2021-03-20, 10:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag vet inte vad dina preferenser är , jag kommer från en rätt enkel bakgrund, och fick lära mej tidigt att inte utsätta mej för fara i onödan, men om fara uppstår, så värderar jag läget
1 är detta ett hot ?
2 om inte ett hot så hjälper jag till
3 om hjälp inte vill mottagas så skiter jag i det

med andra ord så kollar jag upp folk , innan jag interagerar, så jag står kvar vid min åsikt ,, att GL inte skulle öppnat gylfen, för hur man än vänder å vrider på det , så gjorde han han fel

it takes two to tango

Den taktiken fungerar bara om du kan identifiera att det är ett hot och borderline-tjejer är i regel mycket skickliga på att maskera det.
Citera
2021-03-20, 10:33
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Men det är ju detta som är så obehagligt i mina ögon. Du ”visste inte” skriver du, trots att det ändå står klart och tydligt i tingsrättsdomen. Men hur kan du då gång efter gång fortsätta att sprida lögnen? Varför har du inte läst ordentligt innan du ”vet” hur det är?

MÄ har med all sannolikhet klippt just där för att att hon har varit med på noterna i den stunden. Men det skulle ju kunna vara så att hon tänker att om det hörs så blir hon inte trodd om resten. Vilket i sig inte skulle vara så märkligt, för det är ju precis så väldigt många reagerar i detta forum.
Men - att man varit med på frivilligt sex från början behöver ju inte innebära att det inte är en våldtäkt en stund senare. Och om du läser domarna ordentligt så ser du att att båda instanserna konstaterar detsamma.

Jag kan inte säga att det är som jag har skrivit ovan. Jag har inte läst fuppen och jag har inte hört inspelningen. Men mig veterligen har ingen annan här gjort det heller. Och ÄNDÅ slås det fast massa saker som ingen har en susning om. När det faktiskt finns alternativa möjligheter. Det är hemskt tycker jag.

Detsamma gäller för fabriksåterställningen som hon har hållt på att fibbla med. I mina ögon verkar det helt puckat att lämna in den nya telefonen med hela inspelningen om hon verkligen inte ville. Vore det inte mycket enklare att säga, tyvärr har jag tappat telefonen?
En alternativ tanke till varför hon försökte få bort allt vore ju att det fanns andra saker på den som hon absolut inte ville visa för polisen. Kommunikation om narkotika till exempel.
Jag säger inte att det är på detta sätt heller för det vet jag ju såklart inte. Men det vet ingen annan heller. Och ändå - återigen - så slås det fast ”sanningar”.

Tingsrätten ansåg att bevisningen räckte. (Läs gärna tilltalads minst lika otydliga svar i tingsrättsdomen). Hovrätten gjorde det inte och då ska han givetvis gå fri. Men det behöver INTE betyda att MÄ ljuger. Det betyder istället att bevisningen inte är tillräckligt stark för att döma bortom rimligt tvivel. Och det är två helt olika saker som man måste kunna hålla i huvudet samtidigt.
Jag säger inte att det var en våldtäkt för det vet jag lika lite om som någon annan här. Men snälla, du verkar ju ha fler hjärnceller än att du ska behöva bete dig som om du bara hade två. Fan ta dig om du inte använder dem nu när jag lagt tid på att skriva allt detta till dig.
Hoppar in i er diskussion för en korrigering.

Din beskrivning av hur MÄ (=EA) klippte filen är helt missvisande. Av TR/HR framgår att,
- de tre åker taxi hem omkring 03:26
- MÄ vaknar av att MGM har fingrarna i henne. TR fäller DU för ’mindre grov våldtäkt’. (HR gör den helt rimliga bedömningen att tiden inte räcker till).
- sedan startar MÄ inspelningen kl. 03:48.
- efter detta kommer samtal om att beställa mat, samtalsljud, m.m. (se HR)
- 45 min senare (!) säger MÄ sin kommentar om hur skönt det är.
- därefter (44-48 minuter) kommer ljuden av protester som leder till fällande dom för våldtäkt (HR menar att DU kan ha slutat efter protesterna från MÄ).
- ca 05:00 lämnar DU lgh och kommentaren om att ”vi klarade det” kommer.
- 05:34 avslutas inspelningen.

Således har MÄ enligt TR först utsatts för mindre grov våldtäkt, därefter samtal och samlag i samförstånd i närvaro av en tredje person, därefter våldtäkt. MÄ klipper bort allt utom det sista. Det är alltså inte frivilligt från början enligt TR.

En mer allmän reflektion är det absurda hur det som beskrivs ovan dels är ett så grovt brott att att DU döms till 2 år 6 mån fängelse, dels inte är värre än att de båda kvinnorna stannar i lgh utan att larma polis eller någon annan. Vårt rättssystem har uppenbart ett helt mekaniskt synsätt där varje komponent skall beaktas för sig, utan något som helst helhetsgrepp.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-20 kl. 11:18.
Citera
2021-03-20, 10:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det behöver inte alls betyda att han erkänner våldtäkt.

Men att han erkänner att det var olämpligt med sex tillsammans även om det skedde med ömsesidig vilja kan det ändå ha varit olämpligt.

