2021-03-19, 10:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det är ju det jag säger, hon är inte en flicka utan en vuxen kvinna med möjlighet till egna beslut.

Ja jag var kanske otydlig men jag höll med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Om det stämmer så får man ju intrycket att hon dras till äldre män och att det i ännu högre grad indikerar att det inte alls är otänkbart att hon själv skulle ha kunnat välja GL som partner.

Ja hon dras till äldre män eller deras pengar.
Citera
2021-03-19, 10:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
P. 2, vad kan det åsyfta, vad ”klarade” de?

Enligt MÄ att de klarade sig därifrån. Det var ju 2 kvinnor som befann sig i lägenheten.
Citera
2021-03-19, 10:42
Medlem
Mer.info.007s avatar
GL har väl sexmissbruk,alkoholproblem och köper sex.
Citera
2021-03-19, 10:47
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
...och jag tror att han INTE har skrivit några SMS som kan vara graverande, vilket han velat visa vid häktningsförhandlingen. Det kan ha varit SMS-kontakt över längre tid, där MÄ till och med kan ha givit uttryck för romantiska känslor från och till. Lambertz är nog för slipad för att skriva saker som kan slå tillbaka på honom själv.

Däremot tror jag att han sagt något över telefon. MÄ har då på eget initiativ, eller på annans inrådan, spelat in konversationen som möjligtvis kan tolkas som att Lambertz gjort sig skyldig till någon form av övergrepp.

Något sådant är nog vad åklagaren antyder när hon talar om ljudfiler som stödbevisning.

GLs försvarsadvokat Ola Salomonsson sa så här om ljudfilen:

Citat:
Jag kan bara säga att den stödbevisning till kvinnans utsago som jag har tagit del av kan tolkas på olika sätt

Förra gången EA hade en ljudinspelning som skulle fälla hennes utpekade våldtäktsman så kunde man istället konstatera motsatsen och fria, dock i hovrätten, efter man tagit del av hela ljudinspelningen och inte EAs nerredigerade fil.
Citera
2021-03-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja jag var kanske otydlig men jag höll med dig.

Ja hon dras till äldre män eller deras pengar.
Ja och varför då ! Jo har de pengar kan hon utpressa och småkåta 70 åringar som mår bra av att en ung ,snygg tjej vill ha något med dom att göra ,blir lätta byten även om man varit högste juristen i Sverige.
Fåfängt och naivt men mänskligt!
"BO" har en annan agenda för sitt handlande som inte är rosenrött om du förstår.
Hon blir dömd för det här hoppas jag.
Synd om kvinnor som har blivit våldtagna på allvar och ska behöva jämföras med en sån här "syster"
Citera
2021-03-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Får man inte känslan av att hon beskrev sitt liv som terror med fotografen som relevant? Vill han fotas med banan i röven varje dag?
Är det den tjejen som har en kräfta i munnen som skulle vara ae och som nu är aktuell i den här historien?
Citera
2021-03-19, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Så du tycker att han gott kan få lite offentlig förnedring för att du inte gillar honom?
Tydligen så. Är man brottsoffer, samt långt söder om det nu pågående rättsrötedramat (i sth /upp salla), så kan man hängas ut lite hur som helst!! Batikhäxorna hakar nog snart på, hos LMS!
Citera
2021-03-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Att dra ner en 71-årig farbror blir den ultimata hämnden på patriarkatet. Felriktat, men ändå ett slag.
Ja han skulle åkt till bordell utomlands och fått slippa det här svenska drevet. Ska det vara så märkvärdigt med lite sex?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Hovrätten menade visserligen att även den del som EA valt att skicka över, inte var övertygande bevisning. Det framgick exempelvis inte att mannen fortsatte efter de tillfällen EA sagt "nej" eller "sluta", han hade vid något tillfälle sagt "okej, om du inte vill så går jag". Så även bara med EA's ljudfil skulle Hovrätten kunnat frikänna. Men det är klart, flera gånger tas de bortklippta sekvenserna upp, och det har alldeles uppenbart vägt in. Att Tingsrätten kunde fälla på detta är svårt att förstå.

Rättsväsendet i Sverige har som agenda att fälla män även när det är väldigt osannolikt att de är skyldiga, säger kvinnan att han ändå är skyldig så ska man lita på det, detta är rättesnöret, Det här måste givetvis få ett slut, rättssäkerheten för män måste återställas om vi ska kunna säga att vi har ett rättssamhälle.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Tänk om originalfilen inte hade kommit fram. Hon försökte alltså dölja den genom att fabriksåterställa telefonen dagen innan hon lämnade in den till NFC (som ändå lyckades plocka fram originalet). Då hade den mannen möjligen fått sitta av sina 2,5 år i fängelse och i resten av sitt liv haft en lagakraftvunnen våldtäktsdom i brottsregistret vilket begränsat hans möjligheter till jobb.

Män som dejtar den här kvinnan i framtiden bör vara väldigt försiktiga, ett givet säkerhetsarrangemang är att ha en egen dold inspelning i gång under akterna samt upprepade gånger ställa bekräftande frågor. Allra bäst är förstås att välja en annan tjej.
En jävla mardröm. Om NFC inte hade lyckats återskapa ljudfilen så hade hon sannolikt förstört killens liv helt & hållet.
Citera
2021-03-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Undrar om det här får en happy ending?

Absolut få det det.
Gl frias och den feministiska kvinnan döms för förtal då det bevisats att hon åsamkat sig gonorré på egen fri vilja och fuskat med bevis.
Citera
2021-03-19, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Men vilken typ skulle GL vara då, vill du mena?
En som får besök av sällskapsDam i julhelgen - utan att denna på sedvanligt påbjudet sätt har medfört ett coronatest/vaxxineringsbevis??
Åldringen i denna rätts-såpa kan med rätta misstänkas ha blivit utsatt för Corona-risk?!
Nu et vi iofs. inte om dom testat sig eller inte. Med tanke på hur kvinnan hanterar sanningen i övrigt så kan hon mycket väl ha ljugit ihop att hon just hade testat sig.

Eller så var han så till sig av hennes inviter att han gav fan i vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in