2021-03-20, 09:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har du träffat någon borderlinekvinna? Det tar ganska lång tid innan du fattar att det är något fel på dom. I början är dom bara charmiga, sexet är fantastiskt osv. Det är först när något går dom lite emot som det börjar lysa igenom & om du inte är rutinerad så får dom dig alltid att tro att det är ditt fel.

Detta tycker jag passar in på de flesta kvinnor, allt är alltid mannens fel!

Fast här har nog GL missat i sin research och helt enkelt fallit för hennes utseende och charm.
Han har inte sett fällan förens den slog igen och han blir häktad.

Om det här är något annat än ett utstuderat försök att pressa ut pengar och eller skadestånd skulle jag bli mycket förvånad.

GL må ha agerat dumt och oförsiktigt men att han med berått mod begår en våldtäkt finner jag osannolikt.
Frågan är om en gubbe i GL position ens vågar gå mot röd gubbe?
Citera
2021-03-20, 09:28
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
De är framförallt så emotionellt närvarande och anpassar sig så väl till din egen smak. Farligare kvinnor finns inte...

Det farliga med en kvinna med borderline är att ena stunden behandlar dom dig som en kung bjuder på restaurang o köper presenter och grejer för att i nästa stund helt vända i humör och anklaga dig för våldtäkt eller misshandel . Sen efter det gått ett tag kan dom ringa igen och gråta ut och be dig ta tillbaks dom. Så mitt råd är att träffar ni en kvinna som har diagnosen borderline så spring fort som fan långt bort i motsatt riktning och radera dom ur erat liv annars kan dom förstöra era liv för lång tid framöver.
Citera
2021-03-20, 09:33
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
GL är dum som en åsna men här har han ju faktiskt lurats in i en klassisk fälla "honeytrap".

Enligt sms konversationerna som Exp skriver om är han ju lurad från första början och sedan lurad att försäga sig i sms.

En slug och utstuderad plan av en klassisk bedragerska, jaja herr Lambertz har ju själv bäddat för detta så därav epitetet dum som en åsna.
Nu kommer han få lång tid att reflektera över Sture Bergvalls öde att sitta inlåst "oskyldig".

Ingen undkommer sin karma!
Kan bara hålla med. Det som Expressen skriver om SMS:ens innehåll antyder att GL får svårt att slingra sig ur det här.

Så går det när en annars intelligent och erfaren man blir lindad runt lillfingret på en förslagen ung femme fatale. Hennes ungdom och skönhet förblindade Göran. När man dessutom lägger till julstämningen och en helvetes massa alkohol så var fällan slutligen gillrad. Bakfull med Ågren slänger han sedan iväg en massa SMS som han som juridiskt slipad aldrig borde ha skickat.

Nej, det blir att skaka galler något år för Göran. Men i hans ålder är det väl mer som en semester på en soft öppen anstalt.

Jag tycker det är viktigare att han skakar galler för att ha utnyttjat rättssystemet för egen prestige i Quickgate, än för att ha knullat ett golddiggerluder.
Citera
2021-03-20, 09:33
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Har du träffat någon borderlinekvinna? Det tar ganska lång tid innan du fattar att det är något fel på dom. I början är dom bara charmiga, sexet är fantastiskt osv. Det är först när något går dom lite emot som det börjar lysa igenom & om du inte är rutinerad så får dom dig alltid att tro att det är ditt fel.

Jag vet inte vad dina preferenser är , jag kommer från en rätt enkel bakgrund, och fick lära mej tidigt att inte utsätta mej för fara i onödan, men om fara uppstår, så värderar jag läget
1 är detta ett hot ?
2 om inte ett hot så hjälper jag till
3 om hjälp inte vill mottagas så skiter jag i det

med andra ord så kollar jag upp folk , innan jag interagerar, så jag står kvar vid min åsikt ,, att GL inte skulle öppnat gylfen, för hur man än vänder å vrider på det , så gjorde han han fel

it takes two to tango
Citera
2021-03-20, 09:34
Moderator
Maviels avatar
Det står i artikeln på Expressen att MÄ uppger sig ha åkt in med ambulans till sjukhuset. Några dagar senare uppger hon att hon varit "medvetslös". Stämmer detta? Självmordsförsök eller överdos eller bara sympatisökande? Får inte ihop historien. Eller menar hon psykiskt mående?

GL verkar ju ändå i allafall be om ursäkt för att han "inte kunde låta bli henne". Men den rubriceringen kan väl inte räcka som stödbevisning för våldtäkt? Det måste väl ändå finnas mer...?
Citera
2021-03-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Man undrar litegrann, vad har hon tagit för skada?Fick hon ont någonstans? Var det dåligt sex och det är därför hon är arg? Hennes dåliga mående tror jag mer beror på andra saker, tex. bostadsproblem eller andra sociala problem som hon har försatt sig i själv. Nu ska hon förstöra livet för GL också. Inte bara för GL. Hans barn kommer ju att skämmas och må dåligt. Det är flera som drabbas. Jag gillar inte det här. Han skulle åkt till Tyskland och gått på bordell i stället. Tror faktiskt att dom hororna där är justare än detta pucko.

