2021-03-20, 17:11
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Män tar på sig ansvaret och säger att de är en idiot ofta. Om du hade levt i en relation skulle du veta att det ofta är det smidigaste sättet att få tyst på en gapig kvinna och gå vidare. Det finns däremot inget där som säger vad han tar på sig ansvaret för.

Det framgår i SMS:en vad han tar på sig. Han går med på att lova att aldrig ha sex med henne igen.
Citera
2021-03-20, 17:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det framgår i SMS:en vad han tar på sig. Han går med på att lova att aldrig ha sex med henne igen.

Nej det gör det inte alls, sluta ljug.
Citera
2021-03-20, 17:14
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
https://xhamster.com/videos/lisa-xhFwgIv
100%, ladda ner och spara i fall den skulle försvinna.

Jupp för hon verkar städa ordentligt bland sina digitala spår.
Citera
2021-03-20, 17:15
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Han var en idiot i TQ-fallet och någon borde drämt lagboken i huvudet på honom då. Att Lambertz själv nu har insett att han är en idiot säger ingenting alls om det här målet.

Helt sant det du skriver, jag bara gottar mej åt att han är en idiot, förlåt jag ska späka mej nu i påsk
jag gör en extra knut på repet för att jag finner nöje i elitens idioti

my bad
Citera
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Nej det gör det inte alls, sluta ljug.

Nu är det du som ljuger.
Citera
Medlem
Hon blev alltså så illa åtgången av Lambertz knullattack att hon fick föras medvetslös i ambulans till sjukhus?
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Han var en idiot i TQ-fallet och någon borde drämt lagboken i huvudet på honom då. Att Lambertz själv nu har insett att han är en idiot säger ingenting alls om det här målet.
Elegant och begåvad kommentar !
Citera
2021-03-20, 17:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nu är det du som ljuger.

Styrk ditt påstående då!
Citera
2021-03-20, 17:17
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Lektyrfotografen har redigerat sitt senaste blogginlägg och skrivit lite mera.

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/kriget-fortsatter.html

(jämför med skärmdump från tidigare inlägg https://www.bildtagg.se/file/soxv5of5yqzlqpvd8hc0troi)

Skriver bl.a. att han numera har mer än 10.000 besökare på bloggen om dagen. Vädjar även till EA om att hon ska sluta upp med all destruktiv skit som hon tror ska inbringa pengar.

Han vet ju vilken skit hon håller på med och hur hon försöker tjäna sitt levebröd.
Citera
2021-03-20, 17:21
Medlem
Sms nr 2, så som det har återgetts, ger mig känslan av att de har haft sex förut några gånger

Jag tänker mig att följande eventuellt har skett:

På julafton går MÄ med på att träffa GL men säger "fast inget sex denna gång"
Detta går GL med på och säger att han bara vill ha sällskap

Sen super de till, MÄ somnar/däckar, GL är/blir kåt och börjar ha sex i någon form med henne, hon vaknar och sexet avbryts.

Det skulle kunna förklara varför hon skriver "lova att du aldrig mer har sex med mig" (ungefär så) och att GL svarar att han "är en idiot" (ungefär så)

'
Citera
2021-03-20, 17:24
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Jag ger dig the benefit of doubt och utgår därför från att du bara är okunnig. Den som har så fel och samtidigt försöker låta så säker som du brukar tillhöra den sorten - det blir särskilt tydligt av de opåkallade oförskämdheterna.

Så, försök att ta till dig: en person som upprättar ett utlåtande som ska styrka en sakomständighet, i det här fallet t.ex. att en uppgift som en MÄ har lämnat är trovärdig, rimlig eller nåt annat, omfattas av 40 kap. 8 § rättegångsbalken. Ett sådant utlåtande är inte ett utlåtande endast om innehållet i gällande rätt även om det samtidigt behandlar också rättsfrågor. Av det skälet heter det att rättsutlåtanden i princip inte är bevisning.

Frågan kvarstår: har GL skrivit något i MÄs mål (rättsutlåtande, sakkunnigutlåtande eller annat) och i så fall vad?

Du är en liten okunnig fitta och står inte i någon som helst position att ge MIG någon benefit of doubt.

Vad är det för jävla sakomständighet GL som jurist skulle kunna ge sakkunnigutlåtande över?
Sakkunniga brukar vara t ex läkare, psykologer, byggnadsingenjörer eller andra legitimerade inom specialområden som som kan höras som sakkunniga. Normalt räcker deras skriftliga utlåtande men ibland får dom kompletteringsvis också höras.

Du har googlat dig fram och det är uppenbart att du aldrig har påkallat ett förhör med en sakkunnig och varför efterföljde du inte min utmaning?

GL har ingett ett rättsutlåtande och vad är det som får dig att tro att det skulle vara ett sakkunnigutlåtande?

GL har ingett ett rättsutlåtande och det ända du lyckas ha rätt i är att rättsutlåtande med extremt få undantag inte är bevisning utan är ren argumentation i målet.

Citat:
SMS:en är givetvis besvärande för GL. Han tar alltså på sig ansvaret för det inträffade.

Rör det sig om två vuxna som har samtyckande sex så är båda ansvariga för vad som skedde. Och hade så varit fallet hade GL ej haft något att be om ursäkt för i SMS:en.

I vanliga fall ja. Nu skilde det 40 år mellan dom och GL påstår sig ha sett henne som sin dotter och det är inte konstigt att GL i efterhand dels inser att det var jävligt korkat dels tar på sig "skulden" för det inträffade utan att det på något sätt innebär att han erkänner sig skyldig till ett brott.
Citera
2021-03-20, 17:24
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
SMS:en är givetvis besvärande för GL. Han tar alltså på sig ansvaret för det inträffade.

Rör det sig om två vuxna som har samtyckande sex så är båda ansvariga för vad som skedde. Och hade så varit fallet hade GL ej haft något att be om ursäkt för i SMS:en.

SMS:et är inte det minsta besvärande för GL eftersom det inte på något sätt styrker våldtäkt utan enbart att de hade sex. Som GL då möjligen tog initiativet till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in