2021-03-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jag hoppas döttrarna räddas från galenskapen.

Det gör vi alla. Men jag är rätt så orolig för dem. Känns som att vad som helst skulle kunna hända.
Citera
2021-03-19, 23:21
Avslutad
Citat:
Medhåll, jag ville bara delge det jag hittat med lite hjälp.

Har ju diskuteras om han har kvar sitt arbete. Jag säger att mycket starka indicier tyder på nej. Kan bara bekräftas genom få kontroll på kontrolluppgifter och det kan jag inte fixa utan hjälp.
Ta det via pm, så han inte får försprång att ordna lite måsten
Citera
2021-03-19, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vad menar hon med detta egentligen? Solstolen?

Personligen tror jag att HD är den som förstört cachen på BP. Inte minst som SD hävdar att det är en ”snorunge” som gjort det. Han försöker flytta fokus, som vanligt.

Han vet nog.
Eller misstänker.

Det bor nog nån där. Jaha. Det är HD som påstår det.

JS säger ju att hon får typ ståpäls av att vara vid LWs cacher och om hon avskyr henne ligger det inte långt bort att det är damen själv som ägnar sig åt destruktion.

Och vad skulle hon dit att göra plötsligt?
Citera
2021-03-19, 23:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Klart de kan, han har ju omplacerats till en lägre befattning tidigare. Då kan företaget gett honom en skriftlig varning. I FUP framgår massor som kan ligga till grund för avsked. Misskötsel av arbetsuppgifter, ev förskingring.

Erbjudandet kan vara vi anmäler ej, du får x månadslöner.

Fakta är en klar minskning av tjänsteinkomster. Frapperande stor skillnad. Tyvärr tror jag det är svårt få ut kontrolluppgifter eller vad det nu heter. Tror det är sekretess på det.

Summering: han kan ha fått varningar innan och i FUP framgår ju klart och tydligt han missköter sitt arbete samt att kollegor inte har förtroende för mördaren SD.

Han jobbade inte alls fram till i början av maj 2020. Då var han i kurran. Så där saknas mer än 4 månaders lön.

I november stod han skriven på Tyréns Infrakonsult, Stockholm. En liten fejkad transfer från Tyréns i Örebro skedde uppenbarligen. Jag kollade det i Örebro och det var den informationen han gav då.

Tror inte de kickar honom innan HR är klart. Om de nu inte kunnat göra det pga Covid sen november, såklart.

Men efter de första 4 månadernas lönefria tillvaro i fängelset, så har han kanske varit sjukskriven resten av 2020?

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-19, 23:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kan ju sälja av en massa prylar han har samlat på sig under årens lopp. Det tvingas många göra, särskilt nu under pandemin. Det är inte ett dugg synd o honom.

Om han inte blir fälld i HR kommer han få massor i skadestånd.
Citera
2021-03-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det bor nog nån där. Jaha. Det är HD som påstår det.

JS säger ju att hon får typ ståpäls av att vara vid LWs cacher och om hon avskyr henne ligger det inte långt bort att det är damen själv som ägnar sig åt destruktion.

Och vad skulle hon dit att göra plötsligt?

Enligt observanta Mumsbullen framgick av medias bilder en ihopslagen sk Brasse-stol vid vändplan nere där planket finns i bakgrunden. Den inkorporerade uppenbarligen HD i sin fantasi.
Citera
2021-03-19, 23:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hans beteende är galet, speedad, manisk, men framförallt så verkar han inte sova, förutom på golvet, den där sjukt stressiga natten då Lena dog

Han och LW hade samma beteende. De kanske gick på samma drog.
Citera
2021-03-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han jobbade inte alls fram till i början av maj 2020. Då var han i kurran. Så där saknas mer än 4 månaders lön.

I november stod han skriven på Tyréns Infrakonsult, Stockholm. En liten fejkad transfer från Tyréns i Örebro skedde uppenbarligen. Jag kollade det i Örebro och det var den informationen han gav då.

Tror inte de kickar honom innan HR är klart. Om de nu inte kunnat göra det pga Covid sen november, såklart.

Men efter de första 4 månadernas lönefria tillvaro i fängelset, så har han kanske varit sjukskriven resten av 2020?

