Citat:
Har försökt att så gott det går hålla isär det som faktiskt rapporterats i media och det som enbart är rena spekulationer i den här tråden. Självklart uppstår teorier, vissa mer logiska än andra, och jag är inte bättre själv än att jag hemfaller åt hemsnickeriets ädla konst. Jag vänder mig dock mot ett par påståenden i tråden som tagits för att vara sanningar. Det första är att GL i ett sms ska ha kallat MÄ för "min dotter", vilket inte alls är belagt. Någon har läckt denna information till media och orden som citeras har tagits ur sitt sammanhang. Han kan mycket väl ha skrivit: "Du är ung nog för att vara min dotter", eller nåt liknande. Målsägandebiträdet har dessutom sagt i media att det är MÄ själv som sett GL som något av en fadersfigur. Att han skulle sett henne som en dotter är mig veterligen inte belagt någonstans. Det andra påståendet jag vänder mig emot är att det skulle vara någon slags vedertagen sanning att en 30-årig kvinna inte frivilligt skulle vilja ha sex med en 71-årig man av emotionella skäl och att detta i sig självt skulle vara ett argument för att det är en våldtäkt som skett. Det finner jag både verklighetsfrånvänt och fördomsfullt. Ett skarpt intellekt och erfarenhet kan vara extremt attraktivt och dessutom har äldre män en förmåga att kunna uppskatta en kvinna för hennes intelligens på ett sätt många yngre män inte gör. Sexuell attraktion kan mycket väl uppstå ur en sådan relation. Vill påpeka att jag INTE har för avsikt att dra alla över en kam, vare sig män eller kvinnor, och utgår enbart från min egen erfarenhet.
Om ni bara visste så många unga kvinnor som vill ligga med äldre män. jag har många vänner över 65 -70 som har yngre kvinnor även yngre än 30 år .kvinnor hittas lätt på dating sidorna ,det är många tjejer som vill ha en trygg tillvaro och kanske därför söker sig till äldre snälla gentlemän som verkligen uppskattar varje minut tillsammans med dom.