2021-03-21, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nonada. Men den länken funkar inte (för mej iaf).

Efter vad jag uppfattat i tråden har den länken inte fungerat sen ganska lång tid tillbaka.
Citera
2021-03-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är väl tur du inte är rådsman kan vi övriga konstatera. Förutfattade oflecibel bedömning är inte bra.

Han kommer inte frias.
Jag är visserligen ingen "rådsman" men har i alla fall kunskap nog för att stava yrkesbeteckningen korrekt.
Med det sagt, nu till

Det fetade:
Det är lite dumt att gå ut i tråden med ett påstående du knappast kan lämna nån källa till.

OffT: Om HR väljer att inte tillmötesgå din önskan, hur tror du din trovärdighet här i tråden kan komma att påverkas?
Citera
2021-03-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du förstår fortfarande inte att vad gäller motiv så är det fullständigt ointressant när det gäller bevisning/indicier vem som utfört ett brott - eller som utfört mord, som i det här fallet.
Jag fokuserade inte på HD:s motiv.
Jag påpekade bara att hon får sägas ha ett motiv för att döda Lena, ett motiv som sannolikt vida överstiger det som en random rånare skulle ha haft där bakom planket.
Citera
2021-03-21, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag fokuserade inte på HD:s motiv.
Jag påpekade bara att hon får sägas ha ett motiv för att döda Lena, ett motiv som sannolikt vida överstiger det som en random rånare skulle ha haft där bakom planket.
Både SD och HD hade egna skäl att döda LW. Skrämmande. Riktigt skrämmande.
Citera
2021-03-21, 09:00
Medlem
Kl 15:04 igår skrev jag i ett inlägg bl a följande:

"Jag har nyligen fått veta att t ex HD saknar alibi"

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det 100% säkert
Till dig kära Mumsbulle kan jag, med fingrarna på Bibeln, svara att det är 100%-igt säkert!
Dvs det är 100%-igt säkert att jag nyligen fått veta att HD saknar alibi.
Jag ställde för ca 10 dgr sen frågan om HD har alibi för mordtillfället och en hjälpsam tråddeltagare (Litenensam?) svarade mig koncist och kortfattat: "Hon har alibi".
Jag har för vana att inte misstro folk.

Sitter med mobilen och tänker inte leta upp detta Q/A-tillfälle som alltså ligger mer än vecka tillbaka i tiden.
Citera
2021-03-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Både SD och HD hade egna skäl att döda LW. Skrämmande. Riktigt skrämmande.

Och nu (efter mordet) verkar de ha slagit sina påsar ihop (ljuger lika dåligt båda två). Dessutom med hjälp av föräldrar/svärföräldrar och JG vid sidan om som också ägnar sig åt radering.
Citera
2021-03-21, 09:03
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
En enda människa kan inte ta in allt. Nu är de många som jobbat med detta fall (till och från under åren). Men det gäller att de får chans/tid att jämföra med varandra och hitta konstigheter.

Förhoppningsvis har de nu kommit fram till alla märkligheter och kan göra det begripligt vid nästa instans. Kanske har denna tråd hjälpt till, det är många som vridit och vänt på FUP under lång tid (lägger man ihop den tiden så är det nog bra mycket mer än vad utredarna har haft möjlighet till).

Det är nära nu, bara hoppas att sanningen till slut kommer fram och att GM blir fälld.
Det avlägsnare än någonsin skulle jag säga.Man vet fortfarande inte vad som hände i planket och av vem/vilka.

Ni har fått följa en MGM's chatthistorik men inte någon annans och vad som är sant eller överdrivet i deras chattande vet bara SD.
Citera
2021-03-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD skulle aldrig ha kunnat locka ut LW mitt i natten, mitt i paketinslagningen.
Även om hon deltog i mordet så utesluter det inte SD.
SD är åtalad för mord, ensam eller i samarbete med någon (fritt ur minnet).
Även om HD är delaktig skulle det inte på något vis fria SD.
I vanliga fall brukar jag inte ägna mig åt "Källa på det, tack!"-utropande men här blir jag nog tvungen att be dig belägga ditt påstående.
Tack.
Citera
2021-03-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och nu (efter mordet) verkar de ha slagit sina påsar ihop (ljuger lika dåligt båda två). Dessutom med hjälp av föräldrar/svärföräldrar och JG vid sidan om som också ägnar sig åt radering.
Låter som halva Örebro Ljuger
Citera
2021-03-21, 09:14
Medlem
"de kvinnliga utredarnas snaskande i HD:s sexuella relationer till andra män än exmaken SD. De här frågorna upptar tydligen en hel del av förhören med HD, och kan alltså tyckas vara något svårmotiverade. Det förvånar mig inte alls att HD vägrade att svara på frågorna"(Draifos)

Precis som jag nämnt,detta är anledningen till att HD slutade sammarbeta med FL och inget annat.
Inget ljug utan hon även sa att hon vägrar svara på frågor om sex men FL var osmidig.
Citera
2021-03-21, 09:14
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Edit : Om en älskarinna hotar med att tala om för frun vad som försiggår ,så är det ju bara att sluta att leka med den kvinnan och ta det lugnt ,eller ????
Det som egentligen är viktigtast är ju att det inte finns något som kan talas om för någon som kan bli kränkt eller ledsen ,där ligger misstaget ,att helt enkelt sopa rent framför sin dörr innan misstag begås .

