2021-05-15, 20:23
Medlem
https://anonfiles.com/baGdt2w3u4/20210515_184753_jpg
Dessa finingar ska ut i det fria nästa helg, imorgon ska det bäras så ryggen brister!
Citera
2021-05-16, 04:14
Medlem
Någon med tips vart man kan hitta lite större mängder billiga frön till sommaren(100st+).
Har odlat mycket thypoon tidigare ifrån tanska.

Om någon vet hur man kan komma i kontakt med original tanska för att växla brev. Hade varit väldigt tacksamt för hjälp!
Citera
2021-05-16, 10:30
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyboyo
Någon med tips vart man kan hitta lite större mängder billiga frön till sommaren(100st+).
Har odlat mycket thypoon tidigare ifrån tanska.

Om någon vet hur man kan komma i kontakt med original tanska för att växla brev. Hade varit väldigt tacksamt för hjälp!

Billigaste just nu som jag har köpt är via denna sida

https://www.facebook.com/Shiva-forrest-108601264084344
Citera
2021-05-16, 11:06
Medlem
ia015s avatar
Okej nu är jag här i PH-världen och snurrar. Så jag undrar hur ni generellt gör med PH-värden hos era plantor?

Jag hade en superbra start förra året.. plantorna stormtrivdes i min setup med kogödsel/P-jord tills blomningen.. då började dom visa lite olika symtom på näringsbrist osv.

Min misstanke är väl ändå att jag har högt PH i mitt vatten(runt 7, kanske över) och det sabbade näringsupptagningen för mina plantor.

I år så har jag riggat upp för att ansamla regnvatten och vattna med det så gott det går.

Jag har även en digital pH mätare för vatten som jag ska kalibrera i dagarna, och funderar på att skaffa mig pH- medel för att justera värdet nedåt. Kan någon ge mig en bra rekommendation på pH-sänkare?

Skulle denna funka även under veggfasen t.ex?

https://www.professionalgrow.se/sv/canna-ph-bloom-10-1l

Finns även en organisk med citronsyra... någon som provat det? Tacksam för hjälp och tips. Aldrig grejat med pH-värden innan men det känns som ett måste i mitt fall.
Citera
2021-05-16, 21:01
Medlem
Hur går det för er som dragit igång i år?

Själv har jag haft succé med alla mina 40, just nu 26dagar gamla från frö
Idag har dem fått vara inomhus då det regnade för hårt, men ska ut med dem ikväll!
Citera
2021-05-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boutielle

Idag har dem fått vara inomhus då det regnade för hårt, men ska ut med dem ikväll!

Vad tror du om att använda en avklippt PET flaska över varje planta? Kommer det att göra så att dem växer snabbare? Det är ju inte så varmt ännu, bara 16 Maj.

Lite sent om dina är 26 dagar gamla men vad tror du om de bara är 2 veckor gamla som mina? Jag har 12 stycken utomhus nu men ser inte ut att växa något.
Citera
2021-05-16, 21:39
Medlem
tixerzs avatar
Tjena allesammans hur går de för er alla? För mig går de riktigt bra just nu!!! Ca 80 i backen och 60 kvar slog ihop mig med min polare så blev några fler! Och hoppas de går bra för er alla!!
Citera
2021-05-16, 21:43
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Vad tror du om att använda en avklippt PET flaska över varje planta? Kommer det att göra så att dem växer snabbare? Det är ju inte så varmt ännu, bara 16 Maj.

Lite sent om dina är 26 dagar gamla men vad tror du om de bara är 2 veckor gamla som mina? Jag har 12 stycken utomhus nu men ser inte ut att växa något.

Dom växer ej över natten. Just i början e dom skitsega då dom fokuserar på rotbildning. Och ja kör pet flaskor över mina inte för växa snabbare men koppar tejp runt om håller sniglarna väck. Mvh
Citera
2021-05-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Dom växer ej över natten. Just i början e dom skitsega då dom fokuserar på rotbildning. Och ja kör pet flaskor över mina inte för växa snabbare men koppar tejp runt om håller sniglarna väck. Mvh

1. Har du bara pet flaskor som skydd mot sniglar?

2. När tar du bort flaskorna? Orolig att det ska bli för varmt i slutet av Maj.

3. Tror du att snigelgift/snigelpellets funkar lika bra som koppar om jag sprider en näve på min spot?

mvh skit nice att du har fått ut så pass många innan Juni

Jag hade 24 stycken men 3 blev uppätna eller dog av okänd anledning.
Senast redigerad av Tiptoptop 2021-05-16 kl. 22:19.
Citera
2021-05-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop

Hur stora krukor har du till dessa 26 dags damer?

Vore trevligt med en bild

Mvh
Citera
2021-05-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boutielle

Hej! Hur stora krukor kör du? Vore trevligt med en bild
Mvh
Citera
2021-05-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Hur stora krukor har du till dessa 26 dags damer?

Vore trevligt med en bild

Mvh

Hej jag formulerade mig dåligt, mina är endast 14-16 dagar gamla och hade dem endast inomhus 1 vecka i en liten fiberkruka, tror de knappt rymmer en halv liter med jord.

Jag tog bort PET flaskorna som jag använde som växthus, 1 pet flaska till varje växt.

Tror du att jag borde sätta tillbaks flaskorna? Det är 15-18 celsius på dagarna och 6 grader om nätterna.

Kommer mina PET flaskor att göra någon skillnad om jag har dem på nu fram tills 25:te? Jag vill att de ska växa. Jag lämnar kapsylen avskruvad så det kommer in luft.

Med en pet flaska över växten så borde väl temperaturen öka med några grader = snabbare skörd?
Senast redigerad av Tiptoptop 2021-05-17 kl. 08:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in