2021-03-21, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Har försökt att så gott det går hålla isär det som faktiskt rapporterats i media och det som enbart är rena spekulationer i den här tråden. Självklart uppstår teorier, vissa mer logiska än andra, och jag är inte bättre själv än att jag hemfaller åt hemsnickeriets ädla konst. Jag vänder mig dock mot ett par påståenden i tråden som tagits för att vara sanningar. Det första är att GL i ett sms ska ha kallat MÄ för "min dotter", vilket inte alls är belagt. Någon har läckt denna information till media och orden som citeras har tagits ur sitt sammanhang. Han kan mycket väl ha skrivit: "Du är ung nog för att vara min dotter", eller nåt liknande. Målsägandebiträdet har dessutom sagt i media att det är MÄ själv som sett GL som något av en fadersfigur. Att han skulle sett henne som en dotter är mig veterligen inte belagt någonstans. Det andra påståendet jag vänder mig emot är att det skulle vara någon slags vedertagen sanning att en 30-årig kvinna inte frivilligt skulle vilja ha sex med en 71-årig man av emotionella skäl och att detta i sig självt skulle vara ett argument för att det är en våldtäkt som skett. Det finner jag både verklighetsfrånvänt och fördomsfullt. Ett skarpt intellekt och erfarenhet kan vara extremt attraktivt och dessutom har äldre män en förmåga att kunna uppskatta en kvinna för hennes intelligens på ett sätt många yngre män inte gör. Sexuell attraktion kan mycket väl uppstå ur en sådan relation. Vill påpeka att jag INTE har för avsikt att dra alla över en kam, vare sig män eller kvinnor, och utgår enbart från min egen erfarenhet.

Om ni bara visste så många unga kvinnor som vill ligga med äldre män. jag har många vänner över 65 -70 som har yngre kvinnor även yngre än 30 år .kvinnor hittas lätt på dating sidorna ,det är många tjejer som vill ha en trygg tillvaro och kanske därför söker sig till äldre snälla gentlemän som verkligen uppskattar varje minut tillsammans med dom.
Citera
2021-03-21, 21:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
rimligt, och incest gör ju inte GL till pedofil men han är väl det ändå antar jag.
Incest? Grundar du det på att GL i något sammanhang skrivit "min dotter" i ett sms till EA? Det påstås att GL kallade EA "min dotter", men eftersom det inte finns någonting som backar upp det överhuvudtaget bör man tills vidare betrakta det som falskt rykte. Om det funnits något konkret hade det nog nämnts, istället för det mycket vaga "min dotter"-citatet.

Ur din alldeles förhastade slutsats följer ett antagande att han dessutom är pedofil. Märkligt.
Citera
2021-03-21, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Incest? Grundar du det på att GL i något sammanhang skrivit "min dotter" i ett sms till EA? Det påstås att GL kallade EA "min dotter", men eftersom det inte finns någonting som backar upp det överhuvudtaget bör man tills vidare betrakta det som falskt rykte. Om det funnits något konkret hade det nog nämnts, istället för det mycket vaga "min dotter"-citatet.

Ur din alldeles förhastade slutsats följer ett antagande att han dessutom är pedofil. Märkligt.

Jag skulle vilja påstå att vi alla gissar rätt vilt här i tråden utan direkt insyn i relevant material.

Det är helt klart för mig iaf att detta är fantasier ifrån bådas sida där GL självklart fantiserar och rollspelar rollen som pappa och hon som dotter/flicka. Detta är inget onormalt alls. Incestfantasier är väldigt vanliga. Dessa fantasier backas självklart upp av pedofila tendenser där åldern nästan uteslutande i dessa rollspel är extremt unga (det kan handla om så unga dom nyfödda).

Detta är självklart inga bevisa på att GL är pedofil utan ren spekulation (som vi alla ägnar oss åt här).
Citera
2021-03-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
rimligt, och incest gör ju inte GL till pedofil men han är väl det ändå antar jag.
https://sverigesradio.se/artikel/627435
Är det det här fallet ni tänker på? Det var en HD-domare som betalade för bögsex med en ung men myndig kille.
Citera
2021-03-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
En underskattad person som ställt det oerhört för anhöriga och rättsväsende. En manipulerare av världssnitt. Quick hade verbal förmåga över genomsnittet.
Det bästa med hela denna sorgliga (tragiska för anhöriga) figurs existens, är att han nekades skadestånd i mångmiljonklassen som han yrkat på för att ha suttit oskyldigt dömd.
Och är det inte tidstypiskt i detta alltmer sjuka land att Quick lyftes fram i tabloider som någon betydande person, någon värd att lyssna till, sedan han frisläppts.
Men han kan ju - om han inte redan har - skriva en bok.

Lambertz är naturligtvis också en störd människa. Han fick sin karriär av sossarna genom sin PK-inställning.

