för att vara någon 10-poängare.

Nåja, dessa herrar är sin ålder till trots relativt framgångsrika hos yngre damer och behöver inte stå ensamma länge vid bardisken innan det dyker upp nån yngre brud som pendlar mellan Dubai och Stockholm. Säger en kvinna att hon brukar åka till Dubai i affärer är det i princip samma sak som att hon säger rakt ut att hon är en hora.

Dessa män är pga sin ålder dock utrustade med ett gott omdöme och deras 'gold digger-radar' fungerar utmärkt.

När jag frågar herre nummer ett om henne så kommer svaret direkt (han visste inte att hon var MÄ): Nån juristbrud som verkar vara psyko.

Herre nummer två: Jag var ute med två polare (jämnåriga) när jag gick till baren för att beställa, då kommer hon fram till mig och jag märker direkt att hon typ börjar stöta och flirta med mig. Jag pratade artigt med henne men hennes överdrivna uppmärksamhet gjorde mig obekväm. Efter ett tag återvände jag till mitt sällskap. Mina polare som sett henne tyckte jag var helt dum i huvudet som inte stod kvar vid damen, 'du hade ju halva inne'. Idag är jag mycket glad över att jag inte involverade mig mer i henne.

Min bedömning är att GL's 'psyko-radar' inte fungerar, inte vad gäller Quick och inte heller nu.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2021-03-20 kl. 10:17.
Citera
2021-03-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man skall betänka att GL varit gift med samma kvinna största delen av livet (kanske hans enda kvinna), dessutom har han definitivt autism-drag. Så jag tror han var rätt kass på att läsa situationen. Han blev smickrad & överväldigad av hennes (spelade) intresse & gick i fällan.

Du & jag hade sannolikt inte gått i en sådan fälla. Lite småprat brukar räcka för att läsa av situationen. Om hon återkommer till hur hennes förra pojkvän var "psykopat" så vet man att det är läge att dra därifrån fort om fan.

Men återigen, han har själv varit med om att skapa det nuvarande samhällsklimatet så han kan gott ha det.
Vad får dig att tro att GL har autism-drag?
Citera
2021-03-20, 10:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Vad får dig att tro att GL har autism-drag?
Jag tyckte det lös igenom hela tiden när han figurerade i media i samband med Quick-saken.
Citera
2021-03-20, 10:13
Medlem
Citat:
Jag tyckte det lös igenom hela tiden när han figurerade i media i samband med Quick-saken.
På vilket sätt?
Citera
2021-03-20, 10:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
På vilket sätt?
En allmän känsla baserat på att jag jobbat med en del aspies & jag fick lite samma uppfattning av Lambertz.

Han är uppenbart intelligent & påläst, men verkar sakna förmågan att överhuvudtaget fundera på huruvida möjligheten finns att han inte har rätt.
Citera
2021-03-20, 10:24
Medlem
Iradeorums avatar
Även om jag starkt ogillar denne Lambertz så är det väl rätt uppenbart att kvinnan ifråga är störd. Men det är väl en måttstock på vilket sjukt feministiskt land Sverige är när en störd kvinnas ord räcker för att häkta ett högdjur som Lambertz. Jaja, jag känner väl ändå lite skadeglädje för jag har inget minne av att Lambertz någonsin haft några invändningar mot samhällsutvecklingen.
Citera
2021-03-20, 10:27
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Det tragiska julepos som Lars Norén inte hann med att skriva.
Det som kan bli lite roligt är hur media kommer att förhålla sej till denna misär av två människor, å ena sidan den populistiska sidan, å andra sidan dom som håller sossemedia om ryggen, om jag hade gillat popcorn, hade jag gjort en stor skål
Citera
2021-03-20, 10:29
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
GL är en rätt rasren psykopat. Spana in hans ögon, helt döda på nån form av själ. En i grunden kuslig grabb.
Citera
2021-03-20, 10:29
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
En allmän känsla baserat på att jag jobbat med en del aspies & jag fick lite samma uppfattning av Lambertz.

Han är uppenbart intelligent & påläst, men verkar sakna förmågan att överhuvudtaget fundera på huruvida möjligheten finns att han inte har rätt.

Så han är inte diagnoserad?
Citera
2021-03-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
....när en störd kvinnas ord räcker för att häkta ett högdjur som Lambertz.

På vilket sätt är hon störd?
Var det enbart hennes ord som fick honom häktad alltså, ingen stödbevisning alls?
Ska att ha är ett "högdjur" vägas in menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in