Om GL nu begått en våldtäkt borde han veta bättre än att lämna "bevis" på sms osv.
Förstår det. Han säger dock "att jag inte kunde låta bli dig" som får ses som mer suspekt. Han kunde ju annars sagt "det var inte så bra det som hände mellan oss eller att det var olämpligt som du säger. Om det var våldtäkt borde han å andra sidan tänkt mer på hur han formulerade sig. Så vete fanken vad man ska tro.
Citera
2021-03-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En allmän känsla baserat på att jag jobbat med en del aspies & jag fick lite samma uppfattning av Lambertz.

Han är uppenbart intelligent & påläst, men verkar sakna förmågan att överhuvudtaget fundera på huruvida möjligheten finns att han inte har rätt.

Nej, han är om möjligt arrogant.
En åkomma många lärda drar på sig. Känt redan sen de gamla grekerna.
Citera
2021-03-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det behöver inte alls betyda att han erkänner våldtäkt.

Men att han erkänner att det var olämpligt med sex tillsammans även om det skedde med ömsesidig vilja kan det ändå ha varit olämpligt.

Om GL nu begått en våldtäkt borde han veta bättre än att lämna "bevis" på sms osv.

Yes du har helt rätt i det du skriver men i min värld så ber man inte om ursäkt och skriver förlåt att jag inte kunde låta bli.

Räcker för mig att se Göran intervjuas, virrig blick kan inte fokusera alls vilket är ett av dom vanligaste symptomen för porrmissbruk när man har något att dölja(har själv varit där innan jag började med semen retention).

Detta är såklart inget som kommer att hålla i rätten och tror knappast han kommer bli fälld men för mig är Göran en riktig snuskgubbe.
Citera
2021-03-20, 10:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Någon som har smaskiga bilder på honan?

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Förstår det. Han säger dock "att jag inte kunde låta bli dig" som får ses som mer suspekt. Han kunde ju annars sagt "det var inte så bra det som hände mellan oss eller att det var olämpligt som du säger. Om det var våldtäkt borde han å andra sidan tänkt mer på hur han formulerade sig. Så vete fanken vad man ska tro.
Bara åldersskillnaden eller det faktum att han agerat mentor är skäl att kunna stå emot.
Vi vet ju inte vad som hänt, hon kan ha lagt sig naken och särat på benen och bett honom ta för sig.

Han faller för frestelsen (fullt förståeligt) men inser sen att det var fel av redan nämda orsaker.

Sen torskar han på våldtäkt.
Citera
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Den taktiken fungerar bara om du kan identifiera att det är ett hot och borderline-tjejer är i regel mycket skickliga på att maskera det.
ok det är din åsikt, men jag har umgåtts tillräckligt mycke med störda personer i mitt liv, så jag tror nog att jag snabbt läser av vem som är vad, jag vill inte verka dryg eller hävda mej, det är bara så

like it or not, i dont give a fuck of opinions, they are like assholes every one got one
Citera
2021-03-20, 10:44
Medlem
Stämmer det som har skymtat förbi i tråden, att GL har upprättat ett utlåtande för MÄ i målet där hon är åtalad för förtal? If so visar händelseförloppet också av det skälet på sedvanligt obegripligt GL-beteende. För trots att han har varit domare inser han inte, eller så struntar han helt enkelt i, att ett sånt utlåtande inte ens är vatten värt om det kommer ut att skribenten har en relation med parten. Att han ens utsätter henne för den risken säger galet mycket om hans dåliga omdöme. Eller hade han kanske tänkt att förtiga uppgiften om sin relation med henne (alltså ljuga) vid ett eventuellt vittnesförhör i förtalsmålet? (Att sen ett sånt utlåtande i sig är meningslöst är en annan sak.)
Citera
2021-03-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Stämmer det som har skymtat förbi i tråden, att GL har upprättat ett utlåtande för MÄ i målet där hon är åtalad för förtal? If so visar händelseförloppet också av det skälet på sedvanligt obegripligt GL-beteende. För trots att han har varit domare inser han inte, eller så struntar han helt enkelt i, att ett sånt utlåtande inte ens är vatten värt om det kommer ut att skribenten har en relation med parten. Att han ens utsätter henne för den risken säger galet mycket om hans dåliga omdöme. Eller hade han kanske tänkt att förtiga uppgiften om sin relation med henne (alltså ljuga) vid ett eventuellt vittnesförhör i förtalsmålet? (Att sen ett sånt utlåtande i sig är meningslöst är en annan sak.)

Fan, de passar ju bra ihop. När röken har lagt sig kan de ju bli ett par.
Citera
2021-03-20, 10:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Någon som vet varför MÄ företräds av just Clea Sangborn? Vilka meriter har Clea Sangborn?

Läs "intenog"s inlägg här i tråden.

Möjligen att EA tog kontakt med bordellmamman MÖ, som ordnade sin "städerska" åt EA.

Sant, eller ej, vet jag inte.
Citera
2021-03-20, 10:53
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
På vilket sätt är hon störd?
Var det enbart hennes ord som fick honom häktad alltså, ingen stödbevisning alls?
Ska att ha är ett "högdjur" vägas in menar du?

Hon har för det första anmält ett flertal män för våldtäkt. Bara där ska varningsradarn gå igång. Dessutom är hon åtalad för Förtal av en man som friats för våldtäkt. De flesta män med livserfarenhet känner igen den här typen av kvinnor. Män med livserfarenhet och förmåga att använda rätt huvud håller sig långt borta från sådana här kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in