För tydlighetens skull: Quick var lika oskyldig till alla mord han dömdes till som alla som inte har något med dem att göra.
Jo, men Quick såg ju till att med alla medel få vara kvar i fängelset. Undrar om han inte var homosexuell. Han antydde iallafall vid något tillfälle att det hade varit sexparty i bastun där. Och där var ju inga tjejer med.
Citera
2021-03-21, 21:45
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Om ni bara visste så många unga kvinnor som vill ligga med äldre män. jag har många vänner över 65 -70 som har yngre kvinnor även yngre än 30 år .kvinnor hittas lätt på dating sidorna ,det är många tjejer som vill ha en trygg tillvaro och kanske därför söker sig till äldre snälla gentlemän som verkligen uppskattar varje minut tillsammans med dom.

Har jag svårt att tänka mig, det skulle vara störda tjejer i sådana fall. Som i detta fall.
Citera
2021-03-21, 21:52
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle39
Ingen trogen flashbackare men fick nys om namnet, jag har varit polare med EA väldigt länge, även på fb men nu verkar hennes profil vara long gone.

Har det kommit på tal ännu att hon är jävligt tajt polare med *ent *kroth? Aka järnrörsmannen

Nej, men enligt uppgifter ska hon ha varit extrem när det kommer till att lägga till diverse kändisar på sin FB.

Hon ska tydligen varit vän med oväntade kulturpersonligheter, diverse författare och personer på Aftonbladet, Expressen, DN och tv4.
Citera
2021-03-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har jag svårt att tänka mig, det skulle vara störda tjejer i sådana fall. Som i detta fall.

Det är väl många kvinnor som är med åtminstone 30 år äldre män. Så varför det i tråden beskrivs som omöjligt förstår jag inte.

Men däremot i detta fall vad Lambertz gör där på julafton med en psykiskt sjuk tjej eller vad hon gör där heller för den delen ser jag inte någon riktigt normal förklaring till.

Udda par att fira julafton...
Citera
2021-03-21, 21:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nja, du verkar inte ha full koll..
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-tvangsintagen-pa-psyket

Denna allvarliga psykiska störning kan dock vara anorexia.

Hon måste alltså ha minst 2 domar på sig i rätt ung ålder.
Citat:
Den så kallade Lambertz-kvinnan har dömts till psykiatrisk tvångsvård vid två tillfällen.
I domen från Förvaltningsrätten i Stockholm kommer man fram till att det inte räcker med öppenvård utan kvinnan blir tvångsintagen. Senast hon skrevs ut från tvångsvård var i maj 2013.
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-tvangsintagen-pa-psyket
Senast redigerad av Pandalina4 2021-03-21 kl. 22:02.
Citera
2021-03-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Känd feminist som dömdes för förtal i Virtanen-fallet, då borde du kunna lista ut?
Ja då vet jag.
Citera
2021-03-21, 22:05
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Den där historien om när EA ålar fram under sängen med en stor kniv och sen går och sätter på kaffe får nackhåren på en att resa sig. Helvete vilken obehaglig upplevelse det måste varit.
Hennes flyttlådor som är fulla av my little pony låter inte heller helt stabilt.

Apropå ev. psykiska diagnoser så bör det påpekas att det inte är det lättaste att få psykiatrisk tvångsvård utan det krävs mer eller mindre en fullständig psykos eller något annat som kan vara en akut fara för personens liv och hälsa, aktiva självmordsförsök eller allvarliga fall av anorexia till ex.
Så teorin om tvångsvård pga anorexi är inte helt fel ute.
Min känsla är ändå att EA kan ha någon form av neuropsykiatrisk diagnos som autism, utöver personlighetsstörning, typ borderline.
På dom bilderna jag har sett på henne så reagerar jag på, det som i min mening, är en en lite udda och "akward" klädstil.
Tycker inte hon ser ut som en "Stureplanstjej" som kan de outtalade klädkoderna.

Har det framkommit i tråden vilken stad hon är uppvuxen i föresten?
Citera
2021-03-21, 22:09
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det folkdomstolen gör är att avkunna dom baserat på tunnare underlag än ordinarie domstol och utan hänsyn till omedelbarhets- och muntlighetsprinclpen.

Jag hoppas du har rätt, eller tycker kanske snarare att du beskriver vad som ska gälla i teorin. I just detta fall anser jag det redan mycket troligt att GL utsatts för en ovanligt hänsynslös och riggad fälla. Jag grundar detta på lösa rykten, blogginlägg, tidigare domar och den bild som sammantaget framkommer av den så kallade Lamberts-kvinnan. Jag tar också visst stöd i min slutsats av det som framkommit i detta fall. I varje del tycker jag expressens SMS, hur de kom till och andra små detaljer stämmer med min aning. Jag tycker det som kan kallas förnuftet starkt pekar mot att Lambertz är oskyldig alltså. En prövning bör såklart ändå ske, men att han häktas med restriktioner säger för mig något. Nämligen att förnuft och omständigheter ibland bör vägas in i den tidiga fas då en rättegång ännu inte genomförts. Vad som annars tycks bli följden är ju att verkligt störda individer kan få män(iskor) häktade, vilket ju är ett ganska rejält övergrepp om man är oskyldig. Så fallet är alltså spännande ur ett rättsligt perspektiv. Kommer tingsrätten att se hur kvinnan i fråga försökt sätta dit andra män på ett isande utstuderat sätt? Eller kommer processen att misslyckas med att döma i enlighet med vad förnuftet kan se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in