2021-03-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Springares förhörsteknik hade kunnat ge frukt.

Fast hade han skött inledningen av det hela hade förhören bara blivit en bisats.

En del av hyllar PS, i mina ögon en pimpös, rätt oduglig plit lite lik Bäckström som gw hittat på minus, de, stora resultaten. Här missade mycket på grund av PS.
Citera
2021-03-21, 09:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hanna prioriterar alltså att få Lena att må dåligt hellre än att se till att hon själv mår bra?
Ja, det är den slutsatsen man kan dra.
Citera
2021-03-21, 09:42
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så hon tar hellre att via, sitt agerande är dömd för evigt? Sjuk i huvudet visste jag men så sjuk var en nyhet.
Hon gör helt rätt som slutar samarbeta.Vad har det med brottet att göra vilka hon har särat för?
FL var lite för självsäker på sin sak men det slutade inte så bra för deras del.
Citera
2021-03-21, 09:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ok, han har förnyat KA licensen, men han har ett ogiltigt cert (falskt?) Skyddsrumssakkunnig utlagt på sin hemsida.

Han finns inte med på de senaste lista hos MSB (från 8 mars).

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/krisberedskap--civilt-forsvar/befolkningsskydd/skyddsrum/kontakta-skyddsrumssakkunnig-eller-leverantor/
Han förnekar sig inte.
Går det att lita på något som kommer från honom?
Intyg som är lika falskt som allt han berättar om mordet.

Det går inte att se tydligt på de sidor som är utlagda på nätet men det är mycket enkelt att redigera till exempel datumen i Photoshop.
Citera
2021-03-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Springare är dock ingen jag skulle lita på om jag får vara ärlig.

PS var bra i förhören med SD när han hade hand om det. Sen vad man tycker om honom är en annan sak.
Att han skulle ljuga i en bok ang att en kvinnlig polis grät har jag lite svårt att tro. För många som skulle känna till det i polishuset.
PS blev obekväm i huset när han tog sig friheten att avslöja hur många ärenden som låg på hans bord som hade med icke svenskar att göra.
Citera
2021-03-21, 09:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jo, fast det var väl just det som var problemet, slutade SD att träffa LW skulle hon avslöja allt för HD.

Enligt SD så tvingade hon honom att fortsätta att vara otrogen mot hans vilja? Patetiskt....

Funderar på om LW övergett sin UW-familj för att få bli familj med SD ?
Allt enligt kristna direktiv ,typ att inte vara otrogen utan lämna vid sådant tankesätt .
Då insåg hon att SD körde på med sin familj och vägrade lämna ,därav separationsångest som blev övermäktig för LW ?
Hon blev bitter och stod inte ut och klagomål kom ifrån henne angående alltihop.

Hon hade typ köpt "grisen i säcken" ...besvikelsen blev stor ...

Så tror jag ....

Sen att hot inte leder till att du blir mera omtyckt det vet vi ju alla ,så det var nog ingen större chans att få det att bli bra - någonting ....

Det som är så trist är att SD lovade "guld och gröna skogar " och nu efteråt har han ju berättat i förhör att "ett tag" ville han ha LW "på riktigt" men sen så var det aldrig tal om att det var någon sanningen i det som sades omkring Killimanjaro etc.En Utopi enligt SD ..
LW som person var naiv nog att tro helt och fullt på det han sa och reagerade givetvis då inget utav det som sagts blev genomfört ....

SD var för smart för LW .
LW var för kär....
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 09:57.
Citera
2021-03-21, 09:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag förstår det, var ambulansen först på plats:

A145/11

"Åtgärder som första polis på plats

Jag tjänstgjorde vid aktuellt tillfälle som yttre befäl och befann mig i närområdet då jag som
fösta polis beordrades till platsen. Informationen som gick ut över polisradion var att någon
allmänhet anträffat en livlös kropp på platsen.
Då jag endast några få minuter senare anlände till platsen fanns redan ambulans på platsen.[...]
"

HR s.197,202

Larmet kom 14:33
Polis
Biträda ambulans
Livlös kropp

14:37 Tyst framkörning
14:38 Påbörjat uppdrag
14:41 29-3900 HAR HITTAT EN KROPP, KAN VARA SAKNADE LENA,
LIGGER RÄTT I TID
14:42
REJÄL AVSPÄRRNING

Det hade varit aktivitet i området den dagen redan innan. Polisen var redan där, avspärrningar var också redan gjorda, dock i annan del av området. Man pratade om fynd.
Media var där.

"På lördagsförmiddagen hittade polisen ett föremål i området efter tips från allmänheten – och har spärrat av platsen."
//
"Och på lördagsförmiddagen, vid 11:30-tiden, var polisen återigen på plats i närområdet kring Lena Wesströms radhus i Hjärsta, Örebro.