#TeamÅsaHiding

Enl Picasso (ovan) plockades SD in 1/9 2019 och satt häktad 4 månader. Alltså 2019.
Citera
2021-03-20, 00:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enl Picasso (ovan) plockades SD in 1/9 2019 och satt häktad 4 månader. Alltså 2019.

Ja, 8 månader satt han fram till efter rättegången som avslutades första veckan i maj 2020.
Citera
2021-03-20, 00:07
Medlem
Citat:
Off topic: du bevisade min fd tes, numera fakta om att du har asperger. Inget fel med det. Men det förklarar dina sociala brister i ditt agerande i tråden.

Ontopic: varför svara en spottkobra med asperger.

Sköter åklagare rättegången och polisen gjort bättre arbete efter tr är jag inte övertygad han klarsr sig undan.
Rapporter säger SD är mer stingslig och mer hatisk mot flashback än tidigare. Han vet att någon nära sipprar info om honom. HD hon glider runt och mår bra, allt ont smashades ju bort med sjutton slag emot huvudet.

Summerat: tre trasiga, själar är otrogna, omogna. Tyvärr drevs två av dessa själar av en sjuk symbios. I den symbios en är det normalt googla på döda kolikbarn, utökat självmord givetvis med SD som överlevande. Även normalt ljuga om vlodaex och akeobataex samtidigt som diskbråck gör att SD i princip är ett kolli. Detta, sjuka par tog sig rätten att mörda i samförstånd eller en mördade och en fick en mental orgasm av mordet och städade undan efteråt. Ni allt blir bra nu.

Sedan har vi tråden en aspie som tror HD är fri även om nya bevis kommer. Suck.

Lägg till en kristen sjuklig kristen som förnedrar mordoffret.

Som den uslaste läckberg romanen, och hon skriver verkligen usla romaner.
Det avslutande:
Har aldrig läst något som Läckberg skrivit.
Det är inte den sorts "kvinnolitteratur" folk finner i min bokhylla om jag säger så..

OnT (det fetade):
Förstår verkligen inte varför dina "rapportörer" skulle hävda att SD är hatisk mot Flashback. Vi är ju ett helt gäng här som ideligen utpekas som hans fan club och som därför anmäls i tid och otid. Ser han inte värdet i det vi påstås göra för honom?
Här kan han ju dessutom i realtid hålla sig a jour med de framsteg vad gäller spår av electronica-karaktär som presenteras av en del konton och som enligt uppgift kommuniceras med utredare. På det viset kan ju både SD och hans försvarare läsa precis vilka åtalsmässiga landvinningar som åklageriet erhåller. Ju mer info desto bättre, så skulle jag tycka om jag stod SD nära.
Citera
2021-03-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, nästan 8 månader satt han fram till rättegången som avslutades första veckan i maj 2020.

Satt han häktad även 2020? Ooops, är mitt minne sååå kort.
Citera
2021-03-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ska försöka muntra upp dig lite. Om nu inte planen är att leva loppan med SD och hans skadestånd efteråt.

Ganska mycket i TR tidigare beslut är väl underbyggt. Men det finns ett par punkter jag tycker man kan ifrågasätta. Och där kan mycket väl HR bedöma annorlunda. Lägg då till viss kompletterande bevisning, kanske ett tydligare och bättre framförande på några punkter och så vips har vi ett beslut som svänger över. Det är ändå statistiskt ganska vanligt att Hovrätten ändrar ett beslut från Tingsrätten.

Så ingen idé att du kastar den där yxan i sjön.
Det fetade:
Visst är det så.
Nyligen blivit högaktuellt med en tidigare ändring i HR där en i TR fälld våldtäktsman helt frias av HR. Det jag tänker på är presenterat i tråden om Göran Lambertz och dennes julfest.

Men jag ser ännu inte att HR har nån större möjlighet än TR att kunna knyta SD till mordplatsen vid tiden för brottet. Kan man inte med elektronik eller teknik (som DNA) visa att han var där när Lena dödades -tja, då säger väl lagen att han skall frias från mordet?
Så det är nog något man bör räkna med.
Tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in