2021-03-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det avlägsnare än någonsin skulle jag säga.Man vet fortfarande inte vad som hände i planket och av vem/vilka.

Ni har fått följa en MGM's chatthistorik men inte någon annans och vad som är sant eller överdrivet i deras chattande vet bara SD.

Hände det något "i" planket"?

SD:s chatthistorik är väldigt otrevligt... med hot mot LW/barn/lögner mm. Det går väl inte att tvivla på... eller vad tycker du om det? SD försökte tom att be om ursäkt!
Citera
2021-03-21, 09:17
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jo, fast det var väl just det som var problemet, slutade SD att träffa LW skulle hon avslöja allt för HD.

Enligt SD så tvingade hon honom att fortsätta att vara otrogen mot hans vilja? Patetiskt....
Hur var det då?
Citera
2021-03-21, 09:21
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hände det något "i" planket"?

SD:s chatthistorik är väldigt otrevligt... med hot mot LW/barn/lögner mm. Det går väl inte att tvivla på... eller vad tycker du om det? SD försökte tom att be om ursäkt!
Jag har inte läst mer än korta avsnitt som tapetserats i tråden men vad han/dom skrev till varandra
tillför inget till brottet.

Förlåt, "bakom" planket.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-03-21 kl. 09:24.
Citera
2021-03-21, 09:26
Medlem
Citat:
Inlägg från 2020-03-14 kl 20.53

"Peter Springare skrev också om det här beteendet i sin bok i somras, och berättade om hur en av de kvinnliga poliserna hade skällt ut en annan kvinnlig polis som grät när hon skulle förhöra HD".

Jag har inte läst Springares bok men om ovanstående stämmer kan jag inte låta bli att fundera på vilken kvinnlig polis det var som grät när hon skulle förhöra HD. Någon kompis till HD som inte hade gett sig till känna som vän till de inblandade?
I Springares bok berörs många viktiga delar.
Citera
2021-03-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kl 15:04 igår skrev jag i ett inlägg bl a följande:

"Jag har nyligen fått veta att t ex HD saknar alibi"

Till dig kära Mumsbulle kan jag, med fingrarna på Bibeln, svara att det är 100%-igt säkert!
Dvs det är 100%-igt säkert att jag nyligen fått veta att HD saknar alibi.
Jag ställde för ca 10 dgr sen frågan om HD har alibi för mordtillfället och en hjälpsam tråddeltagare (Litenensam?) svarade mig koncist och kortfattat: "Hon har alibi".
Jag har för vana att inte misstro folk.

Sitter med mobilen och tänker inte leta upp detta Q/A-tillfälle som alltså ligger mer än vecka tillbaka i tiden.
Hej
Jag har väl inte påstått att HD har alibi?
Citera
2021-03-21, 09:33
Medlem
Citat:
Inlägg från 2020-03-14 kl 20.53

"Peter Springare skrev också om det här beteendet i sin bok i somras, och berättade om hur en av de kvinnliga poliserna hade skällt ut en annan kvinnlig polis som grät när hon skulle förhöra HD".

Jag har inte läst Springares bok men om ovanstående stämmer kan jag inte låta bli att fundera på vilken kvinnlig polis det var som grät när hon skulle förhöra HD. Någon kompis till HD som inte hade gett sig till känna som vän till de inblandade?

Springare är dock ingen jag skulle lita på om jag får vara ärlig.
Citera
2021-03-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Härlig härskarteknik att påpeka stavning, sånt piggar alltid upp, då vet jag att jag vunnit en debatt emot någon när den påpekar det.

Jag har ju redan rätt, han är skyldig hos 99, 9 procent av befolkningen. Vem vet kanske lite lynchning på torget i Örebro? (skämt)

Även efter HR kan en mördare fällas, men jag är om han blir friad lite tillfredsställd av att mördarparet alltid kommer vara jagad och anses skyldiga, visst är det härligt Carina? Riktigt kul.
Han kommer aldrig bli riktigt fri, hur friad han än blir av HR. Kommer nya uppgifter in som ger bäring ang hans skuld, så kan åklagaren begära resning i HD. Fallet kommer aldrig avslutas förrän SF avlider eller sitter inne.
Citera
2021-03-21, 09:36
Medlem
Citat:
Springare är dock ingen jag skulle lita på om jag får vara ärlig.
Springares förhörsteknik hade kunnat ge frukt.
Citera
2021-03-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"de kvinnliga utredarnas snaskande i HD:s sexuella relationer till andra män än exmaken SD. De här frågorna upptar tydligen en hel del av förhören med HD, och kan alltså tyckas vara något svårmotiverade. Det förvånar mig inte alls att HD vägrade att svara på frågorna"(Draifos)

Precis som jag nämnt,detta är anledningen till att HD slutade sammarbeta med FL och inget annat.
Inget ljug utan hon även sa att hon vägrar svara på frågor om sex men FL var osmidig.

Så hon tar hellre att via, sitt agerande är dömd för evigt? Sjuk i huvudet visste jag men så sjuk var en nyhet.
Citera
2021-03-21, 09:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här berättar JS lite kring HD:s flytt.
Jag tycker att han verkar mycket trovärdig när jag läser igenom förhöret. Här får man en liten annan anledning till varför HD valde att flytta till just den lägenheten. Inte bara för att ha koll på LW, inte bara för att den var nära SD, inte bara för att hon hade råd, inte bara för att den var tillgänglig.

150/555
Gällande Hannas flytt
Jonas var den som föreslog lägenheten, han minns inte om hon själv då sett den. Hanna
pratade om det faktum att Lena bodde i närheten. Hanna uppfattade det som att Lena skulle
tycka det var sämre än vad Hanna själv tyckte
. Lena har uttryckt något, direkt till Hanna eller
via Stefan, om att Hanna inte fick bo där och att hon tyckte det var besvärande att man såg
från Hanna till henne. Hannas skäl att det var en bra bostad, var att barnen skulle ha nära och
att Hanna skulle klara det ekonomiskt.
Hanna prioriterar alltså att få Lena att må dåligt hellre än att se till att hon själv mår bra?
Citera
2021-03-21, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kommer aldrig bli riktigt fri, hur friad han än blir av HR. Kommer nya uppgifter in som ger bäring ang hans skuld, så kan åklagaren begära resning i HD. Fallet kommer aldrig avslutas förrän SF avlider eller sitter inne.

Exakt plus att han kan testa byta namn isv han kommer alltid kunna, spåras och folk kommer veta. Det ger mig lite sinnesro.
Citera
2021-03-21, 09:40
Medlem
Citat:
Exakt plus att han kan testa byta namn isv han kommer alltid kunna, spåras och folk kommer veta. Det ger mig lite sinnesro.
Då får han byta personnummer också. ALLT är sökbart idag. Och han kan inte gömma sig för alltid som svensk medborgare utan skäl till skyddad adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in