Detta efter att en person från allmänheten ringt in om att hen anträffat ett föremål i skogen.

– Vi har anträffat ett föremål i skogen som vi är intresserade av. Vi tror eventuellt att det har med försvinnandet att göra, säger Johan Wallenius, vakthavande befäl.

Vad får er att tro det?

– Fyndets dignitet.[...]
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/foremal-hittat-i-sokandet-efter-lena-wesstrom-45/

Med tanke på polisens närvaro i området efter försvinnandet, andra avspärrningar, så kunde knappast polisavspärrningar göra att man med bestämdhet kunde säga att det var Lena man hittat.

Däremot borde en ambulans signalera att något ovanligt hänt. Särskilt om man var i närheten planket på Byalagssidan och såg polisen anlända och spärra av.

Det borde man då minnas, att ja, ambulansen var där och polisen spärrade av.

Det sista fetade:
Exakt! Om ”man” (= HD, SD...) direkt förstod att ”avspärrningar i området” betydde att ”LW hittats” så borde i rimlighetens namn även de första avspärrningarna ha betytt samma sak.
Men det har vi inte hört så mycket om.

Edit: bytt "man" till "vi".
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-21 kl. 10:33.
Citera
2021-03-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då får han byta personnummer också. ALLT är sökbart idag. Och han kan inte gömma sig för alltid som svensk medborgare utan skäl till skyddad adress.
Exakt, men han är dömd av folket. Och there us nowhere to hide.
Citera
2021-03-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Hon gör helt rätt som slutar samarbeta.Vad har det med brottet att göra vilka hon har särat för?
FL var lite för självsäker på sin sak men det slutade inte så bra för deras del.

Klart hennes sexliv/känsloliv är av vikt i en mord undersökning. Du måste seriöst trolla nu.

Det enda hon gjort nu är att hon för evigt är misstänkt. Tur du inte är rådgivare till misstänkta.
Citera
2021-03-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
PS var bra i förhören med SD när han hade hand om det. Sen vad man tycker om honom är en annan sak.
Att han skulle ljuga i en bok ang att en kvinnlig polis grät har jag lite svårt att tro. För många som skulle känna till det i polishuset.
PS blev obekväm i huset när han tog sig friheten att avslöja hur många ärenden som låg på hans bord som hade med icke svenskar att göra.

Han misslyckades initialt i utredningen, hans smeknamn bland poliser i Sverige är tommie lindström nummer två. Inte sagt med kärlek.

Hans förhör må blända er, men hade han skött sitt arbete i början hade läget varit helt annorlunda och förhören mycket lättare.

Att han blev obekväm och hans sk avslöjande är orelavant i just det här fallet.
Citera
2021-03-21, 10:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Jag kommer alltid att tycka om henne den tid hon levde..." !?

Du skriver märkliga inlägg om en som du säger är en vän, själv miste jag en nära vän för snart 4 år sedan, jag saknar och tycker om henne väldigt mycket fortfarande!

"Därför sörjer jag att hon blev dödad"... också märkligt, själv skulle jag skriva att jag sörjer för att hon är död.

Du ifrågasätter vad du ska tänka om LW när trådskrivare kommer med en falska påståenden, det gör inte en riktig vän!

Tillägg:

Läste ett inlägg nu också där du skriver "Ni som kände henne"... varför skriver du inte "Vi som kände henne"?

Vissa "vänner" ska man akta sig för, tom efter döden inträffat!

jo håller med dej i det du skriver .
Jag får väl kalla mej bekant istället ,för jag visste ju inget om LW: s privatliv .Men den LW som jag lärde känna var för mig en rar kvinna .
Du har rätt i att en riktig vän vet det mesta om en människa ,så jag ber om ursäkt .

Men saknar henne gör jag .

Kommer alltid vara ledsen över att NÅGON kände sig tvungen att döda henne !!?
Det är där jag tycker allt är helt fel.
Hon hade ju många människor som behövde hennes kärlek och närvaro i livet och då är det så fel att EN person tar tillfället i akt att förgöra henne

Sådan rättighet finns ju inte .
Vet mördaren om det ,eller ? Ibland undrar man ??
Suck ....
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 10:06.
Citera
2021-03-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han förnekar sig inte.
Går det att lita på något som kommer från honom?
Intyg som är lika falskt som allt han berättar om mordet.

Det går inte att se tydligt på de sidor som är utlagda på nätet men det är mycket enkelt att redigera till exempel datumen i Photoshop.

Ett av intygen är korrekt, det fanns på myndighetens hemsida att det är förnyat. Men de andra har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in