Helt enkelt "dra sig ur"......det hela ;forever...

(spekulation)

Jo, fast det var väl just det som var problemet, slutade SD att träffa LW skulle hon avslöja allt för HD.

Enligt SD så tvingade hon honom att fortsätta att vara otrogen mot hans vilja? Patetiskt....
Citera
2021-03-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är medveten om att det finns åtal där gärningsperson dömts och offret aldrig hittats antar jag.
Ergo - det finns ingen BP heller med bindande bevisning.
Det kräver givetvis bevisning och starka indicier, men rätt ska vara rätt. Det finns fler varianter vid bedömning.
Tyvärr kan även män göra BBQ av sina fruar och komma undan billigt.

Men hur som;
Hur kan du föregå domslut och anse att han bör frias?
Det var TRs åsikt och är historia. Resten återstår att se.
Vi vet inte vad komplettering har för dignitet och det kan blåsa andra vindar under HovR.

Vad det beträffar att HD finns i tillvaron med starkt motiv och utan alibi gör rakt inte att han ska frias per se.

Hon släppt i brist på bevis ang mord, avskriven.
ÅK kan inte dra på sig storstövlarna och jaga henne i aktuell rättegång, hon är vittne.
Ang mordet på L H*olm försökte "den juridiskt helt osannolika" advokat Rönnbäck peka mördarens bror som alternativ gärningsperson, trots nedlagd misstanke. Aja baja.

Det handlar isf att samla bevisning, ta omtag och man får hoppas att nån/några inte är så korkade att de skyddar henne om det så är direkt eller indirekt (undanhåller info av dignitet) .

Hennes ev inblandning såsom hon beter sig kan vara skyddande av brottsling:

Hennes story ang akrobatiska blodsexet håller lika lite som mannen med två schyssta diskbråck och att initiera storstädning av huset sammanfaller och är suspekt.

Hon trånar efter SD och kärnfamiljen och förefaller faktiskt pressa honom - om det så är brist på tillit (men lika falsk själv) eller hur deras relation ska utvecklas.
Sistnämnda berör USA den 8 maj, som om det är ett datum för deadline för det är resan som är på tapeten då han vill backa ur.

Vänder man på det hela kan man undra med varför hon ställer krav?
Hon har ny partner, tagit ut skilsmässa och flyttat ur huset. Hon gråter floder i förhör att resan inte blev som hon tänkt sig, dvs återförenas och fira att de levt halva livet ihop.
Det låter ju helt wacko.

Samtidigt försöker hon ge sken av att det inte alls är nån hög prio att börja om.

Att fejka vara nån annan på fb och peka ut nån annan som gärningsperson med namn hör knappast till vanligheterna gällande en anhörig.
Hon har även ränt på BP minst två ggr och spekulerat om att nån bor där via en solstol vilket är mer suspekt än ger bonuspoäng.

När LW försvann så påstod hon att hon nog jävlades mot henne så inte USA skulle bli av, det säger mer om henne och den smått paranoida bubbla hon verkar leva i.

Det finns mycket som ligger henne i fatet rent generellt. Hon mörkar, maskar och intrigerar och pratar med kluven tunga. Hon vänder kappan efter vinden när hon pratar med olika personer och hon har tidigare tagit honom i försvar på ett sjukt sätt.
Ang oroheten 2017 lägger hon skulden på LW och blundar för SDs ansvar.

Allvarliga händelser (2006, 2012) trivaliserar hon år 2018 - han var omhändertagande ang hennes lidande, hon står i tacksamhetsskuld.
Om han nu eliminerat hennes hatobjekt LW för att minska hennes lidande, så skulle det inte vara värst förvånande om hon ånyo står i tacksamhetsskuld och tar hans parti.

14 maj hoppas hon LW försvinner för gott, "hoppas hon är död" och den 19 maj vet hon att "dom har hittat Lena död".

Att hon väcker misstro beror på henne själv:
ett suspekt beteende och mycket kretsar runt henne relaterat till motiv, även utifrån SD ur flera aspekter.
Tack för ditt långa och läsvärda inlägg!
Passade bra till morgonkaffet.

Jag går direkt till det fetade.
Det är INTE så att jag anser att SD bör frias!
Jag tror han hör hemma bakom lås och bom, men i enlighet med svensk rättstillämpning SKALL han frias om inte övertygande stöd för en fällande dom kan presenteras.
Så säger lagen.
Så säger även jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in