2021-03-21, 07:40
Medlem
Placeras på Tidaholm och vill ha lugn och ro...

https://www.expressen.se/gt/krim/mor...s-pa-tidaholm/

Stor risk för våld och hot

I nya handlingar från Kriminalvården framgår nu att Tishko Ahmed kommer att placeras på Tidaholmsanstalten. Som bakgrund anges att risken för rymning bedöms vara hög, likaså risken för att Tishko Ahmed använder sig av hot och våld och att han ”gör sig skyldig till annan grov misskötsamhet eller annan kriminalitet”. Det står också klart att han ska sitta på en anstalt med säkerhets klass 1, den högsta.

”Tishko Ahmed önskar bli placerad i en lugn avdelning. Han vill inte bli placerad i anstalten Kumla”, går att läsa i placeringsbeslutet.

Citerat lite från artikeln.
Citera
2021-03-21, 08:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Placeras på Tidaholm och vill ha lugn och ro...

https://www.expressen.se/gt/krim/mor...s-pa-tidaholm/

Stor risk för våld och hot

I nya handlingar från Kriminalvården framgår nu att Tishko Ahmed kommer att placeras på Tidaholmsanstalten. Som bakgrund anges att risken för rymning bedöms vara hög, likaså risken för att Tishko Ahmed använder sig av hot och våld och att han ”gör sig skyldig till annan grov misskötsamhet eller annan kriminalitet”. Det står också klart att han ska sitta på en anstalt med säkerhets klass 1, den högsta.

”Tishko Ahmed önskar bli placerad i en lugn avdelning. Han vill inte bli placerad i anstalten Kumla”, går att läsa i placeringsbeslutet.

Citerat lite från artikeln.

Jag tycker de kan placera honom på Kumla. Gärna på samma avdelning som några MC-knuttar. De kommer säkert uppskatta en liten fjant som är en knähand hög och väger 65 kg som springer runt och styckmördar småtjejer. Han kommer nog få jättehög status bland de kriminella - eller inte....
Citera
2021-03-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker de kan placera honom på Kumla. Gärna på samma avdelning som några MC-knuttar. De kommer säkert uppskatta en liten fjant som är en knähand hög och väger 65 kg som springer runt och styckmördar småtjejer. Han kommer nog få jättehög status bland de kriminella - eller inte....
Tidaholm är inget trevligt ställe har jag försått. Tror det är ett bra beslut att sätta den lille räkan där. Han kommer plockas ner på jorden när han börjar yra om sin egen förträfflighet.
Citera
2021-03-21, 08:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tidaholm är inget trevligt ställe har jag försått. Tror det är ett bra beslut att sätta den lille räkan där. Han kommer plockas ner på jorden när han börjar yra om sin egen förträfflighet.
Ja, narcissist är väl räkan också? Imponerande att en sådan liten skit kan besitta så många negativa egenskaper på samma gång.
Citera
2021-03-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ja, narcissist är väl räkan också? Imponerande att en sådan liten skit kan besitta så många negativa egenskaper på samma gång.
Han får liera sig med Mohammad Rajabi och Anders Eklund. Finfina polare där.
Citera
2021-03-21, 09:30
Medlem
Citat:
Låter bra. Eklund spräcker skitan på honom, samtidigt som Rajabi fyller truten på honom med sin kuk.
Det sker ytterst sällan, om ens nån gång, våldtäkter i svenska fängelser. Men misshandel och hot är är inte ovanligt. Och DET tror jag Tishko kommer få uppleva. Han satt en månad avskild från andra fångar på Salbergaanstaltens häkte just för sin egen säkerhet. Han är alldeles för kaxig för sitt eget bästa.
Citera
2021-03-21, 10:25
Medlem
Inga direkta skillnader på våra säkerhetsklassade 1 anstalter?
Citera
2021-03-21, 10:48
Medlem
Citat:

Han har suttit på Kumla och har nu flyttats därifrån..
Citera
2021-03-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.

Jo, lite. Kumla, Hall och Saltvik har särskilda högsäkerhetsavdelningar (s k "Fenix-avdelningar").
Annars är det inga större skillnader.
Citera
2021-03-21, 11:21
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Nej, det är det inte. Bortsett från att Hall, Kumla och Saltvik har Fenixavdelningar, dvs ett fängelse inuti fängelset. Mark Saliba sitter på Fenix, gå in på youtube och se hur han traschar sin avdelning innan insatsstyrkan tar honom.
Citera
2021-03-21, 12:48
Medlem
SweKingCalles avatar
Var han än sitter hoppas jag han får mycket stryk
Citera
2021-03-21, 13:12
Medlem
EjSvensks avatar
Idioten vill dejta personal på kåken , man får hoppas han får en riktig "dejt" med rätt person. En sista dejt för livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in