I våras förbjöd Tyskland all prostitution för att minska spridningen av covid-19. På sistone har sexhandeln och bordellerna tillåtits återuppstå, men samtidigt har de som motsätter sig den lagliga prostitutionen och istället vill se en nordisk modell fått mer medvind än på länge.
Citera
2021-03-20, 09:45
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Begär du ut psykjournaler varje gång du skall dejta?

hehehe,,,det va en bra ide, njaee dejting är ett avslutat kapitel för min dl,, men man märker snabbt vad man har å göra med för människa, å om det är fel så känner man det, GL å EA satt ju å söp rätt friskt ihop innan våldtäkten, om jag skulle supa så jag däckar med nån, skulle jag nog vilja känna personen ifråga rätt väl, Missförstå mej inte , jag har inget till övers för varken MG eller BO, jag reflekterar bara om hur saker å ting är

cum deo et victribus armis
Citera
2021-03-20, 09:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det står i artikeln på Expressen att MÄ uppger sig ha åkt in med ambulans till sjukhuset. Några dagar senare uppger hon att hon varit "medvetslös". Stämmer detta? Självmordsförsök eller överdos eller bara sympatisökande? Får inte ihop historien. Eller menar hon psykiskt mående?

GL verkar ju ändå i allafall be om ursäkt för att han "inte kunde låta bli henne". Men den rubriceringen kan väl inte räcka som stödbevisning för våldtäkt? Det måste väl ändå finnas mer...?
Man ber väl inte om ursäkt om hon var med på det.
Citera
2021-03-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag vet inte vad dina preferenser är , jag kommer från en rätt enkel bakgrund, och fick lära mej tidigt att inte utsätta mej för fara i onödan, men om fara uppstår, så värderar jag läget
1 är detta ett hot ?
2 om inte ett hot så hjälper jag till
3 om hjälp inte vill mottagas så skiter jag i det

med andra ord så kollar jag upp folk , innan jag interagerar, så jag står kvar vid min åsikt ,, att GL inte skulle öppnat gylfen, för hur man än vänder å vrider på det , så gjorde han han fel

it takes two to tango

För det första är ju GL inte någon försvarsadvokat. Så redan där borde han ha undrat varför denne "adept" ville ha just hans hjälp i förtalsärendet.

För det andra borde han ha tagit reda på hennes bakgrund innan han ens övervägt att hjälpa token i ett ärende där hon uppenbarligen hade kränkt en människa.

Att sen supa ihop OCH ligga med henne är ett ultimat tecken på att hästarna för länge sedan har lämnat GL:s skalle..
Citera
2021-03-20, 09:51
Medlem
Imnshos avatar
Jag funderar runt den mer pekuniära sidan av historien. Vad kan EA få ut av det här? Ett skadestånd kan väl knappast bli mer än ett års fritt vivre, och då pratar vi inte om Dubai eller St Tropez utan Huddinge eller Sollentuna.

Kan hon fortsätta att sätta våldtäktsfällor efter det här? Ett mer normalt sol- och vårande är väl snarare mer lönsamt än att fälla en tiotaggare som GL. Vem ska hon liksom gå på nästa gång? Hon får då i så fall byta namn. Men det är nog svårt ändå.

Gissar att hon försöker sälja historien till diverse veckotidningar och feminazistiska organisationer inom ett par års tid. Sedan blir det till att sätta sig i förorten med ett par skrikiga ungar, eller att försöka snärja någon blåst lagerförman eller åkeriägare och sätta sig i ett radhus i Jordbro.
Citera
2021-03-20, 09:52
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man ber väl inte om ursäkt om hon var med på det.
Det behöver inte alls betyda att han erkänner våldtäkt.

Men att han erkänner att det var olämpligt med sex tillsammans även om det skedde med ömsesidig vilja kan det ändå ha varit olämpligt.

Om GL nu begått en våldtäkt borde han veta bättre än att lämna "bevis" på sms osv.
Citera
2021-03-20, 09:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
hehehe,,,det va en bra ide, njaee dejting är ett avslutat kapitel för min dl,, men man märker snabbt vad man har å göra med för människa, å om det är fel så känner man det, GL å EA satt ju å söp rätt friskt ihop innan våldtäkten, om jag skulle supa så jag däckar med nån, skulle jag nog vilja känna personen ifråga rätt väl, Missförstå mej inte , jag har inget till övers för varken MG eller BO, jag reflekterar bara om hur saker å ting är

cum deo et victribus armis
Man skall betänka att GL varit gift med samma kvinna största delen av livet (kanske hans enda kvinna), dessutom har han definitivt autism-drag. Så jag tror han var rätt kass på att läsa situationen. Han blev smickrad & överväldigad av hennes (spelade) intresse & gick i fällan.

Du & jag hade sannolikt inte gått i en sådan fälla. Lite småprat brukar räcka för att läsa av situationen. Om hon återkommer till hur hennes förra pojkvän var "psykopat" så vet man att det är läge att dra därifrån fort om fan.

Men återigen, han har själv varit med om att skapa det nuvarande samhällsklimatet så han kan gott ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in