2021-03-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Bra val! Hela sovietfinlandseeds sortiment är bra. Jag gillade northen sun. De e en super early som jag nog vågar säga passar hela vårt land.

edit: seedheaven har freebies som man välja med varje order och som är riktigt feta för våra breddgrader. Pekutyphoon, dieselryder och korsning på dieselryder och rk 62. Pekutyphoon är en finsk early som klarar våra breddgrader utan problem. Den kan bli riktigt stor och blir klar i september.

Jag kan känna lukten från 10 plantor, från 7-8 meter och då är det buskar i mellan. Sen beror det på om det är vindstilla eller blåser. Om du funderar på balkong så tror jag du kanske borde skippa det. 1-2 små autos kanske går. Vågar inte säga säkert.
Lycka till!

Har själv aldrig odlat Pekutyphoon men valde att testa denna i år. Har du någon personlig erfarenhet av denna? kanske något hum av hur mycket man kan tänkas förvänta sig i skörd?
Förövrigt instämmer jag helt med det du skrev om soviet finland seeds. De är värkligen grymma!
Citera
2021-03-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girgen3
Har själv aldrig odlat Pekutyphoon men valde att testa denna i år. Har du någon personlig erfarenhet av denna? kanske något hum av hur mycket man kan tänkas förvänta sig i skörd?
Förövrigt instämmer jag helt med det du skrev om soviet finland seeds. De är värkligen grymma!

Jag har inte testat den men har ett par hundra frön från den som jag ska köra i år. Har däremot sett flera bilder på den från finska odlare på ICMAG. Fixa ett konto där och kolla i den finska utomhustråden så får du se. Du kommer inte bli missnöjd med det du ser. Den ser ut att kunna ge ganska mycket. Det är en korsning på två härdade utomhus strains från Danmark och Finland. Kan inte bli bättre. Har lite annat smått och gott som tex Uppz auto och finn dragon super early som jag har höga förhoppningar på. Det är också två härdade finska strains från 65 breddgraden. Kan inte slå fel.
Citera
2021-03-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Jag har inte testat den men har ett par hundra frön från den som jag ska köra i år. Har däremot sett flera bilder på den från finska odlare på ICMAG. Fixa ett konto där och kolla i den finska utomhustråden så får du se. Du kommer inte bli missnöjd med det du ser. Den ser ut att kunna ge ganska mycket. Det är en korsning på två härdade utomhus strains från Danmark och Finland. Kan inte bli bättre. Har lite annat smått och gott som tex Uppz auto och finn dragon super early som jag har höga förhoppningar på. Det är också två härdade finska strains från 65 breddgraden. Kan inte slå fel.
Alright, ska kika på icmag. Tack.
Håller tummarna för att din odling går bra och detsamma åt samtliga i tråden
Citera
2021-03-18, 12:41
Medlem
Magixas avatar
Någon som har testat "syngenta medallion/switch" för att motverka mögel?

Ska testa de på några plantor i år och se vad resultat blir.
Citera
2021-03-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magixa
Någon som har testat "syngenta medallion/switch" för att motverka mögel?

Ska testa de på några plantor i år och se vad resultat blir.
Snälla du.... ska du använda pesticider på buds som du ska röka? Gör rätt från början och skippa den där idéen. Oavsett om det funkar eller ej så är det inte en bra idé. Använd rätt genetik och läs TS så kommer du långt.
Citera
2021-03-19, 14:55
Medlem
Hur många liter vatten behövs när man ska vattna en bädd på 250 liter jord? Det är bara grus under jorden, ingenting som kan behålla fukten.

Hur ofta ska den vattnas om låt säga att det går X antal dagar utan regn?
Senast redigerad av Tiptoptop 2021-03-19 kl. 15:18.
Citera
2021-03-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Hur många liter vatten behövs när man ska vattna en bädd på 250 liter jord? Det är bara grus under jorden, ingenting som kan behålla fukten.

Hur ofta ska den vattnas om låt säga att det går X antal dagar utan regn?

När jag satt mina rätt i backen har jag bara behövt vattna vid utplantering och ev någon gång efter någon vecka därefter har de klarat sig fint på fukten i jorden, har ej vart besvär ens när jag bara odlat med typ 40 cm jordlager och grus/stenar under det.
Citera
2021-03-19, 22:07
Medlem
Klippa buds tar lång tid, förra året tog det mig fyra timmar för att klippa ner en jävla auto, 10 plantor och vi snackar en arbetsvecka med klippning, skitkul och vem har ens tid med det.

Vad tror ni om en bud trimmer? Någon som prövat kanske?

https://www.amazon.com/iPower-GLTRIMBOWL19L-19-Inch-Trimmer-Upgraded/dp/B06Y3JB9SB/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&linkCode=sl1&tag=atopgrows -20&linkId=9b2f88741825c32a3dc7ba0c9a37474b&languag e=en_US
Citera
2021-03-19, 23:59
Medlem
Hur låter det här?

Man går ut nu följer guiden som är skapad i tråden, med både morgonsol och fixa bädden.
Man fixar bädden redan nu, ser till så det är på ett bra ställe osv.
Man planterar Autos när brännässlorna börjar komma upp.
Man lägger fröna i ett glas vatten och bomull osv för att få de till liv eller vad man säger, sedan planterar man direkt i bädden som man gjorde för några veckor sedan.

Är helt ny när det gäller odling

hur många gram brukar man få ut i sverige per planta?*
Vilken strain är tåligast?
Citera
2021-03-20, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alisap
Hur låter det här?

Man går ut nu följer guiden som är skapad i tråden, med både morgonsol och fixa bädden.
Man fixar bädden redan nu, ser till så det är på ett bra ställe osv.
Man planterar Autos när brännässlorna börjar komma upp.
Man lägger fröna i ett glas vatten och bomull osv för att få de till liv eller vad man säger, sedan planterar man direkt i bädden som man gjorde för några veckor sedan.

Är helt ny när det gäller odling

hur många gram brukar man få ut i sverige per planta?*
Vilken strain är tåligast?

10-30g/planta om det är en auto
Det fick jag ut förra året
Citera
2021-03-20, 07:36
Medlem
Guiden här rekommenderar 320 liter jord/gödsel till 10 autos, behövs verkligen 32 liter styck?
Citera
2021-03-20, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Guiden här rekommenderar 320 liter jord/gödsel till 10 autos, behövs verkligen 32 liter styck?
Ja det behövs om du vill att dina plantor får ut sin fullständigta potential Och om du vill slippa springa med gödsel var och varannan vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in