2021-03-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vet inte vad du pratar om för "förening", det jag försöker redogöra för är inga rykten och inget misstag i min forskning så här långt. Ja det finns i offentliga handlingar, var skulle jag annars få uppgifterna ifrån. Jag förstår att det här är komplicerat och svårt för dig och en del andra att sätta er in i. Tänker inte försöka förklara för dig nu iaf.
Att det är rätt Tishko kan det inte finnas något tvivel om. Om det har med narkotika att göra är förstås ett stort frågetecken. Det man skulle vilja veta är vad firman sysslar med. Det verkar finnas hur många alternativ som helst.
Men det borde väl gå att ta reda på. Eller kan det vara hemligt? Vart vänder man sig för att få veta det? Det borde väl finnas uppgifter om det, även om det är en täckmantel? Vet bolagsverket undrar okunnig? Jag föreslog biluthyrning eller kanske bilreparationer, som pappan kan ha haft. Kan förstås också vara någon annan släkting som har någon firma. Jag tycker att det här är värt att forska i. Kan ju vara något helt oskyldigt. Jag undrar lite hur det här blev upptäckt. Upptäckte någon det genom att googla på hans namn?
Citera
2021-03-17, 04:26
Medlem
Citat:
Ja det ser jätteskumt ut. I februari 2021 byttes en annan kille ut mot T som styrelseledamot i företaget som sysslar med bemanning och personalrekrytering. Får han ens vara aktiv i en bolagsstyrelse när han sitter inne?
Kan inte låta bli att associera till nedanstående nyhet i febr -21:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/chefer-pa-bemanningsforetag-haktade-i-dopingharva

https://www.allabolag.se/5591426654/emperians-services-ab

visst verkar det konstigt? Trodde att ett fängelsestraff skulle förhindra deltagande i samhället, men tydligen är det helt okej att fortsätta med företagsverksamhet, visst var det Kapten Klänning, som tjänade miljoner medans han satt inne..
Citera
2021-03-17, 12:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Vet inte vad du pratar om för "förening", det jag försöker redogöra för är inga rykten och inget misstag i min forskning så här långt. Ja det finns i offentliga handlingar, var skulle jag annars få uppgifterna ifrån. Jag förstår att det här är komplicerat och svårt för dig och en del andra att sätta er in i. Tänker inte försöka förklara för dig nu iaf.

Det är inte så svårt för mig att förstå då jag har arbetat inom Hyresgästföreningen i många år tidigare. Jag menar inte heller att din forskning skulle vara felaktig utan gav bara mina tankar om det hela!
Citera
2021-03-17, 14:28
Medlem
Han sitter som styrelsesuppleant i ett aktiebolag. Suppleanten ska ersätta ledamoten om denne har förhinder av något slag och fungerar det om man sitter bakom lås och bom?? Tror inte det...
Det verkar inte som någon redovisning är lämnad för 2019 och då kommer bolaget likvideras.......
Citera
2021-03-17, 17:51
Medlem
https://www.dnb.com/business-directory/company-profiles.emperians_services_ab.a1c5d20351c2348f33b 2d8999e720c73.html

Hittade denna.
Citera
2021-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
https://www.dnb.com/business-directory/company-profiles.emperians_services_ab.a1c5d20351c2348f33b 2d8999e720c73.html

Hittade denna.
Säger iallafall inte mig nånting om vad firman har haft för verksamhet. Vi får gå vidare och undersöka saken. Någon kanske vet hur.
Citera
2021-03-18, 08:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Säger iallafall inte mig nånting om vad firman har haft för verksamhet. Vi får gå vidare och undersöka saken. Någon kanske vet hur.

Sedan ska man vara varse om att T står som biträdande dvs inte ordinarie styrelserepresentant vilket räknas som suppleant när ordinarie inte kan närvara vid möten. Antingen så beslutar styrelsen att T vid Årsmötet utgår alltså byts ut eller så tillåts T vara kvar. I många organisationer/föreningar/företag så har man skrivit dit någon på pappret för att de måste ha biträdande/suppleanter enligt reglerna - men de har ingen fysisk funktion. Alltså en ren pappersprodukt och inget annat i realiteten och det är inte olagligt.

