2021-03-20, 10:55
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Förstår det. Han säger dock "att jag inte kunde låta bli dig" som får ses som mer suspekt. Han kunde ju annars sagt "det var inte så bra det som hände mellan oss eller att det var olämpligt som du säger. Om det var våldtäkt borde han å andra sidan tänkt mer på hur han formulerade sig. Så vete fanken vad man ska tro.
De har med stor sannolikhet redan innan julmötet haft hypotetiska diskussioner initierade av MÄ EA där hon sett till att han bekänt hur mycket han vill ha henne men att de inte "får".
Det är nämligen borderlinebrudars paradgren, att få förtroende om hemliga drömmar (som sen används som vapen - vanligen genom förakt). Det här med extra pappa - dotter har nog varit med när de umgåtts, och hon har kunnat lägga ett förstklassigt och dödligt vapen till sin arsenal.
GL är mycket naiv och har levt skyddat, mycket tack vare sin fina fru (som ju gick bort för två år sedan)
Kommer att tänka på fabeln om skorpionen och grodan https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skorpionen_och_grodan
Senast redigerad av fermion 2021-03-20 kl. 10:58.
Citera
2021-03-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läs "intenog"s inlägg här i tråden.

Möjligen att EA tog kontakt med bordellmamman MÖ, som ordnade sin "städerska" åt EA.

Sant, eller ej, vet jag inte.

Ok intressant
Frågan är om Clea verkligen vill ha Lambertz på fall?
Citera
2021-03-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Hon har för det första anmält ett flertal män för våldtäkt. Bara där ska varningsradarn gå igång. Dessutom är hon åtalad för Förtal av en man som friats för våldtäkt. De flesta män med livserfarenhet känner igen den här typen av kvinnor. Män med livserfarenhet och förmåga att använda rätt huvud håller sig långt borta från sådana här kvinnor.

Ok det var inte mycket till svar du hade att komma med
Citera
2021-03-20, 11:01
Avstängd
Vad är det som säger att GL har hjälpt EA med juridiska spörsmål? Är man säker på att EA pluggar till jurist?

Kan det vara så att det är en back-up story dom bestämt sig för om någon skulle ”komma på” dom? Oavsett vad som hänt så talar väl det mesta för att deras förhållande måste vara baserat på pengar. Ingen av dom vill ju att det ska komma fram att det handlar om prostitution. Om det dessutom rör sig om ett mönster eller rent av organiserad lyxprostitution och hålhakeverksamhet av män i mäktiga positioner (typ Epstien) så är nog etablissemanget och media i full skademinimeringsläge och försöker styra all information bort från prostitutionstankarna.
Citera
2021-03-20, 11:04
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ok det var inte mycket till svar du hade att komma med

Vill du ha bevis för att Lambertz är oskyldig? Än så länge gäller väl Oskuldspresumtion. Så bevisbördan ligger på kvinnan. Som näpperligen kan anses trovärdig.
Citera
2021-03-20, 11:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
De har med stor sannolikhet redan innan julmötet haft hypotetiska diskussioner initierade av MÄ EA där hon sett till att han bekänt hur mycket han vill ha henne men att de inte "får".
Det är nämligen borderlinebrudars paradgren, att få förtroende om hemliga drömmar (som sen används som vapen - vanligen genom förakt). Det här med extra pappa - dotter har nog varit med när de umgåtts, och hon har kunnat lägga ett förstklassigt och dödligt vapen till sin arsenal.
GL är mycket naiv och har levt skyddat, mycket tack vare sin fina fru (som ju gick bort för två år sedan)
Kommer att tänka på fabeln om skorpionen och grodan https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skorpionen_och_grodan
Om det första du skriver skulle stämma är han ju verkligen sliskig. Han borde enligt mig fiska i sina egna vatten och inte dregla efter så unga damer. Alla håller inte med mig men så tycker jag. Hade de inte redan haft sex flera gånger innan som någon skrev?
Citera
2021-03-20, 11:08
Medlem
Citat:
Vill du ha bevis för att Lambertz är oskyldig? Än så länge gäller väl Oskuldspresumtion. Så bevisbördan ligger på kvinnan. Som näpperligen kan anses trovärdig.

Jag skiter i om GL är skyldig eller oskyldig
Men du kom med ett antal påståenden som fick mig att fråga

På vilket sätt är hon störd?
Var det enbart hennes ord som fick honom häktad alltså, ingen stödbevisning alls?
Ska att ha är ett "högdjur" vägas in menar du?

Men du kan inte komma med svar...
Citera
2021-03-20, 11:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
ok det är din åsikt, men jag har umgåtts tillräckligt mycke med störda personer i mitt liv, så jag tror nog att jag snabbt läser av vem som är vad, jag vill inte verka dryg eller hävda mej, det är bara så

like it or not, i dont give a fuck of opinions, they are like assholes every one got one

Jag har dejtat en psykolog som till mig berättat att det finns psykologer som inte klarar av detta med dessa tjejer så det är knappast något vanliga personer kan förväntas klara av.
Citera
2021-03-20, 11:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ok intressant
Frågan är om Clea verkligen vill ha Lambertz på fall?

Mmm, som postaren intenog skrev i sin "spekulation" (postaren verkar rätt trovärdig), så är MÄ-biträdet där för att "städa" upp efter EA:s galenskaper.

Men sant eller ej, det får väl tiden utvisa.

Clea är/var försvar åt MÖs son Arvid....
Citera
2021-03-20, 11:15
Medlem
BigHouses avatar
Citat:

Enligt Lambertz är hon trovärdig.
Citera
2021-03-20, 11:17
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Ja, och i det här fallet är han den vuxne i rummet som borde ha insett att det var olämpligt och den som borde ha varit den som hade satt stop för det.

.

Men käre värld. Kvinnan är nästan 30. Hon är inte mindre vuxen än vad han är. Jag hade kunnat köpa argumentet upp till den gamla myndighetsåldern, som jag tycker att vi borde ha haft kvar (21 år), men därefter får folk finna sig i att ses som vuxna, och skyldiga att ta ansvar för sina egna handlingar.

Dessutom är GL så gammal, att åldersförhållandena nästan har "vänt" - alltså att HAN skulle kunna ses som den underlägsne: gammal, skör, fysiskt svag och svårt att värja sig för närmanden, kanske begynnande demens också...
Citera
2021-03-20, 11:17
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Enligt Lambertz är hon trovärdig.
Ja det är lite lustigt faktiskt, det där utlåtandet kan få Lambertz på fall.
Först är hon trovärdig men inte när Lambertz själv är anklagad.
Hur tar han sig ur den rävsaxen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in