2021-03-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Tror holmes är tyst på grund av vissa individer som är fria just nu. Trist.

Ja, verkligen trist.

Var rätt otrevliga påtryckningar på denne rakryggade man som vågade att inte stryka Stefan medhårs.

Förstår att många av de normala i Stefan och Hannas närhet drar sig för att skriva här, inte trevligt att få dessa skruvade individer emot sig. Då kan vad som helst hända helt klart.
Citera
2021-03-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Under "Om oss", bilden, gör han reklam för Tyréns.
Här kommer ett gratis tips, SD: redigera texten, det ser inte seriöst ut med dubbelord.

Vilka är dessa "oss" han åsyftar?
Citera
2021-03-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Ja, verkligen trist.

Var rätt otrevliga påtryckningar på denne rakryggade man som vågade att inte stryka Stefan medhårs.

Förstår att många av de normala i Stefan och Hannas närhet drar sig för att skriva här, inte trevligt att få dessa skruvade individer emot sig. Då kan vad som helst hända helt klart.

Önskar också att ShHolmes kom tillbaks. Han hade både insikter och åsikter.
Citera
2021-03-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Under "Om oss", bilden, gör han reklam för Tyréns.
Här kommer ett gratis tips, SD: redigera texten, det ser inte seriöst ut med dubbelord.

Tror detta företaget, enskild näringsidkare, varit vilande. Resultatet under år 2019 var max 50 k enligt Mr koll.

Men helt klart är mördaren friställd, det ska firas i kväll med en god öl.

Är sedan intressant veta vad neddrogade HD tillåts göra i sin roll som sjuksköterska. Skulle helst ha henne tio mil från ett medicinskåp.
Citera
2021-03-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.allabolag.se/740505QQKD/davidsson-stefan

Edit: Är det ens tillåtet att arbeta med konkurrerande verksamhet om man som Stefan var anställd för just byggkontroller? Verkar ju lite märkligt.

Nej, bör vara reglerat i anställningsavtalet. Men var väl någon som skrev att enskilda firman var brett registrerad. Så vi utgår från vilande enskild firma som aktiverades nu under 2021.

Vad kan vi gräva fram om de stölder han begick med dyr utrustning?
Citera
2021-03-20, 15:04
Medlem
Citat:
Det finns inget "solida bevis" i vissa mål. Däremot kan det finnas en indiciekedja som är så stark att det övertygar rättens ledamöter att de har mördaren framför sig och skall dömas därefter. Under förutsättning att det är bortom rimliga tvivel.

Vi får se var vi hamnar här.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du får en bättre debatt om du för dig själv i debatten. Just nu är din sk debatt väldigt kontraproduktiv.

Nu svänger du dig med ett otroligt vagt uttryck, solidt eller solida bevis. Orkar inte ens börja förklara för dig att uttrycka sig så blir så fel. En dom bygger på många pelare, skulle enbart solida bevis vara vägen skulle du skapa en ny rättsordning.
Ja, ja, ja!
Jag glömde skriva in "eller en övertygande indiciekedja" efter "solida bevis".
Fast, handen på hjärtat, nog var ni båda medvetna vad jag syftade på? Skall i framtiden tänka på att den här tråden ligger med en del i forumet för 'Juridik'. Tydligen.

OnT: Indicierna räckte i TR inte till en fällande dom. Det fanns inga bevis på att SD varit på mordplatsen när Lena dödades.
Några bevis på det sista har, vad jag vet, inte tillkommit.
Även om nu indiciemängden ökat sedan TR, lär det väl ändå bli svårt att på ett övertygande vis hävda att inte någon annan än SD varit där på plats?

Jag har nyligen fått veta att t ex HD saknar alibi. Att hävda att hon saknar motiv vore osant i underkant.
Ergo: Därför bör SD komma att frias i HR. Annan gärningsperson kan inte utslutas.
Vilket TR konstaterade. För ett år sedan.
Citera
2021-03-20, 15:08
Medlem
Citat:
https://www.allabolag.se/740505QQKD/davidsson-stefan

Själva företaget "Byggkontroller.com" finns inte registrerad på allabolag.se.

Edit: Är det ens tillåtet att arbeta med konkurrerande verksamhet om man som Stefan var anställd för just byggkontroller? Verkar ju lite märkligt.

På mitt arbete är man skyldig att anmäla bisyssla, får ej konkurrera med mitt arbete eller överstiga viss omfattning. Varierar säkert beroende på arbetsgivare.
Citera
2021-03-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, ja, ja!
Fast, handen på hjärtat, nog var ni båda medvetna vad jag syftade på? Skall i framtiden tänka på att den här tråden ligger med en del i forumet för 'Juridik'. Tydligen.

OnT: Indicierna räckte i TR inte till en fällande dom. Det fanns inga bevis på att SD varit på mordplatsen när Lena dödades.
Även om nu indiciemängden ökat sedan TR, lär det väl ändå bli svårt att på ett övertygande vis hävda att inte någon annan än SD varit där på plats?

Jag har nyligen fått veta att t ex HD saknar alibi. Att hävda att hon saknar motiv vore osant i underkant.
Ergo: Därför bör SD komma att frias i HR. Annan gärningsperson kan inte utslutas.

Är väl tur du inte är rådsman kan vi övriga konstatera. Förutfattade oflecibel bedömning är inte bra.

Han kommer inte frias.
Citera
2021-03-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ja, ja, ja!

Du förstår fortfarande inte att vad gäller motiv så är det fullständigt ointressant när det gäller bevisning/indicier vem som utfört ett brott - eller som utfört mord, som i det här fallet.
Citera
2021-03-20, 16:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du fick mig att tänka på Monty Python och Silly Olympics.

"100 metres for those with no sense of direction".

Eller VM i inkontinens, om det nu var Galenskaparna, de där som aldrig kommer i mål.

Det är en fascinerande genetik.
Alla kan väl göra ett misstag sa SOA överseende.
I sex år.. la ÅK till.

Ja det har du fan i mej rätt i.
Att få fira julafton med denna familj måste vara en upplevelse för livet. Tänk bara när julklapparna ska öppnas och ingen kommer ihåg vad dom köpt, Givaren blir lika överraskad som mottagaren .
Ja SOAs berömda uttalande tar idiotin till nya höjder, Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2021-03-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det har du fan i mej rätt i.
Att få fira julafton med denna familj måste vara en upplevelse för livet. Tänk bara när julklapparna ska öppnas och ingen kommer ihåg vad dom köpt, Givaren blir lika överraskad som mottagaren .
Ja SOAs berömda uttalande tar idiotin till nya höjder, Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Eller köpa julklapp till dig själv och bli genuint överraskad.
Citera
2021-03-20, 16:56
Avslutad
Citat:
Ja, ja, ja!

Är det 100% säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in