2020-11-06, 11:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Om man hittar kroppen och kan fastställa dödsorsaken, så skulle i praktiken HD kunna ta till sig ärendet, om åklagare eller målsägande ansöker om det..

Jag tror inte HD tar upp fallet igen T är dömd för mord och även om kroppen skulle hittas idag så ska vi vara klar över att kroppen har legat ute i ett år så några bevis på torson tror jag inte finns kvar, Är nog bara skelettdelar kvar.
Citera
2020-11-07, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ja, det beror helt på vad ett sådant fynd ger för information, om det innebär nya bevis. I princip kan allt hända. Wilmas kvarlevor skulle kunna peka ut medhjälpare, bära bevis för planerat eller på annat sätt grövre våld än T dömts för. Det skulle också kunna bära bevis på en annan mördare. Under sådana förhållanden blir det nya utredningar, nya rättegångar osv. Men förmodligen ger ett fynd bara upplysningar om var kroppen placerats, kanske också när. Och det ger både familjen och alla andra ro.
Bevis på en annan mördare skriver du. Tror du att man skulle kunna hitta dna från en annan mördare fortfarande? Jag ifrågasätter inte det, jag bara undrar? Vad säger vetenskapen?
Citera
2020-11-07, 17:44
Medlem
K.Blomkvists avatar
Hejsan, detta är förmodligen ganska Off Topic.
Så "spare me", Admin.

Jag och några vänner satt och spekulerade ikväll. (Inte helt nyktra kan jag tillägga).

Vad händer med T: när han kommer ut från stillot.

Han är då ungefär 40 bast.
Hur ska han kunna försörja sig?
Uddevalla funkar nog inte så bra.

Möjligtvis får han jobb hos svenska kyrkan, eller som avrättare, fast det finns nog inte längre.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_M%C3%A5nsdotter

Med tanke på att han som halshögg henne missade duktigt. Hen fick hugga tre gånger.

Så... T: får väl jobba som gravgrävare eller klippa gräs eller sopa upp löv på någon kyrkogård.
Den stackaren...

Eller ska Vi, The People, betala för hans försörjning, ja, förutom kostnaderna när han satt inne.

Vad tror ni?
Citera
2020-11-07, 17:57
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Hejsan, detta är förmodligen ganska Off Topic.
Så "spare me", Admin.

Jag och några vänner satt och spekulerade ikväll. (Inte helt nyktra kan jag tillägga).

Vad händer med T: när han kommer ut från stillot.

Han är då ungefär 40 bast.
Hur ska han kunna försörja sig?
Uddevalla funkar nog inte så bra.

Möjligtvis får han jobb hos svenska kyrkan, eller som avrättare, fast det finns nog inte längre.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_M%C3%A5nsdotter

Med tanke på att han som halshögg henne missade duktigt. Hen fick hugga tre gånger.

Så... T: får väl jobba som gravgrävare eller klippa gräs eller sopa upp löv på någon kyrkogård.
Den stackaren...

Eller ska Vi, The People, betala för hans försörjning, ja, förutom kostnaderna när han satt inne.

Vad tror ni?

Vem bryr sig? Så sjukt orelevant. Hoppas han ens inte kommer ut och att någon krossar det lilla jävla aset..
Citera
2020-11-07, 17:58
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag tror att ni alla har sett detta.

Inslag om Wilma-fallet stoppades i ”Efterlyst”
https://www.expressen.se/gt/krim/inslag-om-wilma-fallet-stoppades-i-efterlyst/

Här är en äldre artikel:

Tishko Ahmeds dubbelspel efter mordet på Wilma, 17
https://www.expressen.se/gt/krim/tishko-ahmeds-dubbelspel-efter-mordet-pa-wilma-17/

Jupp inga nyheter direkt.
Citera
2020-11-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jupp inga nyheter direkt.
Det skulle man kunna tro med tanke på artikeldatum och ingress. Men de upprepar en artikel från nov 2019.
Citera
2020-11-08, 12:07
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det skulle man kunna tro med tanke på artikeldatum och ingress. Men de upprepar en artikel från nov 2019.

Fast gällde inte detta just november 2019? Det var ju inget nytt nu 2020 om ett nytt fynd.
Citera
2020-11-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fast gällde inte detta just november 2019? Det var ju inget nytt nu 2020 om ett nytt fynd.
Jag skrev ju det. Men ser att jag lade in fel citat. Ber om ursäkt.
Senast redigerad av Picasso2 2020-11-08 kl. 12:12.
Citera
2020-11-09, 00:28
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajohanna9090
T far shab*z saed sågs till under pågående dyk på lördagen skrivs det ut. Samtidigt skrivs det ut offentligt att inblandade i dyk blivit mordhotade. Koppling?!

Är med i dyk gruppen men var inte med vid aktuellt dy och jag har inte hört något om hot. Snarare så var alla glada att de ställt upp och nytt dyk planeras.
Citera
2020-11-09, 10:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Är med i dyk gruppen men var inte med vid aktuellt dy och jag har inte hört något om hot. Snarare så var alla glada att de ställt upp och nytt dyk planeras.
På ett sätt skönt att höra. Vi som misstänker att det fanns medhjälpare vid bortförskaffandet kanske önsketänker, ett hot skulle kunna peka åt det hållet. Det jag har hört var det ett hot som framställdes till ”arrangören” M G men riktat mot dyket.
Tacksam för den fantastiska insatsen som dykarna gjorde. Alla vill vi ha svar.
Citera
2020-11-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg

Vet du vilka områden som söktes av uppe på land? Jag var uppe under fredagen och lördagen och sökte av delar av Dynamitbacken (där de brända kläderna hittades under ett tidigt skede av utredningen) och även runt skogarna där T blev upphämtad av polis längs med motorvägen.

Jag skulle vilja åka upp igen och leta på andra ställen där polis, sökgrupper och privatpersoner inte sökt.
Citera
2020-11-09, 10:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Bevis på en annan mördare skriver du. Tror du att man skulle kunna hitta dna från en annan mördare fortfarande? Jag ifrågasätter inte det, jag bara undrar? Vad säger vetenskapen?
”Annan mördare”, som jag skrev, är helt hypotetiskt. Jag tror inte det finns e annan. Men lagen är ju inte bara skriven för det här enskilda fallet. Får man bevis för att fel person blivit dömd så måste man förstås göra om.
DNA kan finnas kvar jättelänge men DNA från mördare kräver antagligen att det sitter på t ex kläder, smycken el liknande, eftersom organiskt material bryts ned mycket på ett år. Nedbrytningen är ifs också olika i olika miljö, en frysbox är ju bevarande.
Men så kan det tydligen finnas en liten handgjord träskylt med mördarens namn på, ibland !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in