2021-03-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vill inte skapa tvivel eller trådsanning här, men jag uppfattade det tidigare som att dessa "1000 miljoner" kaninhopphindren stod i vägen för den egna vattenspridaren längst inne i boden så lånade man grannens...

Är jag helt ute och cyklar här?
SD påstår det, men har sett någon bild där det ser rätt städat ut, månaden innan
Kaninhinder låg väl under trappen?
Senast redigerad av Litenensam 2021-03-20 kl. 00:32.
Citera
2021-03-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det avslutande:
Har aldrig läst något som Läckberg skrivit.
Det är inte den sorts "kvinnolitteratur" folk finner i min bokhylla om jag säger så..

OnT (det fetade):
Förstår verkligen inte varför dina "rapportörer" skulle hävda att SD är hatisk mot Flashback. Vi är ju ett helt gäng här som ideligen utpekas som hans fan club och som därför anmäls i tid och otid. Ser han inte värdet i det vi påstås göra för honom?
Här kan han ju dessutom i realtid hålla sig a jour med de framsteg vad gäller spår av electronica-karaktär som presenteras av en del konton och som enligt uppgift kommuniceras med utredare. På det viset kan ju både SD och hans försvarare läsa precis vilka åtalsmässiga landvinningar som åklageriet erhåller. Ju mer info desto bättre, så skulle jag tycka om jag stod SD nära.

Nu har du nog fått det här om bakfoten.
Det är som att mena att han heller inte skulle få läsa fup för då kan han fila på ett försvar...

Han kan tyvärr inte göra nåt åt faktumet att polisen redan tömt hans dator och mobil.

Och hur ska han ändra i den tömning som gjorts av LW:s enheter?

Inbrott i polishuset med båda advokaterna i släptåg?

Jag skulle kunna lägga upp materialet här utan att han kan göra så värst mycket åt det m a o.

Han har skrivit att han varit hemma och öppnat datorn runt 23:34 vid tiden för mordet. Jag har varken kunnat bevisa det ena eller det andra. Bara visat polisen hur de ska kolla.

Alltså vet varken Flashback-detektiver eller SD resultatet av evtl ny analys av hans ”dator”.

Men har han inte varit hemma så bör han vara nervös då med tanke på att han inte kan påverka statusen i hans dator så här i efterhand.

Har han lite flax nu så skiter åklagaren att reda ut de här grejerna. Då kan han ju sitta i spabadet sen och fira med sina kompisar vid tekniska avdelningen hos polisen sen.
Citera
2021-03-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du bör vara medveten om att HR ofta ser bevisning och indicier på ett helt annorlunda sätt än vad som skett i tingsrätten. Inte så sällan så antingen sänker de ett straff väsenligt eller så plockar de in en, av tingsrätten frigiven, brottsling såsom i Balkongfallet. Där hann tyvärr fanskapet sticka till sitt hemland innan man skulle plocka in honom efter hovrättens dom.

Men historien visar att en prövning i HR verkligen inte är avgjord på förhand, hur gärna du än vill fria SD. Det är möjligt att han blir frikänd även i HR, men det är inte någon självklarhet.
Jag vet att mod inte vill att vi skall "angripa" varandra, men jag måste få påpeka att du i det fetade pratar strunt!
Jag har ingenstans, inte någon enda gång, ens antytt att jag "vill fria SD"!
Jag har försökt, helt utan minsta tecken på framgång, försökt hävda att principen att om inte åkl lyckas visa att någon åtalad begått en viss gärning, skall den personen frias i enlighet med vad RB stipulerar.
Det är domstolar, likt TR och HR som friar folk.
Jag har inte minsta inflytande över deras beslut.
Citera
2021-03-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är som att mena att han heller inte skulle få läsa fup för då kan han fila på ett försvar...

Han kan tyvärr inte göra nåt åt faktumet att polisen redan tömt hans dator och mobil.

Jag skulle kunna lägga upp materialet här utan att han kan göra så värst mycket åt det m a o.

Han har skrivit att han varit hemma och öppnat datorn runt 23:34 vid tiden för mordet. Jag har varken kunnat bevisa det ena eller det andra. Bara visat polisen hur de ska kolla.

Alltså vet varken Flashback-detektiver eller SD resultatet av evtl ny analys av hans ”dator”.

Men har han inte varit hemma så bör han vara nervös då med tanke på att han inte kan påverka statusen i hans dator så här i efterhand.

Har han lite flax nu så skiter åklagaren att reda ut de här grejerna. Då kan han ju sitta i spabadet sen och fira med sina kompisar vid tekniska avdelningen hos polisen sen.
Bakfot eller inte, så hävdades det att SD är väldigt gramse på Flashback.
Jag kvitterade det med att tycka att han inte bör ha nån större anledning till att vara hatisk mot Flashback enl den "rapport" som Dragonhuvud007 presenterat.
SD kan med jämna mellanrum slänga ett öga här och då lugnt konstatera att 'the beat goes on'..
Inte mer än så händer ju här.
Eller hur?
Citera
2021-03-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bakfot eller inte, så hävdades det att SD är väldigt gramse på Flashback.
Jag kvitterade det med att tycka att han inte bör ha nån större anledning till att vara hatisk mot Flashback enl den "rapport" som Dragonhuvud007 presenterat.
SD kan med jämna mellanrum slänga ett öga här och då lugnt konstatera att 'the beat goes on'..
Inte mer än så händer ju här.
Eller hur?

Han är nog inte helt happy med att ha en egen Flashbacktråd som kommer vara fart i långt efter han blir friad eller fälld.