Personligen tror jag inte att T erhåller några pengar för detta utan ställt upp som biträdande av rent pappersmässiga skäl för någons firma. Arbetar inte T's pappa på ngn bilfirma? Kan ju vara den som behövde ngn extra på papperet helt enkelt för att få driva firman.
Citera
2021-03-18, 13:07
Medlem
T är registrerad som styrelsesuppleant i ett svenskt registrerat aktiebolag.

Det finns inget som heter vare sig biträdande eller ordinarie bolagsrepresentant som registreras hos Bolagsverket.

Vilka möten? De flesta av våra AB är fåmansföretag bestående av 1 ledamot och 1 suppleant och man brukar inte ha möten med sig själv. Man driver ett företag.

I ett AB måste man ha minst 1 styrelseledamot och 1 suppleant. Är man 3 ledamöter behövs ingen suppleant.

En suppleant går in som ersättare för ledamoten om det skulle behövas.

Just detta bolaget bedriver personaluthyrning, cateringverksamhet och övrig fritids- och nöjesverksamhet.
Senast redigerad av Urre01 2021-03-18 kl. 13:59.
Citera
2021-03-18, 17:14
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Att det är rätt Tishko kan det inte finnas något tvivel om. Om det har med narkotika att göra är förstås ett stort frågetecken. Det man skulle vilja veta är vad firman sysslar med. Det verkar finnas hur många alternativ som helst.
Men det borde väl gå att ta reda på. Eller kan det vara hemligt? Vart vänder man sig för att få veta det? Det borde väl finnas uppgifter om det, även om det är en täckmantel? Vet bolagsverket undrar okunnig? Jag föreslog biluthyrning eller kanske bilreparationer, som pappan kan ha haft. Kan förstås också vara någon annan släkting som har någon firma. Jag tycker att det här är värt att forska i. Kan ju vara något helt oskyldigt. Jag undrar lite hur det här blev upptäckt. Upptäckte någon det genom att googla på hans namn?
Alla aktiebolag har en beskrivning om vilket område de verkar, här var det personaluthyrning mm. Inget med bilar. Mina uppgifter är överlämnade till utredningsavd.
Grejen med ett bolag är inte alltid att tjäna pengar. Det kan också handla om att skjuta över skulder på andra. Alla i en styrelse är, under vissa omständigheter, ansvariga för ekonomin.
Citera
2021-03-18, 17:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Han sitter som styrelsesuppleant i ett aktiebolag. Suppleanten ska ersätta ledamoten om denne har förhinder av något slag och fungerar det om man sitter bakom lås och bom?? Tror inte det...
Det verkar inte som någon redovisning är lämnad för 2019 och då kommer bolaget likvideras.......
Om du kollar på rätt företag så finns det årsredovisningar. Jag har dem. Och T tillsattes i februari i år, efter en annan som avgick. Nu i den gågna veckan finns tre nya händelser på bolagsverket för företaget, det är bland annat byte i styrelsen igen.
Citera
2021-03-18, 17:34
Medlem
Citat:
Om du kollar på rätt företag så finns det årsredovisningar. Jag har dem. Och T tillsattes i februari i år, efter en annan som avgick. Nu i den gågna veckan finns tre nya händelser på bolagsverket för företaget, det är bland annat byte i styrelsen igen.

Jag kollade bara på alla bolag. Där står att räkenskapshandlingar kommit in 15 mars.
ÅR för 2019 skulle varit inne senast 200731, dvs senast 7 månader efter räkenskapsårets utgång.
Citera
2021-03-18, 17:45
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Jag kollade bara på alla bolag. Där står att räkenskapshandlingar kommit in 15 mars.
ÅR för 2019 skulle varit inne senast 200731, dvs senast 7 månader efter räkenskapsårets utgång.
Bolagsfakta
Allabolag
Proff
Skatteverket
Bolagsverket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in