2020-12-16, 09:48
Medlem
Har varit i kontakt med anhöriga, och tröjorna kunde inte knytas till w.
Då är frågan, vart tog vattenpipan vägen som jag överlämnade till humle o dumle?

Någon som vill göra ett sök inom kort ?
Citera
2020-12-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Har varit i kontakt med anhöriga, och tröjorna kunde inte knytas till w.
Då är frågan, vart tog vattenpipan vägen som jag överlämnade till humle o dumle?

Någon som vill göra ett sök inom kort ?
Vad förväntar du ska hända om du hittar något? Helt ok att söka, dock verkar det som om några här tror att det skall hända något avgörande då. Men vad har jag inte klurat ut.
Citera
2020-12-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad förväntar du ska hända om du hittar något? Helt ok att söka, dock verkar det som om några här tror att det skall hända något avgörande då. Men vad har jag inte klurat ut.

Varför man fortsätter att söker är ju för att vi vill få ett slut på detta samt att kunna säkra ännu mer bevisning! Ju mer grejer ju hårdare straff! Vem vet, med nya fynd, så kanske man kan knyta Ts släktingar till fallet med! Och isåfall har vi fått in medhjälpare i finkan!
Citera
2020-12-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andie
Jag var där samma dag som dykningen gjordes (1 nov?). Något säger mig att Kawasaki var lite mer i en skogsdunge och gjorde sina fynd. Och om hen grävde upp något så tänker jag att hen inte fyllde igen hålet igen efter sig? Platsen jag hittade hade inga direkt hål utan utmärkte sig genom att det var mycket gräs runt om men inte just där, vilket kändes lite märkligt.
Har dock tänkt på det mycket i efterhand. Något säger mig att det grävts där på senare tid. Om det hade varit nygrävt 1 år tillbaka borde ju det växt igen mer på den tiden.

Jag var där 2a augusti när fynden gjordes.
Citera
2020-12-16, 10:30
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Oj oj oj! Det kan alltså vara den! Mordvapnet eventuellt. Fast om Kawasaki lämnat in den till polisen borde den vara undersökt?
Ej inlämnad. Polisen var inte intresserade av tipset.
Citera
2020-12-16, 10:40
Medlem
Citat:
Varför man fortsätter att söker är ju för att vi vill få ett slut på detta samt att kunna säkra ännu mer bevisning! Ju mer grejer ju hårdare straff! Vem vet, med nya fynd, så kanske man kan knyta Ts släktingar till fallet med! Och isåfall har vi fått in medhjälpare i finkan!
Han kommer inte få hårdare straff. Han är befunnen skyldig och fått sin straffpåföljd, inkl ett överklagande som HD inte kommer ta upp. Nån resning går inte att ansöka om. Några medhjälpare kommer heller inte kunna bindas till brottet om det inte skett ännu. Inte ens med erkännande. Det ska styrkas också.
Citera
2020-12-16, 11:23
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har tittat lite närmare på den s.k. Grävbilden
https://ibb.co/hHbqXr2

Jag tror nog att det inte är grävt.
Marken/leran ser väldigt blöt ut.
Dessutom mitt i det s.k. hålet finns det flera grästuvor.
De ser ny växta ut, friska strån och inga vissna strån.

Längst ner till vänster ser det som något har runnit in i bilden.
Någon vätska av nåt slag, kanske vatten eller nån olja kanske.

Så.. Jag tror inte att det är grävt.
Citera
2020-12-16, 12:18
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har tittat lite närmare på den s.k. Grävbilden
https://ibb.co/hHbqXr2

Jag tror nog att det inte är grävt.
Marken/leran ser väldigt blöt ut.
Dessutom mitt i det s.k. hålet finns det flera grästuvor.
De ser ny växta ut, friska strån och inga vissna strån.

Längst ner till vänster ser det som något har runnit in i bilden.
Någon vätska av nåt slag, kanske vatten eller nån olja kanske.

Så.. Jag tror inte att det är grävt.

Om det är samma plats där kawasaki har hittat en vattenpipa under marken så har det ju bevisligen grävts på ett eller annat sätt, oavsett vad du tror.
Citera
2020-12-16, 12:30
Moderator
OYs avatar
Citat:

Påföljden är utdömd och går inte att överklaga, hovrätten sa nej.

Menar du att åklagaren skulle begära resning för att få till ett strängare straff om ett mordvapen hittas?

Det tror jag inte på.

T har tagit livet av W och dömts för det, han kan inte bli mer skyldig än så oavsett vilket mordvapen som eventuellt hittas.

Jag kan i stort se endast en anledning till att fortsätta leta efter föremål och kroppsdelar, och det är att W anhöriga ska kunna känna att hela W är återfunnen och eventuellt få ett svar på vad T kan ha använt för föremål när han tog livet av W.

Eventuellt skulle fynd kunna binda någon person till brott mot griftefriden och skyddande av brottsling, tror dock att det är mycket osannolikt.
Citera
2020-12-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Påföljden är utdömd och går inte att överklaga, hovrätten sa nej.

/../t.

Nej, HD sa nej.
Citera
2020-12-16, 15:23
Medlem
Spinnacers avatar
11 år för styckmord???? På riktigt??
Citera
2020-12-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
11 år för styckmord???? På riktigt??
Ja, i praktiken blir det så eftersom han släpps efter 2/3 av straffet samt avdrag av det år han suttit i häktet. Om han begår nytt brott under den där sista tredjedelen (då han är i frihet) så får han sitta av resterande straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in