Som sagt, ettor och nollor är svåra att förklara bort så vi får se vad som händer här.
Citera
2021-03-20, 00:59
Medlem
Citat:
Han är nog inte helt happy med att ha en egen Flashbacktråd som kommer vara fart i långt efter han blir friad eller fälld.

Som sagt, ettor och nollor är svåra att förklara bort så vi får se vad som händer här.
Jag vill inte sätta mig till doms över SD, men får nog säga att han genom sitt liv med Lena förtjänar allvarlig kritik. Likaså det sätt han behandlat sin fru och barn och folk i sin omgivning föranleder befogat klander från både mig och andra.

Men varken han eller nån annan skall offentligt utpekas som mördare tills en domstol så konstaterat.
Citera
2021-03-20, 02:19
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:

Sen ska man komma ihåg att det handlar om en bärbar dator. Något som TR tycks ha missuppfattat.
Citera
2021-03-20, 02:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Du får nog läsa om det andra stycket. Ett ganska stort TROR där som du verkar ha missat. Kanske med flit eller så kanske det inte står så bra till med läskunskaper?

De träffades mindre under 2018. Så det är inte helt fel ute. Finns flera som tror att LW började slita sig loss ur SDs klor. Och ja det finns mycket som pekar på det även om vi vet att hon inte lyckades/tilläts.

Citat:
Finns flera som tror att LW började slita sig loss ur SDs klor. Och ja det finns mycket som pekar på det

SDs sperma i tre otvättade trosor?

Foton från duschen skickade till SD på söndagen?

St.Holmes utgav sig för att vara en nära vän till LW. Ändå visste han inte om relationen till SD och inte de andra männen. "Nej, LW var inte sån," skrev han när vi spekulerade om alla hennes karlar. När han stötte på LW sa hon att hon inte ville ha någon relation. Att hon var trött på män.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-20 kl. 02:44.
Citera
2021-03-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det där om att en av SDs arbetsplatser ligger nära Viken är ju intressant. Frågan är om han hade möjlighet att gå in där (nyckel, kod, passerkort?).

De där Vikendagarna är ju väldigt skumma. Gym eller simning? Våt i badbrallor fast han skriver precis när han åker dit att han skall gymma.

Jag har nog varit mest inne på tornet, men det här är ju något som man borde ha kollat upp!
Vad fanns där?

Att SD hade tillgång till arbetsplatsen är väl inte helt otroligt (han hade ju tillgång till lägenheter som han och LW hade lite kuttrasju).

Dagen efter mordet när SD skulle åka till Backahallen frågade han en arbetskamrat om hen ville följa med dit. Vet inte hur vanligt det är men arbetskamraten valde att följa med för hen hade inget annat för sig.
Är detta fortsättningen på SD:s tänkta alibi? Arbetskamraten har koll på honom så han inte kan misstänkas att åka till annat ställe (och göra sig av med ev mordvapen)?

Vore trevligt om denne arbetskamrat kom ihåg om SD hade med sig sin rygga i bilen och om hen också kommer ihåg om SD försvann ur hens synfält någon minut. SD skulle kunna "fixa bort" något... ev i en byggcontainer, där ingen tänker på att söka efter ett ev mordredskap.

Detta är spekulationer fortfarande (har skrivit ang detta tidigare i tråden, utnämner mig själv som tjatmoster så ingen annan behöver göra det).
Citera
2021-03-20, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SDs sperma i tre otvättade trosor?

Foton från duschen skickade till SD på söndagen?

St.Holmes utgav sig för att vara en nära vän till LW. Ändå visste han inte om relationen till SD och inte de andra männen. "Nej, LW var inte sån," skrev han när vi spekulerade om alla hennes karlar. När han stötte på LW sa hon att hon inte ville ha någon relation. Att hon var trött på män.

Du får fortsatt bakläxa för din förståelse i svenska. Skribenten skrev TROR fortfarande. Det betyder att man inte vet.

Att hon inte helt hade slitit sig vet vi. Men hon satte även ner foten tydligare och förkunnade att hon inte längre var beroende på samma sätt. Hur det verkligen hade gått i slutändan vet vi inte då SD inte ville veta svaret.
Citera
2021-03-20, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Angående filmen som någon sett. Kan SD ha stalkat henne och filmat henne tillsammans med någon annan? Var det den filmen han hotade att sprida? Sprider han den nu för att förstöra hennes rykte? Räcker det inte med att hon är död?

Inlägg 2019-07-17 kl 15.15 sid 4091 (syftande gentemot SD)

"Sprider han den nu för att förstöra hennes rykte? Räcker det inte med att hon är död?

Vad tänker du idag ang om att "förstöra hennes rykte"?

Tycker du inte att det räcker idag också?
Citera
2021-03-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som sagt, det året är inte så stor skillnad som till 2020. Om man jämför med 2018 och 2017.

Givetvis utgår ju bara bidrag för boende och dylikt vid häktning.

Men utan att se kontrolluppgifter är jag väldigt säker på att han inte är anställd hos sin tidigare arbetsgivare. Låt oss säga 80 procent, 20 kan vara en kpmbo av häktning och sjukskrivning.

Men han fick en lägre tjänst tidigare, läst i tråden. Det tyder på dagraderong med skriftlig varning. Lägg till fakjta i FUP med felaktigheter på arbetstid. Plysa kollegor som i förhör sagt saker om honom som gör honom omöjligt bland sina kollegor.

Har tyvärr en brist få mitt kontaktnät inte når in på skatteverket.

Har någon annan det vore det guld.
Han har ju gjort bort sig och utnyttjat lokarna på felaktigt sätt. Så när arbetsgivaren läste fupen fick han nog och sparkade SD efter fria0nde dom? Grund för det kan finnas. Chegen vet möjligen dessutom mer än vad som står i fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in