2021-03-20, 18:06
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Sexuella handlingar som GL men inte kvinnan ville.
Var ser du den anklagelsen? Vet vi ens vad kvinnan skrivit tidigare i olika eller samma meddelanden?

Påhittat exempel:
Göran, jag tycker du är en remarkabel man. Du är en förebild för mig på många vis och en person jag vill ha i mitt liv. Men jag berättade ju för dig om min relation med Erik. För mig är det viktigt att du förstår att även om jag njöt otroligt av vår senaste tête-à-tête kan vi inte njuta av varandra på det sättet.

Jag kan säkert inte hålla tillbaka mina egna stormande känslor så du behöver ta ansvaret för vår vänskap.

Lova mig att aldrig ha sex med mig igen.

Eller liknande…
Citera
2021-03-20, 18:10
Medlem
Citat:
SMS:en är givetvis besvärande för GL. Han tar alltså på sig ansvaret för det inträffade.

Rör det sig om två vuxna som har samtyckande sex så är båda ansvariga för vad som skedde. Och hade så varit fallet hade GL ej haft något att be om ursäkt för i SMS:en.

Så enkelt är det väl inte?
Dom kan ju mycket väl ha haft samtyckande sex. Dock eftersom då MÄ inte haft sex sedan våldtäkten river denna händelse upp minnen och trauman som gör att hon behöver söka läkarvård.
Lambertz är naturligtvis då uppriktigt ledsen för det inträffade och känner skuld. Han borde ju begripit att så traumatiserad som hon är borde han avstått. Att känna skuld kan man göra även om man inte gjort något brottsligt är väl fullt möjligt?
Citera
2021-03-20, 18:10
Medlem
Advokat Clea Sangborn, som företräder kvinnan i Lambertzmålet, säger nu angående uppgifterna om hennes klient:
– Jag vill bara konstatera att upprepad utsatthet är vanlig vid sexualbrott. Cirka 30 procent av alla kvinnliga brottsoffer i sexualbrottmål har blivit utsatta för flera övergrepp. Det är ingen avgörande faktor överhuvudtaget och har ingen direkt betydelse för bevisningen i vårt mål.

Otippat. Det finns en skara kvinnor som alltid lyckas hitta dåliga karlar. Vi män ser direkt nästan vilka som är kvinnomisshandlare, men ändå får asen brudar. Helt otroligt.
Citera
2021-03-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Hon blev alltså så illa åtgången av Lambertz knullattack att hon fick föras medvetslös i ambulans till sjukhus?
Den serievåldtagna kvinnan täckte upp med akutambulans till sjukhuset två dagar efter det påstådda våldtäkten. Det är inte osannolikt det var då hon (ivrigt påhejade av väninnorna) kom på att hon blivit våldtagen. Efter detta vidtog EA (med hjälp av väninnornas expertis) ett entusiastiskt lirkande i 77 dgr, att pumpa idioten Lambertz på några ord som skulle räcka till häkting på sannolika skäl.

Tillåts hon fortsätta blir våldtäkterna juridiskt vattentäta. Killen som tillbringade 7 mån bakom om lås och bom (innan han blev frikänd) ryser nog över tanken att han kunnat vara nummer 3 (istället för Lambertz) för då hade han väl suttit i finkan till dags dato?

Att hennes intresse för juridik har sin grund i ett perverst behov att sätta dit män är en lågoddsare.
Citera
2021-03-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Vad vet vi om EAs vandel och handel?

EA förekommer med mycket stor sannolikhet i en porrfilm på en porrsida. Filmen ser hemgjord ut.
Ni måtte skämta? Det finns ju dussintals bilder av EA att jämföra med, er "Lisa" är ju inte lik för fem öre. Ren trådrunk.

Citat:
EA sägs hålla på med eskortverksamhet, enligt ett kvinnligt vittne i åtalet mot krogprofilen.
Det är precis tvärtom. Det kvinnliga vittnet säger att EA INTE sysslar med eskortverksamhet:
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Nej, det är helt taget ur luften. Det är ENBART lösa spekulationer just nu. (ok spekulationerna är väl inte helt tagna ur luften men att påstå att det faktiskt är så är spekulativt)

Däremot har en annan kvinna som uttalade sig i PA-tråden, en kompis till MÄ, sagt sig eskorta, och denna kvinna sade då också att MÄ inte eskortade.

Men det var under PA-tiden alltså.
FB fan snäpp upp.

