Citat:
Ursprungligen postat av
erk0r
Jo jag gick in, men egentligen endast på rek från honom. Men intressant case och en junior, så risknivån är ju hög, men kan också bli fint. Men allt det här är ju det ni ska lära mig om, inte tvärt om xD
Jag är verkligen inget annat än en nyfiken amatör och jag ser oss som en grupp hobby entusiaster som delar fakta och bollar tankar med varandra
Men ja väldigt intressant rutin i Baselode. Liknar purepoint på många sätt, även dom aktiva i Hook Lake där det verkar vara "lätt-grävd" mark utan sandsten. Mycket geologi här som man är främmande för men får försöka tugga i sig hehe.
Market Cap identiskt på $30M och samma koncept.
Dock verkar Purepoint bara ha en del av ägandet i vissa av sina projekt (21% t.ex. i Hook Lake) medan baselode äger alla sina projekt till 100%
Börjar gräva i Juni 2021 så tills dess är det hopp och hype som styr kursen, men det kan nog ta kursen en bra bit om spotpriset kryper upp lite mer tills dess
Lutar mycket åt att jag slänger in en peng i Baselode faktiskt.
Sååå svårt med uranbolagen, jag har en stark känsla att jag det kommer fingras duktigt med den radioaktiva delen av portföljen när man hittar nya intressanta bolag och planen med 4 aktier lär nog spricka, sen kanske man får klippa bort något efterhand och koncentrera sig lite