Citat:
En användare här hävdar att GL hade bara betalat henne för sällskap, inte sex på julafton.
Ja, någon "hävdar det" på grund av att EA helt plötsligt förvandlats till eskort.

Citat:
Det är nu lätt att dra slutsatsen att GL hade bjudit hem en kvinna med tvivelaktigt rykte på julafton.
Det framgår väl rätt tydligt av den offentliga kommunikationen såhär långt i ärendet att det fanns helt naturliga orsaker till att de skulle ses, de hade en god relation där GL rentav ansåg sig vara EA's extrapappa.
Senast redigerad av abovesuspicion 2021-03-20 kl. 18:16.
Citera
2021-03-20, 18:16
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Att hon skriver "lova att du aldrig mer har sex med mig" är ett smart sätt att ordna fram något som kan likna bevis, hon har gjort detta flera gånger tidigare och är en expert på detta. Det säger däremot inget alls om det skulle skett en våldtäkt eller inte. Tvärtom stärker det bara bilden av hur hon lurar sina offer.

Jag håller med dig till 100%. Du skriver klart, tydligt och logiskt. Framförallt känner jag att du ser på sakfrågan och inte på personfrågan. Tyvärr kämpar du nog förgäves mot vissa i tråden som verkar finna nöje i att blanda ihop sak och person.
Citera
2021-03-20, 18:17
Medlem
belfs avatar
Citat:
Lambertz tar på sig ansvaret för sexet. Var de båda med på sexet så hade det varit bådas ansvar.
Jag tar på mig ansvaret för krigen på jorden, svält och att klimatet blivit flera hundradels grader varmare detta århundrade.
Så, nu kan alla världsledare slappna av, jag tog på mig ansvaret, alltså bär dom inget längre!
Citera
2021-03-20, 18:17
Medlem
Vad är förkortning för?
Citera
2021-03-20, 18:19
Medlem
Neolitikums avatar
Scenario:
-du lovade att inte komma i mig!

Göran som var bra på lyset tror sig gett henne en creampi eftersom hon påstår det.
Hon vill inte bli gravid efter två tidigare missfall och sagt detta till Göran och det utlöste ett självmordsförsök pga hennes diagnoser, vilka gör att hon agerar impulsivt.
Självmordsförsöket som Göran ev. fått uppmålat som att det är han som indirekt bär skulden till, är så äckligt manipulativt och välregisserat att vad han än svarar så är det ett erkännande beroende på hur dessa sms i kontext framställts.

Vidare så har hon patientjournal som "bevis" på allt som hon påstått till ansvarig läkare under annandagen på, var hon nu hamnade med ambulansen.
Citera
2021-03-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Ni måtte skämta? Det finns ju dusstintals bilder av EA att jämföra med, er "Lisa" är ju inte lik för fem öre. Ren trådrunk.

Det är precis tvärtom. Det kvinnliga vittnet säger att EA INTE sysslar med eskortverksamhet:

FB fan snäpp upp.

Ja, någon "hävdar det" på grund av att EA helt plötsligt förvandlats till eskort.

Det framgår väl rätt tydligt av den offentliga kommunikationen såhär långt i ärendet att det fanns helt naturliga orsaker till att de skulle ses, de hade en god relation där GL rentav ansåg sig vara EA's extrapappa.

Kan inte du hjälpa till att få fram hennes senaste deklarationer så vi blir av med våra paranoida vanföreställingar om prostitution?
Citera
2021-03-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Vad är förkortning för?
MålsÄgande.
Citera
2021-03-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Kan inte du hjälpa till att få fram hennes senaste deklarationer så vi blir av med våra paranoida vanföreställingar om prostitution?
Vi är uppe i snart sex och ett halv tusen inlägg, tacka fan för att det kommer finnas poster "kvinnan är säkert eskort", "klart en hora", "klart hon sålt sig till GL och det här är hämnd för att han inte betalt". Men det finns INGA som helst ens avlägsna belägg för det. Det närmaste vi kommer är ett vittne under ed i domstol som vittnar om att hon (vittnet) har eskortat, men att EA inte gjort eller gör det. Så kalla mig gammaldags, men jag vill nog att det som PÅSTÅR en sak, får ha något mer att komma med än "någon i tråden sade".

Notera för övrigt att dessa spekulationer fanns långt innan det ens spekulerades ens i att MÄ var EA. Så de färdiga misstankarna fanns redan, vem MÄ är är uppenbarligen helt egalt för dessa påståenden, de passar enkelt in på vilken kvinna som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in